Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes kompabilitet med PC

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-08-03 00:43

När jag laddar mp3-filer från nätet som någon komprimerat på en pc och lagt till artistnamn och låtnamn ser det väldigt prydligt ut på min Aigo mp3-spelare, både artistnamn och låtnamn presenteras oavsett filnamn. Men när jag själv komprimerar via iTunes med fulla uppgifter presenteras i mp3-spelaren endast filnamnet. Dock när jag sedan skickar filen till en pc med XP syns allt som det ska i listorna.

Vet någon vad detta kan bero på? Är det så att iTunes spara informationen på ett annat ställe eller annat sätt? Borde jag kanske hitta ngt annat program för just komprimeringen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-03 12:14

Information om artist och låtnamn och annat lagras i något som kallas ID3-taggar i en mp3-låt. Det kan vara så att iTunes sparar ID3-taggarna i en högre version än vad din mp3-spelare klarar att visa. iTunes sparar i versioin 2.3 eller 2.4 tror jag, men det kan ju hända att din mp3-spelare bara klarar av version 1.x.

När du har skrivit in uppgifterna i iTunes, prova att markera låtarna och gå till (tror jag) menyn Avancerat -> Konvertera ID3-taggar. Välj där nån version under 2.0.

Hoppas det ordnar sig!

1
Bevaka tråden