Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Segt i exposé :(

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-05 15:44

Men kan det inte vara minnena då?

Stfm: Jo, det märks faktiskt Jag testade att öppna ett pdfdokument på en G5:a dubbelpropp här på jobbet. Det var helt löjligt vad mycket snabbare den var - "snäpp" liksom!

  • Medlem
  • 2004-08-05 16:16
Ursprungligen av tobot:

Men kan det inte vara minnena då?

Stfm: Jo, det märks faktiskt Jag testade att öppna ett pdfdokument på en G5:a dubbelpropp här på jobbet. Det var helt löjligt vad mycket snabbare den var - "snäpp" liksom!

Det beror nog på hårddisken ganska mycket också. Disken i min PB gick sönder häromveckan (satt en Toshiba från början) och fick den utbytt mot en Fujitsu-disk som är mycket snabbare. Öppna servicemanualen på drygt 110 sidor går på knappt två sekunder, dockikonen hoppar bara en gång o sen är det uppe. Med gamla disken tog det flertalet "hopp" innan ens Förhandsvisning-menyerna var igång.

Fujitsu-disken är dessutom tystare och drar enligt specifikationerna mindre ström också (dock marginellt)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-05 16:27

Men hårddisken kan väl knappast ha något med exposé att göra?

  • Medlem
  • 2004-08-05 17:18
Ursprungligen av tobot:

Men hårddisken kan väl knappast ha något med exposé att göra?

nej, såklart inte. det var mest lite OT ang varför G5 kändes så mycket snabbare.

Bevaka tråden