Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

[99] Klaner

Tråden skapades och har fått 74 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-06-14 18:15

Jag är på när dom är inköpta

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-06-14 18:21


Nu har jag beställt WC3, Battle fieald 1942 och Europa universalis.
Skal bli kul att prova att spela på G5an. Jag har inte spelat på en dator på säkert 3 år eller nåt...
Så det här ska bli spännande, man lär ju behöva öva en smula hehe...

När ska vi ses då? Jag kan idag på eftermiddagen. Kommer behöva slappna av min hjärna eftersom jag håller på att förbereda en utbildning.
Kl 13?

jag kan inte idag/ikväll p g a födelsedagskalas, men imorgon däremot går bra..

Attans jag har precis varit in och fått storstryk en matach.

Är det någon som har koll på hur det fungerar på battle.net numera?
Förut vad man indelad i lvl grupper. Så verkar det inte bara.
Nu fick mitt lag, lvl 3,4,1 spela mot ett lag med lvl 12, 23, 9.
Vi hade inte så stor chans. :/
Förut spelade alla inom lvl 1-10 mot varandra. 11-20 osv.

det är iom den nya 1.15 patchen som battle.net har ett nytt så kallat AMM (auto matchmaking system) som alltså är det system som slumpar matcher mot andra... förut har battle.net bara blandat spelare med lvl i åtanke (endast gått +- 6 lvl's) men nu har detta ställts om till att gå efter win% eftersom de spelare med riktigt hög lvl fick sitta o vänta i upp till timmar för att få hitta en enda motståndare.

Iaf, detta nya system har kritiserats hårt eftersom level numera inte har någonting med skill att göra utan snarare bara har saboterat laddern. de står mer om detta på www.battle.net

Jo jag misstänkte det... alltså att höglevlare fick vänta länge på en match.
Men kritiken måste jag instämma med, för det är inte skoj som låglevlare att möta någon som skyhögt bättre en än själv och sina lagmedlemmar. Det måste till något viktningssystem, så att båda lagen har samma summa av lvl.
23+10+5 = 38
15+18+6 = 38

Det borde ge jämnare matcher. För som det är nu blir det inte det. Men vi i klanen får väl träna ihop så kan vi klättra.

precis.. som sagt... jag hänger inne i kanalen 99mac nu iaf bara å komma in o hälsa på

Kanske kommer hänga på någon gång med WC3, men jag tillhör den sämre skaran så kan nog behöva lite feedback och tips under spelets gång om det blir aktuellt

Då har jag stridit mot bobbanbobbelito. Han är rätt bra... men jag lät han vinna eftersom det var hans födelsedag.

Nu har jag precis avslutat två spel med Orcerna. Vinst båda gångerna. Testar en ny start taktik som fungerar utmärkt.
Gissa om jag regerade med 18 Wind Riders när de andra just kommit med sina insekter till flygare.
Men mina lagkamrater lät mig stsa 100% på Wind Riders. Visserligen var jag med och lekte i Hero rushen och fick några nivåer på min favvo hjälte Swordmaster. Avslutade spelet med att förstöra tre tanks med en viverlvind. Då lämnade den siste spelaren planen. Mohahaha.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-16 11:38
Ursprungligen av Mattias Hedman:

... 18 Wind Riders....

Är det Frozen Throne eller vanliga wc3 ??

Ursprungligen av ivar:

Är det Frozen Throne eller vanliga wc3 ??

Frozen Throne.

hehe jovars de var en bra match... alltid trevligt att möta macfränder...

vi diskuterade även framtiden om en eventuell 99mac wc3 klan, och sähär ligger det till, vi behöver 10 medlemmar för att kunna starta en officiell klan, och i nuläget är vi 3(?) (och fler kommande som precis beställt spelet) personligen tycker jag inte att vi ska ha något speciellt krav för att få spela med oss förutom då medlemskap och aktivt skrivande här på forumet.. inga "skills" s a s utan alla som vill ska få vara med. Oavsett hur pass seriösa dom är... sen kan vi bestämma en veckodag då vi alla samlas och delar upp lag och kör lite mot varandra och hjälper varandra att komma med taktiker...

lämna era idéer på hur nu skulle vilja ha det...

Har aldrig varit någon tillhängare av wc förutom den enstaka matchen då och då.
Men vill bara passa på att säga vilket bra initiativ!

Vad sur man är att min nyckel är i studentbostaden, annars hade jag gärna lekt lite med er. Ska se om det går att fixa.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-16 01:04

Själv äger jag faktiskt WarCraft 3.... Tyvärr har jag förlorat manualen och därmed nyckeln

  • Oregistrerad
  • 2004-06-16 12:05

Nu sitter jag här med min ärligt inköpta Battlechest och installerar. Och vet ni vad, det känns faktiskt betydligt bättre och ärligare än att ha laddat ner en .img

Jag ska kolla närmare på Frozen Throne, men ikväll kanske vi kan ta en match?

Jag är med! Kan inte spela ofta eller länge men... Så nu är vi fyra?

Ikväll, borde gå bra innan 21.40.
Måste jobba lite först...

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-06-16 14:57

Så, nu har jag avbeställt warcraft 3, gick ned till Pc nissen i Täby istället, snacka om att han såg ut som ett frågetäcken när jag sa att jag inte skulle spela det på PC hehe
Vad ska du spela det på da, frågade han hehe
MAC! sa jag, då tittade han konstigt på mig, sedan sa han, jaha... går det, då pekade jag på boxen där det står PC/MAC.
Då vart han genast intresserad av vad jag hadde för Mac och vad grafikorten kosstar till dom.

Det var kul!

men jag har inte frozen throne, går det att spela ändå?

Ursprungligen av Ovsing:

Så, nu har jag avbeställt warcraft 3, gick ned till Pc nissen i Täby istället, snacka om att han såg ut som ett frågetäcken när jag sa att jag inte skulle spela det på PC hehe
Vad ska du spela det på da, frågade han hehe
MAC! sa jag, då tittade han konstigt på mig, sedan sa han, jaha... går det, då pekade jag på boxen där det står PC/MAC.
Då vart han genast intresserad av vad jag hadde för Mac och vad grafikorten kosstar till dom.

Det var kul!

men jag har inte frozen throne, går det att spela ändå?

Hehe, de e rätt...

Ja, du kan spela på battle.net och så... dessvärre kommer du inte kunna spela med oss andra som spelar frozen throne (eller de går, vi byter helt enkelt tillvåran Reign of Chaos skiva och så får alla spela det)

Visst skulle de gå utmärkt att spela lite ikväll... ska vi göra som så att vi spelar Reign of Chaos ikväll och INTE Frozen Throne så att flera kan vara med tills alla inskaffat det?

Jag föreslår ikväll vid 6-tiden i kanal 99mac på bnet med version 1.15 av Reign of Chaos

Jag ska försöka vara med. Jag ska precis laga mat... snabbmat... så jag är nog klar till 18.
Men spela två matcher som kommer jag med i den andra om ni inte är för snabba bara.

vi väntar på dej...

1800: samling i kanalen 99mac på bnet och då väljer vi version (RoC eller TFT beroende på hur många som kommer in med vad)

1815: första matchen börjar och sen kör vi så många vi orkar...

Jag kan hosta samtliga games då jag har en relativt stabil lina...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-16 17:38

oj oj oj, trevligt trevligt

Jag har inte heller TFT utan endast RoC..

Kan också hosta, spelar ingen roll. Har snabb 10/10-lina.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-06-16 17:50

Min lina är lite knakig, jag kanske blir utloggad ibland
Jag skal också säga att jag är en nybörgare då jag ju köpte spelet idag
hur går man in i en kanal då?

du trycker på channel uppe i menyn och skriver in 99mac

Fick tag på key av en gammal polare. Nu är det jakt på skiva. Får väl se om jag hinner, annars möts vi en annan dag.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-06-16 18:19

Faan, vart nedkopplad, skit! Jag som hadde en arme pågång, shit

Alla sparade replays där jag deltog hänvisas raka vägen till papperskorgen!

Gjorde en image av en kompis skiva med toast och installerade, körde update men när jag tryckte på battlenet så åker menyn bort och möjligtvis att bakgrundsbilden ändras. Men något mer händer inte. Såhär var det inte på min PC *muttra*

Någon som har en idé om vad det kan vara?

Bevaka tråden