Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IDG sågar OS X

Tråden skapades och har fått 72 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vi kan konstera att IDG lider av samma sjukdom som kvällspressen. Dom har ett gäng okunniga skribenter som slänger ut sig saker, Och då menar jag inte bara saker som är Macrelaterade. Tyvärr.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-06 09:31
Ursprungligen av Christopher Anderton:

...Dom har ett gäng okunniga skribenter som slänger ut sig saker...

Efter diskussionen i den tråden är väl frågan om inte IDG:s skribenter egentligen är en samling referatskrivare. De författar ju knappast eget material, utan samlar ihop lite här och där spritsar ut alltsammans under idg.se.

Var det någon som tog kontakt med N&K-redaktionen? Har Martin bett dem kommentera hans artikel om det?

Liten notis som inte behöver betyda något alls: Jag är hyfsat säker på att skribenten i fråga tidigare (igår) hade en @idg.se adress som länk. Det har han inte längre.

Man kan ju alltid hoppas att det betyder det jag vill att det ska betyda...

  • Oregistrerad
  • 2004-05-06 12:10
Ursprungligen av Hagelin:

Liten notis som inte behöver betyda något alls: Jag är hyfsat säker på att skribenten i fråga tidigare (igår) hade en @idg.se adress som länk. Det har han inte längre.

Man kan ju alltid hoppas att det betyder det jag vill att det ska betyda...

Han är redan avslöjad som barnsligt okunnig. Adressen är numer: jonas@regerar.com

Han blev mejlbombad menar du... Det finns väl inget mera Mac-specifikt beteende än att mejlbomba alla som skriver kritiska artiklar om plattformen. Vet inte vad man skall tycka om det faktiskt...

Nja, det var inte mejlbombning som jag hoppades på. Min förhoppning var snarare att en idg.se adress tyder på att man är knuten till idg/n&k som skribent, och att frånvaron av sådan adress då innebär att den relationen upphört...

  • Oregistrerad
  • 2004-05-06 10:25
Ursprungligen av Hagelin:

Nja, det var inte mejlbombning som jag hoppades på. Min förhoppning var snarare att en idg.se adress tyder på att man är knuten till idg/n&k som skribent, och att frånvaron av sådan adress då innebär att den relationen upphört...

Jäpp... det begrep till och med jag

  • Medlem
  • 2004-05-06 13:31

Om en person sitter i Windowsmiljö och bara exponeras för artiklar som tar upp hur risig Macen är, ska han/hon då lista ut att Macen egentligen inte alls är dålig? Hur?

Det är det som är problemet med IDG. De dyker bara ned på Macen när de kan hitta något dåligt att rapportera om, vilket ger en minst sagt felaktig bild. Intelligensnivån hos läsaren är ovidkommande, det är intresset som styr om man gör egna efterforskningar eller inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-06 13:38

Det verkar som om IDG tycker att de av någon anledning måste kompensera med att kritisera Mac OS, Linux eller Solaris under de perioder då Windows ifrågasätts. Och det händer ofta!

Microsoft har akuta problem:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=262738&previousRenderType=6

Det är lustigt att ni talar om "idg", som består av ett antal separata redaktioner, inklusive macworld...

Ursprungligen av Hagelin:

Det är lustigt att ni talar om "idg", som består av ett antal separata redaktioner, inklusive macworld...

Det beror väl på IDG mentaliteten som verkar frodas på alla deras redaktioner. Att drabbas av IDGM kan nog inte sägas vara positivt.

  • Medlem
  • 2004-05-06 14:13

IDG har så jävla många tidningar med snarlikt fokus, att det bara blir jobbigt att inte bunta ihop dem.

Bevaka tråden