Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nedgradera till 9.1?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-10 22:23

Jag har fått detta lilla idiotiska problem:

Jag kör iMac rev B/9.2.2 och jag kom över en extern USB CDRW (Iomega CDRW 48x24x48 med id-nummer 55292EXT3-B). Tidigare har jag kört med Toast 4.1.2 till en annan cd-brännare.

Efter att ha rattat runt på diverse hemsidor har jag kommit fram till följande:

1. Toast 4.1.2 funkar inte. Behöver minst 5.3.5 10. Det kostar minst lika mycket som brännaren gick på.

2. Disc Burner funkar ju bara med interna brännare.

3. 9.2.2 passar inte till Iomegas sista uppdatering av deras eget program HotBurn som kräver max 9.1.

4. Iomega så "snälla" att de erbjuder nåt annat skrammel till cdprogram för 9.2/osX, men det kostar också en massa stålar.

Vad sjutton ska jag göra nu då? Nedgradera till 9.1 och HotBurn? Går det utan att behöva tömma hela disken (urk)?

Tacksam för snälla svar

Jimi

Från och med 9.1 går det urmärkt att ha två system mappar på samma hårddisk. Alltså du kan installera 9.1 och välja vilken system du vill stara med. OBS det gäller bara 9.1 och nyare inklusive X

alf

  • Oregistrerad
  • 2004-08-10 23:09

Nja, man har alltid kunnat ha precis hur många systemmappar man vill, men förr fick man flytta filen Finder ut och in för att aktivera / avaktivera en systemmapp. Back in the days.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-11 00:25

Du kan ju ladda ner Toast Lite. En bantad version av Toast som är gratis. Borde funka med externa brännare lika bra som Titanium-versionen.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-11 00:33

Glömde säga det i all hast, bra där Rajje! Rajjet On, som man säger va!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-11 13:00

Hurusom det gick

Efter att ha lagt upp min fråga, kom jag att tänka på att det visst gick att ominstallera systemet utan att tömma disken. Så jag backade tillbaka till 9.1 så länge. Vi får väl se om det funkar med alla program jag lyckats hamstra under årens lopp.

Tackar för de eminenta tipsen om Toast lite och dubbelsystem!

1
Bevaka tråden