Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Saknat forum: Klassiska Macar

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Skåpstädning:
Lite klassiska program i originalkartong kan skänkas bort mot porto-avgiften:

- MacTerminal
- Excel (första releasen)
- MacPlot
- Multiplan & Chart
- RAM Doubler
- Myth 2
- Indiana Jones
- Monkey Island 1 och 2

Mer finns vid intresse. Utskick kan tidigast ske vecka 4-6 2005. Först till kvarn. Inga som helst garantier.

  • Medlem
  • 2004-10-26 22:40

Med tanke på den låga aktiviteten i OS 9-delen av forumet så lär väl ett gammelmacsforum inte heller bli särdeles aktivt, även om det kunde vara kul att ha ett sånt enligt mig. Kanske läge att slå ihop OS 9-delen med en "klassiska macar-del" isf?

Inte helt fel tänkt med ett Klassiskt Forum.
Själv samlar jag på gamla macar, så kom igen bara

Blir det något av detta?, personligen är jag intresserad av äldre macar (och även andra gamla Apple produkter) så om det behövs någon som tar hand om ett sådant forum så kan jag mer än gärna ställa upp.

Jag tycker inte "klassiska Macar" har på 99mac att göra. Det skär sig med 99macs allmänna profil. Det borde vara i ett annat forum. Här skulle det bara drunkna.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-11-26 11:23

Hmmmm, vadå "skär sig med 99macs allmänna profil"? Är det inte en Mac-sajt? Om det varit Klassiska PC så hade det ju skurit sig, men Klassiska Macar tycker jag är passande, och för övrigt kul också

Gamla Macar är kul, men 99mac är inte en plats där jag skulle diskutera dem. Det passar i ett forum där man inte känner att man riskerar att kallas gammaldags bara för att man kör 10.2 eller inte kört senaste uppdateringen. 99mac är inte allvarligt gnälligt eller så, men det kan ju finnas en anledning att Classic-avdelningen är impopulär.

Framför allt har 99mac så enormt många avdelningar redan att det vore oförsvarligt att lägga till en som man inte ser ett stort behov av. Däremot kanske ett klistrat inlägg i Classic-avdelningen med en pekare.

Jag tror att jag har något gammal sådant forum som jag skapade på typ 5 sekunder för en tid sedan, jag kan ju kolla upp adressen till det, har kanske tillochmed postat den någon gång, men isf ligger den nog på bbfreedom.com...kan leta upp det om det finns intresse. Men jag tycker nog personligen att ett sådant ska finnas på 99mac, möjligtvis kombinerat med classic forumet, fast det är min högst personliga åsikt.

Jag har besökt LowEndMac när det funnits behov. Där finna länkar till det asolut mesta om man letar grejor till sin gamla harv. Idag är det bara en 6100 med en G3'a som jag använder ibland. Vad det gäller NUBUS-generationens PowerMacar har jag rätt mycket erfarenhet.

Ursprungligen av Svante S:

Jag har besökt LowEndMac när det funnits behov. Där finna länkar till det asolut mesta om man letar grejor till sin gamla harv. Idag är det bara en 6100 med en G3'a som jag använder ibland. Vad det gäller NUBUS-generationens PowerMacar har jag rätt mycket erfarenhet.

Bra! Jag letar efter ett fungerande grafikkort NUBUS till en Mac II:a! Har du nått tips? (Sorry att det är OT, men alla förstår nog varför jag skriver det här!). Mac II:an är nämligen helt fungerande med viktiga data på hårddisken!

Ursprungligen av RobertSt:

Bra! Jag letar efter ett fungerande grafikkort NUBUS till en Mac II:a! Har du nått tips? (Sorry att det är OT, men alla förstår nog varför jag skriver det här!). Mac II:an är nämligen helt fungerande med viktiga data på hårddisken!

Mac II, Jag tror faktiskt jag har ett nubuskort (PDS också för den delen) liggandes. Är du intresserad så kollar jag i källaren.

  • Medlem
  • 2004-11-29 10:45
Ursprungligen av RobertSt:

Bra! Jag letar efter ett fungerande grafikkort NUBUS till en Mac II:a! Har du nått tips? (Sorry att det är OT, men alla förstår nog varför jag skriver det här!). Mac II:an är nämligen helt fungerande med viktiga data på hårddisken!

Det här stället har annars en del matnyttigt till humana priser. Jag blir inte klok på om de bara skickar inom Amerikatt dock... Den som hittar nåt kanske kan kolla och höra av sig igen huruvida det går att köpa härifrån Sverige också?

Tror att jag saknar grafikkort till min gamla IIcx också, fast den står i Spånga så jag kan inte kolla (köpte den och några andra gamla macar och har ej kunnat använda dom än, men enligt säljaren saknade IIcx grafikkort samt hårddisk). Bara för att undra, passar grafikkort till II också i en IIcx? och vad skulle du ta för ett sådant kort? (ifall att jag någon gång i framtiden ska köpa ett sådant nånstans så vill man få en aning om vad ett sådant kostar så att man ej köper något för överpris i framtiden).

  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 01:19

jag har original (inplastade) versioner av ram-doubler och speed-doubler om ngn i närheten av tyresö känner att de vill ha...

Frugan har bokat bord på Skärholmens loppis den 15-16e jan.
Tänkte passa på att ta dit gammalt kablage, kort och spel mm. Jag har så himla mycket ditt och datt som blev över när firman gjorde sig av med sina Macar, men det är bara sånt som hör till SCSI-tiden och när Power PC var något nytt.

Bevaka tråden