Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa Racerspelet för OSX, Gratis!

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

ok, TOCA är ju faktiskt helt ok vad jag kommer ihåg, har mest problem med att dom marknadsför arkadspelet colin mcrae som en sim..

Nån som testat på nätverksdelen i det här spelet? (Racer.nl alltså) kör man mot varandra på tid eller hur funkar det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-23 12:08

Nätverksdelen ska tydligen vara jävligt basic. Vi var några i #maclounge igår som försökte få igång nätverkandet men det gick åt fanders. Liret kraschade när man valde "Join Multiplayer Game", tråkigt. Varje spel borde prioritera nätverkandet då det är vad som gör saker roligt och hållbart över tid.

Men det är gratis...;) Man får vara glad åt det lilla.

Jo, det gick inte så bra när vi försökte nätverka liret. Jag hostade på en PC och de andra försöka connecta från Macar. Det funkade inte alls. Och tydligen har inte nätverksdelen utvecklats så mycket. I dokumentationen står följande:

Citat:

4.5 Does multiplayer work?
Before v0.5.0 beta 8, only the server would see connected cars. From v0.5.0 beta 8, things are a bit better; both sides should see and update the cars. Still not much more than that though. It may be that gameplay is still limited to one-to-one.

4.6 Does Internet multiplayer work?
For a good part, Internet play is similar to LAN multiplayer. Firewalls and bandwidth are the main concern, and I haven't investigated or experienced much in that direction. Whatever happens, a lot will be tweakable to be able to let Racer run on modem-speed connections.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-04-23 14:03

Linus: Mitt krashade också när jag valde "join game", men det var lät fixat. I racer.ini filen finns det ett "stycke" som heter multiplayer.
Jag ändrade alla ip adresser där, som från början var 192.168.0.98. De ändrade jag till 192.168.0.3, som var pappas dators ip.
Sen funkade det. Bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-23 14:30

Fan vad negativ man kan vara xplane. Jag för min del tycker det är helt ok och ser potential. Synd att det blir closed source dock då han inte kommer få hjälp av andra och att det tar fart på det sättet, det betyder att antingen kraschar liret och det var det det, eller så är han i stil med Meier/X-plane och gör ett kanonlir. Tiden får visa, potential har det.

Wojpa, har ändrat i racer.ini till server_remote=<ip> och use_remote_server=1 men fortfarande krasch. Ska prova ändra andra lokala ip't enligt ditt sätt och prova vid senare tillfälle.

Lovande spel, speciellt med tanke på att det bara är preliminärversion, men det var inte mycket fartkänsla. Sportbilen accelerar som en gammal traktor.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-25 03:45
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Lovande spel, speciellt med tanke på att det bara är preliminärversion, men det var inte mycket fartkänsla. Sportbilen accelerar som en gammal traktor.

Laddar du ner rätt bil så får du rätt känsla, prova dragstern med 2000hk

  • Oregistrerad
  • 2004-04-25 03:46

Hmm har inte provat det här med nätverk på macsidan, men PC versionen av samma release-version funkar hur bra somhelst över nätet. Aldrig haft några problem.

  • Medlem
  • 2004-04-25 14:01
Ursprungligen av jockeleu:

Hmm har inte provat det här med nätverk på macsidan, men PC versionen av samma release-version funkar hur bra somhelst över nätet. Aldrig haft några problem.

Checka dina privmess!

  • Medlem
  • 2004-04-25 15:15

Ahapp, den där betan var visst bara för Windows. Hoppas de uppdaterar Macversionen snart också.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-04-25 16:11

har fått nätverkandet att funka mellan Mac och PC nu. Man var bara tvungen att välja samma bil och samma bana. Sen funkar det galant.

Bevaka tråden