Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia 6230?

Tråden skapades och har fått 78 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-04-01 11:13

Jag känner mig helnöjd med telefonen. Jag har dock ett problem, mina öron är totalt inkompatible med vanliga hörsnäckor. Do trillar ut helt enkelt. Nån som har en lösning på det? Dessutom skulle det vara bra att kunna ansluta en liten radioantenn utan snäckor. Känner nån till om sådana finns att tillgå?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-01 18:37

6230 funkar inte med iSync eller? Har T610 nu, funderar på en 6230. Men jag är totalt beroende av iSync, så det måste funka.

Nej, det funkar inte med iSync nu, men telefonen är ju knappt släppt än så hoppet lever att det kommer i nästa uppdatering av iSync.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-02 08:15

Jag har svårt att tänka mig att Apple skulle skippa stöd för 6230 i iSync, men bara för att påverka så mycket som man kan: Vart skickar man ett mail om att man skulle önska stöd för 6230 i iSync?

Det lär komma.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-02 10:07

Hoppas det inte dröjer så länge...

En annan fråga: Kan man ladda ner nya teman till telefonen? Ikonerna skulle inte må dåligt av en uppfräshning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-02 10:22

Mattias,

Önskemål om förändringar å förbättringar om iSync lämnas lämpligast på Apple's iSync -sida.

-Torkel

  • Oregistrerad
  • 2004-04-02 22:05

Tack Torkel, jag har nu skickat mitt önskemål till Apple.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2004-04-06 19:52

Är sugen på 6230, vore kul om den kunde funka med Salling Clicker. Nån som vet om denna har potential att fungera med det i i framtiden. Just nu är det bara Symbian baserade Nokias som fungerar med clicker, vore schyst om 6230 också kunde fungera...,

  • Oregistrerad
  • 2004-04-07 08:34

Jag fick ett trist besked från Jonas. Vår mailkommunikation:

Citat:

Mattias,

Nokia 6230 är det inte troligt att jag kommer att kunna stöjda. Däremot funkar Clicker utmärkt med Nokias Symbian-modeller.

Vänligen
--
Jonas Salling
Salling Software

PS. Please don't change the subject line of this message; it is used to track this case.

-----Original Message-----
From: Mattias Malm <[email protected]>
Date: Sat, 3 Apr 2004 08:28:54 +0200
To: support@salling.com
Subject: Stöd för Nokia 6230

Hej,

Jag är djupt imponerad av Salling Clicker, men har valt att gå på
Nokia-spåret och köpt en Nokia 6320. Kan stöd för denna modell dyka upp
i en framtida version av Salling Clicker?

MVH /
Mattias Malm
Jönköping

Tidningen Mobil kom ut med ett nytt nummer till prenumeranter idag och där testar dom 6230 och gillar den skarpt. Det mesta var bra på den, negativ kritik fick skärmen och nåt annat som jag inte kommer ihåg längre.

Skärmen har jag inte direkt anledning att klaga på. Däremot hörde min telefonförsäljare av sig igår och tyckte jag skulle lämna in den på uppgradering. Tydligen har de hittat några buggar som behöver åtgärdas. Bl a går det tydligen inte att skicka multimediameddelanden. Har dock inte testat...

Har du jämfört skärmen med skärmen på en T630? Skulle vara intressant att höra om och i så fall hur stor skillnaden är.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-23 00:15

Den här telefonen ska jag ha. Synd att den är så jävla dyr bara. Men det kommer väl något erbjudande om den och abonnemang snart antar jag. Då slår jag till. Äntligen en Nokia telefon med synkmöjligheter som inte har skum design.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-23 08:23
Ursprungligen av acke:

Den här telefonen ska jag ha. Synd att den är så jävla dyr bara. Men det kommer väl något erbjudande om den och abonnemang snart antar jag. Då slår jag till. Äntligen en Nokia telefon med synkmöjligheter som inte har skum design.

Så dyr var den inte tycker jag. 2190 kr betalade jag för den på SIBA när jag förlängde mitt Comviq-abonnemang i 12 månader. Tyvärr finns inte stöd i iSync än, men det borde vara på väg tycker jag. Telefonen är faktiskt kanon. Jag saknar bara två saker: iSyncstöd och Clickerstöd. Och de problemen ligger ju inte i telefonen.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-23 12:37
Ursprungligen av Mattias Malm:

Så dyr var den inte tycker jag. 2190 kr betalade jag för den på SIBA när jag förlängde mitt Comviq-abonnemang i 12 månader. Tyvärr finns inte stöd i iSync än, men det borde vara på väg tycker jag. Telefonen är faktiskt kanon. Jag saknar bara två saker: iSyncstöd och Clickerstöd. Och de problemen ligger ju inte i telefonen.

Verkar dock som om 6230 aldrig kommer få stöd i iSync och SallingClicker eftersom programvaran i telefonen int är Symbian. Och vad jag vet så stöds inte någon nokia-telefon som inte kör Symbian.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-24 15:57
Ursprungligen av Stephan H:

Verkar dock som om 6230 aldrig kommer få stöd i iSync och SallingClicker eftersom programvaran i telefonen int är Symbian. Och vad jag vet så stöds inte någon nokia-telefon som inte kör Symbian.

iSync stödjer en hel del telefoner utan Symbian. Eftersom att 6230 både har BT och SyncML så har jag svårt att tro att den inte kommer att stödjas.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-24 16:07
Ursprungligen av acke:

iSync stödjer en hel del telefoner utan Symbian. Eftersom att 6230 både har BT och SyncML så har jag svårt att tro att den inte kommer att stödjas.

Finns det någon Nokia-telefon som inte kör Symbian som stöds av iSync?

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2004-04-24 19:15
Ursprungligen av acke:

iSync stödjer en hel del telefoner utan Symbian.

iSync stödjer egentligen inte så många telefoner eller plattformar, förutom Symbian så stöds bara Motorolas plattform över USB och Ericssons plattform över BT (Sony Ericsson + vissa Siemens).

Ursprungligen av Mattias Malm:

Tyvärr finns inte stöd i iSync än, men det borde vara på väg tycker jag. Telefonen är faktiskt kanon. Jag saknar bara två saker: iSyncstöd och Clickerstöd. Och de problemen ligger ju inte i telefonen.

Näe, men problemet är nog ändå Nokias, för skälet till att stödet inte finns beror väl på hur Nokia valt att göra telefonerna?

Typ dessa eller ?

http://www.apple.com/isync/devices.html

Nokia 3650 (GSM)

Nokia 3660 (GSM)

Nokia 3600 (GSM)

Nokia 3620 (GSM)

Nokia 6600 (GSM) (Symbian OS)

Nokia 7650 (GSM)

Nokia N-Gage (GSM)

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2004-04-24 19:06
Ursprungligen av motif:

Typ dessa eller ?

http://www.apple.com/isync/devices.html

Nokia 3650 (GSM)

Nokia 3660 (GSM)

Nokia 3600 (GSM)

Nokia 3620 (GSM)

Nokia 6600 (GSM) (Symbian OS)

Nokia 7650 (GSM)

Nokia N-Gage (GSM)

Dom kör symbian allihop...

Här är en bra länk med massa matnyttigt för alla som äger en 6230

http://www.onlinecenter.nu/nokia6230

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-11 16:26

Meh! Apple, få arslet ut så jag vet om det är värt att köpa denna vackra telefon.

synka kalendern?

Går det att synka kalendern med iCal på något annat sätt än med hjälp av isync? Jag var helt inställd på att skaffa en 6230, tog för givet att det inte skulle vara några problem med kalendern, det var hela vitsen med att byta telefon. Annars får jag väl köpa en begagnad T68i eller nåt i väntan på något bättre.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-12 16:16

Jag var också inne på att köpa en 6230, men eftersom den int funkar med iSync så är det inte aktuellt längre. Har förbeställt en SonyEricsson K700 istället, som kommer den 10e juni

Informationen om K700 är mycket bristfällig hos SonyEricsson, det står ingenting om huruvida minnet kan expanderas eller inte och inget om mp3-spelaren eller radion heller. Dessutom saknas mått, vikt, vilka standarder som stöds, etc. Finns det någon annan tillförlitlig källa?

Tillförlitlig vet jag inte men här finns massa spännande handson-info och bilder:
http://www.mobile-review.com/review/sonyericsson-k700-en.shtml

  • Medlem
  • 2004-05-19 20:35

Tips.

Jag har inte testat med iSync ännu tyckte det var onödigt dyrt med USB-kabel för 600 pix eller USB-BT för lika mycket. Gick in på eBay å kollade tillbehör till Nokian och beställde en USB-BT för £4.5! USB-kabeln kostar 0.99 cent. Det tillkommer lite frakt från Hongkong men ändå billigt.

Glöm inte bort att ställa in kameran i läge för hög kvalitét, då blir det rätt hyffsade bilder för att vara en billig CMOS-kamera.

Uppdateringen av mjukvaran raderade 200+ kontakter och kalender som jag inte har gjort någon back-up på eftersom jag inte fått min BT-plugg ännu.

Det har även varit problem på PC-burkar med att kommunicera med denna lur så jag misstänker att det inte är lättare på en Mac.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-24 11:31

var riktigt sugen på en 6230 innan jag letade upp den här tråden. har haft SE i ett år nu, och hatar den som fan, framför allt den dåliga kvaliteten och det fruktansvärda menysystemet. och vill därför tillbaka till Nokia.

finns det ngt alternativ till 6230? som funkar med Clicker och iSync? egentligen behöver jag inte köra Clicker, det är bara för att det är så coolt, men ngn sorts synkning av adressboken måste man ju ha, och man måste kunna föra över bilder från (och till) telefonen.

Bevaka tråden