Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sluta med popup-länkar på 99mac!

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-14 13:24
Ursprungligen av Baron:

Men det är ju huvudskälet till att jag vill ha kvar det gamla. Om man får ett nytt fönster är det bvara att stänga det så slipper man rendera 99mac igen. Hur du än räknar tror jag inte du kommer tillbaka snabbare med "länk i befintligt fönster+back" än "länk i nytt fönster+stäng".

Nu börjar det bli tjatigt! :rolleyes:

Utan popuper får alla välja. Argument som "popuper är bra därför att X" är inget argument för att man inte ska kunna öppna i samma fönster (vilket man i praktiken inte kan nu) när man så vill. Som sagt ovan finns det skäl för att inte öppna popuper, även om alla inte tycker dessa är de viktigaste.

Vill du ha en massa popupfönster, oavsett anledning, är det bara att kommando- eller mittenklicka på länkarna. Total kontroll! Ge mig istället skäl för att alla ska tvingas använda popuper hela tiden. Gärna ett som inte bygger på att just du alltid tycker popuperna är bekväma.

  • Medlem
  • 2004-05-14 13:35

Hallå där! Det var du som frågade. Jag svarar förtås bara för mig. Jag behöver inte argumentera för att det ska vara kvar, men du gan mig bara alternativert "Jag älskar det" även om det inte är riktigt sannt. Som jag skrev så föredrar jag att ha det på det sättet, men skulle inte lida om det försvann. Det har jag redan skrivit. Vem är det som tjatar? :rolleyes:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-14 16:53
Ursprungligen av Baron:

Hallå där! Det var du som frågade. Jag svarar förtås bara för mig. Jag behöver inte argumentera för att det ska vara kvar, men du gan mig bara alternativert "Jag älskar det" även om det inte är riktigt sannt. Som jag skrev så föredrar jag att ha det på det sättet, men skulle inte lida om det försvann. Det har jag redan skrivit. Vem är det som tjatar? :rolleyes:

Förlåt, jag ville inte flejmbejta

För att förtydliga lite så slipper man som du sa "rendera 99mac igen" även om popupningen är frivillig, förutsatt att man då kommando/mittenklickar på önskade länkar. Så för detta krävs inte att alla alltid tvingas ha popuper.

  • Medlem
  • 2004-05-14 17:00

Du får gå ut och vråla på balkongen - när är det, kvart över 10? Eller traska ner till Flogstapuben och svep en folköl i väntan på bättre tider (utan popuplänkar).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-15 13:14
Ursprungligen av Baron:

Du får gå ut och vråla på balkongen - när är det, kvart över 10? Eller traska ner till Flogstapuben och svep en folköl i väntan på bättre tider (utan popuplänkar).

Jag vrålar varje gång jag klickar på en popuplänk, och tyckte det var dags för en sån här diskussion när grannarna började klaga

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-05-28 14:04

Okej, nu blir jag tokig!

Sluta med att skicka interna länkar till nya fönster omedelbart!

Arvid har tre-fyra timmar ledigt just nu och skall försöka integrera förstasidans kommentera-länkar till forumet etc. Hoppas att han hinner, eventuellt hinner vi sitta några timmar på måndag också (vi har kundjobb som går före)

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-05-29 17:09

Tack (på förhand) Martin.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-30 14:01
Ursprungligen av Björnström:

Arvid har tre-fyra timmar ledigt just nu och skall försöka integrera förstasidans kommentera-länkar till forumet etc. Hoppas att han hinner, eventuellt hinner vi sitta några timmar på måndag också (vi har kundjobb som går före)

O'boj! Nu börjar det hända saker!

PS. jag kan också PHP och SQL om det är själva hantverket det hänger på...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-05 17:02

Sitter återigen med en webbläsare som inte är konfigurerad som min vanliga, och irriteras av popupandet. Men, nu känns det i alla fall som att lite medvetande höjts för problemet.

Tacka inte mig - tacka Arvid som är programmerare. Jag önskar att jag kunde PHP och MySQL riktigt bra - då skulle vi kunna göra underverk.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-05-30 10:58
Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Tacka inte mig - tacka Arvid som är programmerare. Jag önskar att jag kunde PHP och MySQL riktigt bra - då skulle vi kunna göra underverk.

Det var ingen som tackade dig heller.

Bevaka tråden