Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vatten Över Ibook!

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-05-13 13:21

Pratade med NDS för en stund och han sa att de såg inte allt för ljust ut.

Den hade brunnit rejält och han var tvungen att skicka ner den till Holland för att få prisförslag.

Dom skulle köra den i någon maskin där.. så frågan är hur lång tid detta inte kommer ta och om det ens är värt det.

Hade hårddisken brunnit, eller bara datorn?

Jag tycker inte du ska skicka ner disken, man kan nog inte räkna med att få hem datat då. Sätt i den i en kompis dator och tanka över datat.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-05-14 20:05

Reparatören tror att hårddisken klarat sig, han ska ha 2000 för att ta ut å backupa den. Och jag känner mig inte så säker på att gå in och pilla där. Så blir nog att han får göra det, fast de kostar skjortan.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-05-14 21:14

Tala med försäkringsbolaget så bör du få med den kostnaden också i reparationen.
Trygg Hansa var mycket bra att göra med när jag lyckades i december förra året med att paja IO korten i mina två DV kameror p.g.a. en kass kabel och hela reparationen kostade 11500:- (självrisken var 1000:-)

Tittade på instruktionerna för att byta en HD i en iBook och det var lite pilligt.
http://homepage.mac.com/itiburon/cybergreg/iBook500HD.html

(jag jobbade själv som AppleTech 1983-2000 numera inhouse support på reklambyrå)

Bevaka tråden