Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PC-användare om Mac-användare

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-14 10:02

Tror han fattat lite sådär faktiskt

[Men å andra sidan ser man den missuppfattningen ofta - även på detta forum bland vissa så något korn av sanning ligger det säkert däri...]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-14 10:05

Dumdrygt. De flesta Mac-användare är bara intresserade av att ha en dator som verkligen fungerar bra, som gör att de får jobbet gjort och samtidigt har kul! Ett litet fåtal är intresserade av råprestanda och har extrema krav. Det är sådana personer som köper en Power Mac G5 2 x 2 GHz och en massa RAM till exempel.

Apple får väl skylla sig själva när dom slår på trumman för världens snabbaste dator utan att ha riktigt torrt på fötterna för det påståendet. Sen är det en stor portion avundsjuka med i spelet skulle jag misstänka. Macar är snygga elitistiska extremdesignade saker som dessutom ratar Windows och har UNIX under huven.

Lite grann: kolla in min spoilrade Volvo 740 turbo, den är snabbare än din nya BMW syndromet.

Ursprungligen av whoami:

Apple får väl skylla sig själva när dom slår på trumman för världens snabbaste dator utan att ha riktigt torrt på fötterna för det påståendet.

PM G5 dual 2GHz var säkert världens snabbaste persondator då de lanserade den. Så det uttalandet var säkert korrekt.
Dock kan man ju inte tro att bara för att man skapar världens snabbaste persondator. Att den är det fortfarande, 10 månader senare...
Riktigt puckat att de marknadsförde den så långt efter att den kom ut.

Ursprungligen av Mondo:

Dumdrygt. De flesta Mac-användare är bara intresserade av att ha en dator som verkligen fungerar bra, som gör att de får jobbet gjort och samtidigt har kul!

Så tror jag inte alls det är.
Är det är därför det finns en övertro hos mac användare att macarna är snabbare, fast de inte är det?
Ingen vill ha den söliga datorn. Alla vill köra snabbt.

Faktum är att vi är lite elitistiska. Vi flinar när pc-användare sliter sitt hår pga diverse problem och bedyrar samtidigt att sådana problem skulle Macen aldrig ha. Det är ren och skär lögn. Jag vet inte hur många gånger jag har varit beredd att klippa till min TiBook, min ögonsten, det som jag älskar högst näst efter min sambo. Min sssssskkkkattttt....

Mondo, alla vill väl ha en dator som verkligen fungerar bra? Men en hel del vill också göra sig märkvärdiga genom att berätta hur mycket bättre dennes dator fungerar. Min bil är snabbare än din, min pappa är starkare än din osv. Dumdryg är den som dumdrygt handlar. Och till dem hör även många mac-användare...

Jag har haft känslan själv och jag har märkt den hos andra: Vi anser oss bättre därför att vi använder en bättre plattform. PC-användare är dumma som bara köper "en dator" utan att medvetet göra ett val osv. Detta kallar jag högmod och vad som går före det vet vi ju alla...

Som minoritet är vi beredda att försvara vårt val med näbbar och klor, vi känner oss personligt angripna när någon ifrågasätter macen eller dess prestanda, när det egentligen är valet vi borde försvara. Apple kan försvara sig själva, ooch om de gör det genom att påstå att de har den snabbaste datorn i världen och som förmodligen skulle kunna navigera Starship Titanic OCH koka det godaste teet någonsin samtidigt utan att gå på knäna så låt så vara. Vi behöver inte försvara deras påståenden.
Men vi gör det likförb*nnat och det är därför vi med rätt kallas för talibaner.

Ursprungligen av Marcus Holmer:

Faktum är att vi är lite elitistiska. Vi flinar när pc-användare sliter sitt hår pga diverse problem och bedyrar samtidigt att sådana problem skulle Macen aldrig ha. Det är ren och skär lögn. Jag vet inte hur många gånger jag har varit beredd att klippa till min TiBook, min ögonsten, det som jag älskar högst näst efter min sambo. Min sssssskkkkattttt....

Mondo, alla vill väl ha en dator som verkligen fungerar bra? Men en hel del vill också göra sig märkvärdiga genom att berätta hur mycket bättre dennes dator fungerar. Min bil är snabbare än din, min pappa är starkare än din osv. Dumdryg är den som dumdrygt handlar. Och till dem hör även många mac-användare...

Jag har haft känslan själv och jag har märkt den hos andra: Vi anser oss bättre därför att vi använder en bättre plattform. PC-användare är dumma som bara köper "en dator" utan att medvetet göra ett val osv. Detta kallar jag högmod och vad som går före det vet vi ju alla...

Som minoritet är vi beredda att försvara vårt val med näbbar och klor, vi känner oss personligt angripna när någon ifrågasätter macen eller dess prestanda, när det egentligen är valet vi borde försvara. Apple kan försvara sig själva, ooch om de gör det genom att påstå att de har den snabbaste datorn i världen och som förmodligen skulle kunna navigera Starship Titanic OCH koka det godaste teet någonsin samtidigt utan att gå på knäna så låt så vara. Vi behöver inte försvara deras påståenden.
Men vi gör det likförb*nnat och det är därför vi med rätt kallas för talibaner.

Kan man få det här klistrat någonstans...

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-04-14 11:06

Marcus
Lysande

mvh

'nuf said, Marcus!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2004-04-15 09:50

De flesta Macare är vana också vid PC, och kan jämföra. De flesta PC användare är inte vana eller har aldrig använt Mac. Speciellt inte OS X. De kan bara jämföra md sin gammla burk med W98 eller nått. Hur bra något är beror på vilka referenser man har. Med mina referenser så är Mac långsammare än en PC. Men stabilare, och mer lättjobbad.

Marknadsförare är ett släkte för sig. De tar alltid till superlativer. Apple är inte ensamma. Hur många "ultimate computer" finns det? Hur många är INTE "bäst"?

Apple är kaxiga för att de måste. De skruvar sanningen lite för att det är enda sättet att marknadsföra produkterna. Visst tusan sabbar de trovärdigheten på sina påståenden - precis som alla andra. (Praktexempel: Nikon.) Alla försäljningsargument bör ifrågasättas.

Och dryga PC-nissar dräller det av. De vet alltid mer om oss än vi själva vet och anser att vi inte vet någonting alls, trots att de inte använder Macar en tiondel så ofta som Mac-användare använder PC.

MEN, PC-användare finns naturligtvis i alla variantger. Vissa är dryga, och de märks. De flesta är dock vanliga nyktra människor som inte tjafsar.

1
Bevaka tråden