Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Multitasking i 9.2.1 = dåligt?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2001-10-31 08:33

Tjaba!

Köpte för ett tag sen en Quicksiler 867 med 640Mb ram, 60gb disk osv. OS som körs på den är Svensk 9.2.1.

Problemet är att systemet klarar inte av att köra flera internet applikationer samtidigt på ett bra sätt.

OM jag laddar hem något via ftp och sätter den applikationen i bakgrunden så sunkar överföringen ner sig totalt. För att få en konstant bra fart så måste ftp applikationen vara aktiv.

Jag har inte detta problem på min Powerbook med svensk 9.2.1. Jag har även testar med flera olike ftp program, Hotline client och first class klient. Alla internet applikationer som laddar hem sunkar ner sig totalt i bakgrunden..

Hur fixar man detta??
Skall jag testa med att ladda in det nya firmware till Quicksilver??

Verkligen hatar en ny dator som beter sig slöare en ens gamla Powerbook G3/293.

Tack för hjälpen.
Ehsan

Det bästa tipset är att använda Mac OS X då det kommit OS X-uppgraderingar till de program du använder dagligen. Mac OS 9 är helt enkelt kasst på att köra flera program samtidigt och med en så kompetent maskin som en 867 MHz Quicksilver borde du verkligen köra OS X.

Varför det går snabbare på PowerBooken vet jag inte. Låter väldigt skumt. Det är inte så att du kör något spel eller annat processorintensivt program i förgrunden? Är det samma resultat även om du bara har finder eller typ skrivtext i förgrunden? Att uppgradera firmware vet jag inte om det hjälper men det är ju alltid bra att ha de senaste uppgraderingarna även om man kanske inte ska vara för snabb (tänker främst på iTunes 2 installationen).

1
Bevaka tråden