Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spelmus?

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-04-21 12:38
Ursprungligen av Danuch:

Tja!
Jag och ett par polare tänkte trycka lite t-shirts, men de kostar allt för mycket vid små upplagor. Därför tänkte vi att investera i en screen tryck för att komma undan lite biligare med vissa typer av tryck.

Vi undrar vart man kan få tag på "screentryck för hemmet"?

ha de bra/daniel

Umm..fel-post?

Synd att mx510 inte är så fin. Kommer nog köpa en mx700 som passar min kommande powerbook. En kompis har förövrigt den och det smider på fint. TROR det blir en med sladd i alla fall.

edit: aj, kompisen hade visst mx500

Senast redigerat 2004-04-21 22:39
  • Medlem
  • 2004-04-26 20:52

Jepp! Det bidde en MX510... Synd bara tt inte drivisarna kommit till Macen än så att jag kan utnyttja de funktioner som är specade... Hoppas bara att dom går att ladda ner från deras hemsida sen...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-04-28 06:48
Ursprungligen av moog:

Jepp! Det bidde en MX510... Synd bara tt inte drivisarna kommit till Macen än så att jag kan utnyttja de funktioner som är specade... Hoppas bara att dom går att ladda ner från deras hemsida sen...

kör USB overdrive så kan du göra vad du vill.

Ajrå... jo de hade jag inte märkt innan (att de inte fanns drivisar tillgängliga)

Helt klart en miss, men hoppas du inte behöver vänta alldeles för länge på dom...

  • Medlem
  • 2004-04-27 15:11

Glöm dyra optiska möss. Bästa och billigaste spelmusen för FPS lir är Logitech Pilot Wheel Mouse ovanpå en Icemat musmatta, finns på Åhlens. Sedan finjusterar man responsen med USB Overdrive - per spel!

  • Oregistrerad
  • 2004-04-27 19:03
Ursprungligen av codey:

Glöm dyra optiska möss. Bästa och billigaste spelmusen för FPS lir är Logitech Pilot Wheel Mouse ovanpå en Icemat musmatta, finns på Åhlens. Sedan finjusterar man responsen med USB Overdrive - per spel!

Den har samma form som en MX300, fast fulare.. optiken är litte förbättrad mx300 och ....mx 300 är billig.. mjo MX500 serien är något man lutar armen på.. MX300 och Pilot wheel har optimal form

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-19 12:25

Jag har en MX300 och är rätt nöjd. Grejen är bara att jag vill ha ännu mer precision.
När jag spelade spel runt -99 så fanns det USB-hack för PC som gjorde att musens precision ökade (upp till 200Hz eller MHz eller vad det nu är)... nu finns en förbättrad version av det programmet för PC som pressar USB-möss till 500(M)Hz. Skulle verkligen behöva något motsvarande för mac.

Någon som vet om det går att ordna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-19 22:02

Jag förstår inte varför folk klagar på batterierna i MX700.
Jag har den i docken på laddning när jag sover eller inte är hemma, har aldrig haft att batterierna ballat ur. Bästa musen jag använt.

MX1000, verkar dock djävligt nice.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-21 19:36

MX 1000 är bra men lite väl snabb... Det är svårt att välja snabbhet eftersom om man kör på det långsammaste så är den otroligt seg med om man tar den ett steg upp så flyger den iväg... Man vänjer sig till slut men i början är det svårt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-22 12:16

Ingen som vet om det går att hacka och höja mouse sampla rate på mac? Under windows XP kan man köra ett hack som gör att musen kör 500hz via USB-porten och ger extrem precision... progamers klarar sig inte utan det (inte för jag är progamer men vill gärna ta steget att få ökad precision iaf)

Bevaka tråden