Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia 6630

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-29 23:33
Ursprungligen av helljock:

JonesH: ja just ja ... så funkar det såklart!

Xtimmyx: Nice, men jag får inte länken att funka. Och en annan sak, skriver du för Gaming Eye?

tackar. gjorde en tråd om skinet där det finns en fungerande länk till den: http://99mac.se/forum/showthread.php?t=58193.
Ja det skulle man nästan kunna säga. Är du admin där eller nått?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-29 23:40
Ursprungligen av xtimmyx:

tackar. gjorde en tråd om skinet där det finns en fungerande länk till den: http://99mac.se/forum/showthread.php?t=58193.
Ja det skulle man nästan kunna säga. Är du admin där eller nått?

Ok, det gick ju bättre. Ska testa sen!

Nej, jag har en kompis som skriver där bara, tänkte om du känner de som jobbar där.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-30 00:37

Ok tur, om sanningen ska fram så har jag slutat skriva där och sagt upp mig men dom har glömt att ta bort mig eller nått. Så jag har fortfarande administrationsrättigheter och tillgång till "personliga filer" vilket fungerar som en ftp fast med typ obegränsat utrymme. Blev lite skraj att du skulle vara en admin och busta mig nu. Hehe

  • Oregistrerad
  • 2004-11-30 00:41
Ursprungligen av xtimmyx:

Ok tur, om sanningen ska fram så har jag slutat skriva där och sagt upp mig men dom har glömt att ta bort mig eller nått. Så jag har fortfarande administrationsrättigheter och tillgång till "personliga filer" vilket fungerar som en ftp fast med typ obegränsat utrymme. Blev lite skraj att du skulle vara en admin och busta mig nu. Hehe

haha.. ne d e lungt...

  • Medlem
  • 2004-11-30 01:25

har haft nokia luren i 2 månader (jobbar hos en mobiloperatör).. funkar med Mac perfekt.. bästa mobilen för mac hittils, men... mobilen är inte 100% klar.. vi blev här förvånade att telia släppte en halv fabrikat.. kan försej bero på att de måste få in kunder... badwill för de när 6630 kommer börja strula...

så jag rekommenderar vänta i ca 2 veckor till..

  • Oregistrerad
  • 2004-11-30 01:32
Ursprungligen av danko:

har haft nokia luren i 2 månader (jobbar hos en mobiloperatör).. funkar med Mac perfekt.. bästa mobilen för mac hittils, men... mobilen är inte 100% klar.. vi blev här förvånade att telia släppte en halv fabrikat.. kan försej bero på att de måste få in kunder... badwill för de när 6630 kommer börja strula...

så jag rekommenderar vänta i ca 2 veckor till..

funkar perfekt med mac, hur menar du? Saknar stödet för iSync, men om det löser sig framöver så kan det bli riktigt bra känns det som.

Jo, den har ju lite softwareproblems, men hoppas att det löser sig med kommande uppdateringar...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-30 10:50

Ja helt buggfri är den inte. Har spontan omstartat 2 gånger när den bara legat på bordet utan att användas. Uppgradering av programvaran ingår ju i köpet så det ordnar väl sig med tiden.
Vet niom den kan uppdateras via usb eller om man måste lämna in telefonen. Han i Teliabutiken trodde det skulle gå via usb.

/Johan

  • Oregistrerad
  • 2004-11-30 11:42
Ursprungligen av juno:

Ja helt buggfri är den inte. Har spontan omstartat 2 gånger när den bara legat på bordet utan att användas. Uppgradering av programvaran ingår ju i köpet så det ordnar väl sig med tiden.
Vet niom den kan uppdateras via usb eller om man måste lämna in telefonen. Han i Teliabutiken trodde det skulle gå via usb.

/Johan

Nej, det kan man tyvärr inte vad jag har förstått.

Nokia har kommit med ett synkprogram för mac för resten:

http://macworld.idg.se/ArticlePages/200411/29/20041129231628_MW/20041129231628_MW.dbp.asp

Är det någon som testat Nokia Collector mot en 6230:a med framgång? Programmet får min telefon att göra en sån där konstig halv omstart och några filer kommer inte upp. Nu verkar det i.o.f.s. mest vara en snyggare variant av bläddra på enhet men det kunde vara intressant att höra om det är värt att uppgradera telefonen eller nåt, kör 4.28 just nu...

MVH

Rickard

Bevaka tråden