Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

köptips - scanner

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nyss ringde dom från Canon i Göteborg och meddelade att dom skulle byta ut scannern (som jag hade problem med i den här tråden). tyvärr la jag inte på minnet vad för fel dom hittade eftersom jag var så fokuserad på att få slippa en 'Lide 50' till. Och nu har jag blivit lovad att få byta till någon annan modell eller fabrikat istället hos handlaren där jag köpte scannern.

Därmed undrar jag vad för scanner jag ska välja den här gången. Det vore ju mycket trevligt med en modell som stöds av VueScan eller annars att den kommer med en någorlunda macig mjukvara.

Någon som har tips på trevlig smidg och tillförlitlig scanner?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-08-27 00:16

Scanner tips

Epson tycker jag funkar bra.
En del av Epsons scanners har direkt stöd i OSX. Man trycker på scanner-knappen, och vips så öppnas programmet "Bild insamling" dom är ett enkelt scanningsprogram. Ett rätt bra sätt att få en kopiator. Resultatet öppnas i Förhandsvisning (eller valfritt program).

Epson har också TWAIN-stöd med egen scanner-modul som funkar i t.ex PhotoShop.

Vi har en gammal scanner, Epson 1250 Photo, och en nyare 3000 någonting som fungerar alldeles utmärkt. Att Epson stödjer gamla scanners visar på en viss lojalitet.

Dom har dessutom FireWire på en del modeller vilket är att föredra om man skall scanna med hög upplösning. USB2 funkar klart sämre på Mac än så länge i alla fall.

Ursprungligen av David Slättne:

Nyss ringde dom från Canon i Göteborg och meddelade att dom skulle byta ut scannern (som jag hade problem med i den här tråden). tyvärr la jag inte på minnet vad för fel dom hittade eftersom jag var så fokuserad på att få slippa en 'Lide 50' till. Och nu har jag blivit lovad att få byta till någon annan modell eller fabrikat istället hos handlaren där jag köpte scannern.

Därmed undrar jag vad för scanner jag ska välja den här gången. Det vore ju mycket trevligt med en modell som stöds av VueScan eller annars att den kommer med en någorlunda macig mjukvara.

Någon som har tips på trevlig smidg och tillförlitlig scanner?

Jag har en Epson Perfection 3200 Photo, som har både firewire och usb2. har den kopplad med firewire, och det var i princip plug and play med osx. funkar perfekt, har aldrig haft några problem.

1
Bevaka tråden