Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya G5:ors konfiguration

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kalaga så högt att Apple i Cupertino inser att det finns en annan marknad för Apple än bara USA!
Europa m.m. är nog en stor kund grupp!

Medan majoriteten inom ( TYP ) Samhällsvetare institutioner siter i mac miljö om inte så åtminstånde i blandat miljö, med 50% mac eller mer!
Då är ju Apple redan där, ut med reklam m.m. t.ex. Ipod = Mac ( Apple )

Hade det inte varit för mitt stora data intresse så hade jag aldrig hört talas om Apple eller Mac!
Under mina 3 år av studier inom Lund Universitet har jag aldrig hört något om Apple och Mac.
Förän Kullande var på LTH, det fick jag reda på via 99Mac! ( i förtid ) Jag som Dator representant fick inget veta förän samma dag som Kullander var där!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-24 00:56

För att återgå till tråden lite

Var på en amigamässa för några månader sedan och det sänkte mina förhoppningar om G5 runt 3 ghz. Det var nämligen en representant där från IBM som snackade lite processorer och så, bla PPC970. Nu är minnet lite suddigt men nån 3ghz var inte att vänta förrän nästa år. 970fx var de som gällde i år (den som sitter i senaste xServe va?) och den skulle toppa på runt 2,4ghz eller nåt.

Som sagt inte riktigt säker på siffrorna, men jag kommer ihåg att jag var besviken och nästan dödssäker på att ingen 3ghz G5 skulle komma i år (enligt IBM-tjommen iaf).

Man hör det man vill höra, om du hade frågat så hade du säkert hittat!

  • Medlem
  • 2004-05-25 00:27

De får gärna fixa fler interna diskplatser så man slipper tränga dit extradiskar på egen väg.

1. de flesta vet och känner till att Apple/Mac finns, och inte allt för sällan att det är "bättre" - men folk bryr sig inte tillräckligt mycket för att byta...av olika anledningar

2. IBM-killen på amigamässan...vad vet han egentligen...ungefär lika mycket som en applenisse i sverige om vad som skall släppas till WWDC - dvs inget

3. det känns som om 2.6 Ghz på toppmodellen är troligt - 3 Ghz önsketänkande :rolleyes: visst vore 4 Hd-platser bra...två optiska i de flesta fall onödigt.

En sak är vad man vill att den nya G5an skall innehålla, en annan sak är vad man är beredd på att acceptera och ändå hala fram plånboken. Jag vill ha plats för fyra hårddiskar, två optiska enheter, samt två riktigt snabba processorer. Men jag nöjer mig med en förbättrad Rev2 konstruktion med något snabbare prestanda. :rolleyes:

Jag sitter med plånboken i högsta hugg och kommer nog att beställa oavsett vad som dyker upp. Apple vet detta... Det är inte frågan om rena marknadskrafter här inte!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-25 12:15

Två två slot-ins kanske inte skulle vara så illa..

vertikala

Ursprungligen av Fredric:

Två två slot-ins kanske inte skulle vara så illa..

Ja tyvärr får vi Mac älskare betala mer för att det just bara är Mac variant!
Medan PC användare betalar bara för kortet och inte för märket!

Ursprungligen av Hunter78:

Ja tyvärr får vi Mac älskare betala mer för att det just bara är Mac variant!
Medan PC användare betalar bara för kortet och inte för märket!

Jo. Viss prisskillnad är jag med på. Men det behöver inte gå till överdrift.
10% dyrare eller så är väl ok, men när det börjar bli dubbelt så dyrt kan man börja undra....

Bevaka tråden