Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPUB i norrköping?

Tråden skapades och har fått 91 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-09-06 14:57

sure thing.. d värkar inte som om jag får min ibook förens om typ 3v. så..
bläää.. ja ja..

  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-09-06 19:42

hur nördigt är det inte med macpub!? Sign me up!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-06 21:05

När blir det nu då?

Världens bar är kanon.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 07:39

då kör vi på det!

och du pijon. det e inte nördigt. det är underhållande och kan ge givande diskussioner som
vanhälgar bill gates och allt som pyttemjuk rör vid.
vi välsignar våra macar över nåra öl och diskuterar senaste specarna

väl mött.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 13:17

Hehe. Låter det. Men är det någe datum satt ännu ? Damit... Måste ju till skolan nu ...

Dimer... Blir en 40gig iPod om allt går vägen

  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-09-07 13:23

tjaee. det är ju bättre att dra ett par bärs tillsammans samtidigt som man snackar om billan och stevan, istället för att dra ett par bärs ensam vid datorn och kommentera de senaste inom macvärlden på ett forum..

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 14:31

Tai- Kanon.. -fan att du ska ha en större o nyare än mej. erkänn att det är bara för att jag gettar iBooken att du alltid ska va värst.

pijon- ja0

Har vi enats om en tid ?? och dag ??
lördagen den tvådje?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 18:49

DimeR... JA. Det förstår du väl!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 20:00

Spontant känns det bättre med en veckodag.

  • Medlem
  • 2004-09-07 21:51

Hejsan!

Efter långt Mac-uppehåll pga sommar, har även undertecknad vaknat till och börjat spana in 99mac. Kul att DimeR drar igång en diskussion om pubkväll. Jag är intresserad (dessutom medlem i MacPeking som efterfrågades tidigare) av att ta en öl + Mac-snack(s). Jag hänger på oavsett val av plats och, i möjlig mån, tid.

Världens bar någon gång i början på oktober låter bra för mig, så länge det inte är en tisdag för då skall det jagas innebandybollar. EDIT: Varannan måndag är jag på Amnestymöte kom jag på.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-08 08:52

Boz - morrn mannen. välkommen till höstyran

Håller med ang en veckodag. mkt mkt bättre. onsdagen den 29:e Sept då?
då har välle alla pengar.. -o jag min nya iBook hoppas jag-

o du tai. jag har airport i min.

Senast redigerat 2004-09-08 12:20
  • Oregistrerad
  • 2004-09-08 22:17

Kan funka.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-08 22:59

Tja, lördag 2 okt duger för mig... måste kolla 29 september annars också.
Verkar som vi blir en del

DimeR, finns det WLAN på VB?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-09 08:53

Freeze, tyvärr inte.
men jag har funderat på att försöka pusha för en sådan sak,
Har även funderat på att be dom fixa en basenhet på Biljard cafét, dom har juh redan nät så en basenhet till kan välle inte skada.

Vad jag vet så finns det inte ngt fik med wlan på.
ngn som vet ?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-10 14:13

kållade på wiki.gudinna.com/46 där finns det kartor på wlanet i norrköpings innerstad. bara så ni vet.
Enligt en kompis så finns det 2 noder som täcker Skaferiet på drottninggatan, Har inte vart där med en wifi kompatibel enhet än. men det kommer

Ang tiden så satsar jag på onsdagen den 29 september på VÄrldens bar.
kom när ni känner för det. jag kommer nog vara där från halv 5 tiden.

Skrik om ni kommer. så man kan plocka ett bord där vi får plats. kommer bara jag o tai så e d juhe grönt. Men man hoppas juhe på att iaf minst sex stycken skall vissa sina vackra anleten.

Senast redigerat 2004-09-10 14:23
Ursprungligen av DimeR:

kållade på wiki.gudinna.com/46 där finns det kartor på wlanet i norrköpings innerstad. bara så ni vet.
Enligt en kompis så finns det 2 noder som täcker Skaferiet på drottninggatan, Har inte vart där med en wifi kompatibel enhet än. men det kommer

Ang tiden så satsar jag på onsdagen den 29 september på VÄrldens bar.
kom när ni känner för det. jag kommer nog vara där från halv 5 tiden.

Skrik om ni kommer. så man kan plocka ett bord där vi får plats. kommer bara jag o tai så e d juhe grönt. Men man hoppas juhe på att iaf minst sex stycken skall vissa sina vackra anleten.

Jag kommer i sånt fall vid 20.00... Tåget kommer in till stationen kl 19.36

  • Oregistrerad
  • 2004-09-10 19:45

YES! Ledig 29/9! Börjar jobba 16.00 dagen efter, så några öl får man ju i sig utan att ha problem med att köra bilen dagen efter.

Men isådanafall så kommer ja nog med lite skapligt DimeR och gör dig sällskap

Tyvärr skall jag vara på jobbet hela kvällen på onsdag 29 sept så det får bli nästa träff för min del. Någon som kan ta bilder för att öka intresset hos övriga för ytterligare iPUB?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-11 14:39

Min målsättning är att komma. Jag kan ta med min sunkiga digitalkamera.

  • Medlem
  • 2004-09-12 22:14

29 sept låter OK för min del. Vet dock inte var världens bar är!?!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-13 07:59

Boz i ehhh vad fan heter backen. /hämtar kartan/ ahh västgötebacken heter det

Örjan Awww.. fan va synd.

svanerik bra bra. ta med kameran, vilken kamera som hälst dugger -kanske inte kameran på min telefon-

Freeze bra där. så skall vi fan ligga nåra bärs före.

mer iPub till folket. lått mactalibanerna samlas i stora hordat för att planera angrepp på dom onda microsoft horderna. /skall nog bli författare/

  • Oregistrerad
  • 2004-09-15 08:04

Neehhh.. nu e d dött.. det skall det inte vara.. det skall juhe va full fart här.. -sucka-

  • Oregistrerad
  • 2004-09-16 21:47
Ursprungligen av DimeR:

Neehhh.. nu e d dött.. det skall det inte vara.. det skall juhe va full fart här.. -sucka-

Är du orolig?
Har faktiskt haft ganska mycket att göra, men ja kommer 29 september Don't you worry bout a thing

  • Oregistrerad
  • 2004-09-17 10:22
Ursprungligen av freeze:

Är du orolig?
Har faktiskt haft ganska mycket att göra, men ja kommer 29 september Don't you worry bout a thing

Orolig? ja. alltid när jag drar ihop ngt så skiter det sig. så. jag förväntar mig att det blir som vanligt.
jag o taishar kommer sitta o undra vart alla e. det e inte första gången isf.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-16 16:02

Oj oj oj.... här var det rörelse ;D Jag hänger på den 29:e om det blir då. Ska bort helgen den 2:a oktober så då går det inte för mig iaf.. Kan ta med min Ixus 430 till bilder om det behövs... Nåt ställe med w-lan vore skojj. Om det finns någon Mac-guru här vore det bra oxå. Gärna någon med bärbar PC :S som kan visa möjligheter till nätverk mellan dessa...
Schysst att det verkar bli av i alla fall ;D

  • Oregistrerad
  • 2004-09-17 10:21

har bara en bärbar mac. men om ngn har en bärbar PC så e d inga problem o visa nätverk. kör själv nätver mellan burkarna hemma. o det är väldans lätt.. Dela bara ut en mapp på Wintel maskinen så kommer du åt den på macen via äpple+k komandot. smidigt till tusen. kör även detta på jobbet till sekreterarens wintel maskin. -utan att hon vet om det-

det GÅR att komma åt w-lan på VB. om man har en extern annten har jag gört -taishar skvallrade-
så.. tar ngn med sig en extern annten, och en PC, så tar ajg mac:en och en korsad kabel

Åhh jag vill NU.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-19 14:04

Men hur mång är vi nu då?

DimeR
Jag: Patrik_J ;D
CutePatriX________inkommer runt 20:00
Svenerik__________har en målsättning ;D
Freeze

Tai`Shar: Det var ett tag sedan vi hårde något från dig?
pijon:____Samma sak där. Inte hört från dig på länge?

Fyra st. alltså, fem med Svenerik. Får hoppas fler glada Norrköpingsbor hänger på... Ni med bärbara Macar tar med dem tycker jag. Vore skojj att se lite olika generationer också...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-09-19 16:58

Antikviteterna Boz och GunnarB avser också att komma.

Ursprungligen av Gunnar B:

Antikviteterna Boz och GunnarB avser också att komma.

Även jag ansluter. Hur dags räknar övriga antikviteter med att anlända?

Bevaka tråden