Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Applebutik smygöppnar för 99mac

Tråden skapades och har fått 80 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-12 18:26

99mac-keps! Var kan man köpa det?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-13 14:20

Calle & Torben... Va söta ni e på bilderna. Hoppas det blir bra för er. Kommer garanterat glida in och hejsa när jag är på besök i Götet ifrån Huvudstaden.

PS: Bry er inte om belackarna, det finns alltid surpuppor. Världen är faktiskt full av dom och en del använder tyvärr mac....

macmicke

Ursprungligen av macmicke:

Calle & Torben... Va söta ni e på bilderna...

Var inte Martin söt på bilden?

  • Medlem
  • 2004-08-13 20:04

Idag på eftermiddagen såg det ut så här:

De har fått upp lite Apple-skyltar och grejer nu. Ser fram emot måndagen.

WOW! är detta en redig apple store ?

Ursprungligen av dottiyoo:

WOW! är detta en redig apple store ?

Nja, men ett Apple Center. Dessa hette innan Apple Prostores och innan dess Apple Conceptstores
Apple Store heter apples egna butiker i USA (och nätbutikerna i hela världen givetvis )

Imorgon är det alltså. Ska gå förbi på morgonen så att vi får ett par snabba bilder hur butiken ser ut med inredningen på plats. Nåja, de har ju en vecka till på sig sedan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-14 11:03

Kul med ännu en mac-butik i stan, klart man kommer förbi på måndag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-15 18:30

Mysigt mysigt

Jag kommer iaf komma dit.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2004-08-15 21:44

Jag kommer oxå!

  • Medlem
  • 2004-08-16 08:20
Ursprungligen av Ree_Tab:

Jag kommer oxå!

Jag titar också in, fast först strax efter fyra eller så.

Igår när jag gick förbi vid nio-tiden lyste det i lokalerna, men det gick ju inte att se in. De sista finjusteringarna kan man tro?

Jag var där.
Fräsht, snyggt och mer likt Applestore än Macotekets och InLifes butiker i Stockholm. Lite tomt än men kan nog bli riktigt bra.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-08-16 10:36

Klart det är tomt.. Apple kan inte leverera nått till nån just nu

Visst var det den rätta känslan som infann sig. En liten god kö stod utanför när man öppnade och butiken fylldes kvickt på. Den rätta Mackänslan hade man skapat och här kan du se en bild på ett Apple Center med folk i - håll till godo! Flera glada medlemmar från 99mac fann sin väg dit och butiken är öppen hela dagen.

Se fler bilder här. Och t-shirt till dem som var ivrigast in i butiken.

Vi på 99mac önskar MacForum ett stort lycka till!

Foto: Linus Areng som ska ha tack en masse.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-16 11:12

Ah det såg trevligt ut helt klart!
Skön stilren Macfeeling, kommer bli cool och en bra reklampelare för Macintosh i stort när butiken är proppad med grejor.

Lycka till!

Schyssta bilder Kenneth och Linus! Kul att ha er här!

/ Carl-Johan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-16 12:54

Jag var där - först

Mina bilder

http://bilder.s19.se/index.php?direc=2004-08-16.AppleCenter

Medan vi väntade så tog massa bilder på butiken bredvid På deras warhammer(?)modell.
Och de sista bilderna är när vi fixar stjuts hem, men de första är från butiken.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-16 17:54

Vill inte vara petig, men jag och min flickvän kom in genom dörren allra först

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-16 23:06
Ursprungligen av Agertz:

Vill inte vara petig, men jag och min flickvän kom in genom dörren allra först

För att vara ännu petigare, så va vi (jag Elis och en i röd tröja (ted/unclear) före er

Vi var där ca 09.25, så vi gick och köpte cola i butiken bredvid, sedan dök ni upp och ställde er framför oss - precis vid dörren

Epic: Är det en riktig Games Workshop-butik som ligger brevid? Whoa. Om den fanns när jag gick på gymnasiet så skull mina betyg hamnat i botten.

Ciryon

  • Medlem
  • 2004-08-16 13:57

Ciryon: ja, det är en riktig

EDIT: Väldigt snygg affär måste jag säga, får de bara in lite fler prylar så kommer det att bli jättestiligt!

Tittade förbi 2 snabbvändor, gav ett trevligt intryck fast grabbarna/gubbarna får allt ha annan reklam på sina tröjor... får stå Macforum eller nått annat på dom. Butiken gav ett småtrevligt intryck fast nog saknas det en och annan pryl i hyllorna, fast det blir nog lite fler saker till premiären. Mötte Mikael Frediksson och han med en kopp kaffe hos Zassi innan jag gick tillbaka för att småprata med dom. Hoppas nu bara att dom får dit en stegbil för att fixa med en väl synlig flagga på flaggstången. Dom hade lite jobb kvar med ljussättningen men det hinner dom ju fixa... får se om jag orkar åka ned och säga hej till Oscar

UPPDATERING: På grund av flygtider kommer Apples Norden-VD att ankomma på ny tid. Alltså: Oscar Bjers på plats hos MacForum ca kl 16.00 idag.

Tyckte att jag såg en iSight kamera där... kan dom inte slå på den så att man kan smygtitta på distans ??

  • Oregistrerad
  • 2004-08-16 16:27

Trevlig personal, väldigt hjälpsamma. Men vilken liten affär, görliten. Den som de har vid Vasa är större fast inte lika snygg då! De får sätta ut några snygga macar i skyltfönstret också så att de lockar förbipasserande. Annars en mycket trevlig affär som ligger lite närmare!

Ursprungligen av jalvander:

........Men vilken liten affär, görliten.

Flera påstod att Macotekets butik i Stockholm är mindre... så är det kanske. Det var ganska mycke folk mellan 16-18 då jag tog en tredje vända - fast själv såg jag ingen Pilo...

Ursprungligen av [email protected]:

Flera påstod att Macotekets butik i Stockholm är mindre... så är det kanske. Det var ganska mycke folk mellan 16-18 då jag tog en tredje vända - fast själv såg jag ingen Pilo...

Men Olle Jag och Linus var ju där imorse och gjorde insatsen med bilderna här (från tidigare i tråden).

Butiken är väl på 100 kvm så det finns väl ett yttervarv att springa även om det inte är Elgiganten. Men vem vill ha det så?

  • Medlem
  • 2004-08-16 16:33

Jag var där ...kommer att bli dunderbra bara Apple kan leverera :)...åkte upp till "gamla" butiken och köpte mig Altec Lansings inMotion till iPod minnin

Snygga bilder !! framför allt på han i röd T-shirt ..lägger väl upp mina på offtopic senare ikväll då

Stort lycka till ska dom ha MacForum !!!!

Hmm... måste varit innan 10... vad jag ville ha sagt var att jag saknade din glada nuna

Med tanke på att det finns en "musikhörna" i affären så kanske det i hyllorna kan ingå följande lilla förstärkare, finns hos http://www.jamplug.com/ - känner ni igen öronpropparna

Senast redigerat 2004-08-16 19:46
Ursprungligen av [email protected]:

Hmm... måste varit innan 10... vad jag ville ha sagt var att jag saknade din glada nuna

Hehe, jag säger detsamma Olle. Den finns där någonstans bland bilderna i min länk

Bevaka tråden