Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adamo ADSL 8Mbit fast IP för 297kr i månaden

Tråden skapades och har fått 155 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-11-05 20:48
Ursprungligen av skatan:

Jag är öppen för diskussion, och sprider inte illvilliga rykten. Allt jag sagt om hur jag blivit behandlade av Er, Era lovord, er dåliga bortförklaringar är sant. Så varför i h*lvete skulle jag "sprida illvilliga rykten". Som om jag skulle hittat på de jag hört?

De ända rykten jag spridit om Adamobredband är att ett ny leverantör kommit på marknaden och erbjuder bredband till folk i Uddevalla där vi tidigare knappt haft annat än Telia. Jag gjort så minst 2 andra beställt (och nu till slut fått sitt bredband) och de jag får av Er. Är olika besked, lovord och nu ett slag från Er att jag skulle sprida rykten och ljuga?

Är jag ingen god konsument, och finner mig inte i dåligt bemötande, betyder de då automatiskt ljuger?

Du säger att Adamos supportpersonal anser Adamo vara ett "skitföretag". Det är ett illvilligt rykte. Ingen av supportpersonalen på Adamo anser det vara ett "skitföretag". Möjligtvis tycker vi växelvis det är ett mödosamt arbete att tillmötesgå alla kunder med kluriga problem, otur eller andra saker som försvårar det för dem (och där med oss).

--
Kalle
Adamo bredband
<[email protected]>

  • Oregistrerad
  • 2004-11-17 14:13

Hur går det för dig, skatan? Har du fått din installation än? Jag beställde i slutet av augusti och ännu har inget hänt. Det börjar närma sig de 90 dagarna nu...

Jag har vid flera tillfällen blivit lovad att någon som vet mer ska ringa upp mig, men de löftena har inte infriats förrän i måndags då Parmis två timmar efter vårt samtal återkom efter att ha forskat ytterligare. Tyvärr med beskedet att de skulle prata med Botream (min nuvarande ISP) för att reda ut situationen och återkomma efter det. Mitt samtal idag gav inget eftersom Parmis var sjuk och personen som svarade inte visste så mycket om det hela. Enligt uppgift ska Fredrik Gillström (som vet mer om mitt fall) ringa mig, men det har jag blivit lovad förr... Jag hoppas han överraskar mig!

  • Medlem
  • 2004-11-17 14:23
Ursprungligen av Mattias Malm:

Hur går det för dig, skatan? Har du fått din installation än? Jag beställde i slutet av augusti och ännu har inget hänt. Det börjar närma sig de 90 dagarna nu...

Jag har vid flera tillfällen blivit lovad att någon som vet mer ska ringa upp mig, men de löftena har inte infriats förrän i måndags då Parmis två timmar efter vårt samtal återkom efter att ha forskat ytterligare. Tyvärr med beskedet att de skulle prata med Botream (min nuvarande ISP) för att reda ut situationen och återkomma efter det. Mitt samtal idag gav inget eftersom Parmis var sjuk och personen som svarade inte visste så mycket om det hela. Enligt uppgift ska Fredrik Gillström (som vet mer om mitt fall) ringa mig, men det har jag blivit lovad förr... Jag hoppas han överraskar mig!

Mattias,

i ditt fall handlar det om att du för närvarande har en Bostream Xtreme som du bett oss koppla om. Tyvärr har inte Bostream skrivit på operatörssamarbetet för denna tjänsten vilket gör det väldigt svårt för oss att hantera dig. Du kan läsa mer om det nya avtalet och alla problem det ställt till med här:

http://www.google.se/search?q=adamo+fullmakter
http://www.idg.se/ArticlePages/200410/04/20041004082932_IW/20041004082932_IW.dbp.asp

Skatans telefonstation blev utbyggd under helgen. Han skall bli inkopplad runt den 25:e enligt Skanova. Tänk att han skall behöva läsa om det här innan vi personligen berättar det för honom

--
Kalle
Adamo bredband
<[email protected]>

Senast redigerat 2004-11-17 15:42
  • Medlem
  • 2004-11-24 21:34
Ursprungligen av adamo:

Mattias,

i ditt fall handlar det om att du för närvarande har en Bostream Xtreme som du bett oss koppla om. Tyvärr har inte Bostream skrivit på operatörssamarbetet för denna tjänsten vilket gör det väldigt svårt för oss att hantera dig.

Hej Mattias, det var ett tag sen vi talades vid. För att sammanfatta det hela: Beställningar med fullmaktsbyte från Bostream är en sorglig historia. Bostream nekar våra fullmakter med diverse olika anledningar. Detta är framförallt tråkigt för dig som kund men även för att operatörssamarbetet initierades mellan ett antal ADSL-leverantörer, däribland Bostream, för att stävja detta problem med Telia.

Så jag kan bara beklaga att de inte konkurrerar med kvalité istället för fula tricks. Det enda jag kan säga just nu är att vi kommer få igenom din fullmakt på ett eller annat sätt.

Vi hade idag ett telefonmöte med Bostream där dom lovade att acceptera dessa efter måndag. Jag skulle inte sätta mitt liv på det då det inte är första gången dom lovar oss saker och sedan inte håller det men man kan alltid hoppas. Jag kommer personligen sätta mig och ringa alla Bostream-kunder hela nästa vecka och Mattias, jag lovar att du är den första jag ringer.

--
Mvh
Parmis
Adamo Bredband

Senast redigerat 2004-11-25 14:01

Har nu tuggat igenom denna tråd och kan bara berömma dig, Adamo-Kalle, för att behålla lugnet och tålamod i alla dina svar till Skatan. Jag förstår hans frustration men han är bra... trångsynt som svär och gastar över dig och inte förstår att ni som alla andra leverantörer lider av Skanovos ineffektivitet.

Min slutsats, efter att ha läst denna småsyrliga tråd, är att: ALDRIG NÖJA SIG MED EN ADSL-LEV SOM INTE INGÅR I DET FÖRENKLANDE SAMMARBETE SOM FINNS MELLAN VISSA. På så vis slipper man avbrott om man byter och det är enkelt att byta igen i framtiden.

------------------------
Vilka operatörer ingår i detta sammarbetet då? Vilkan kan man välja mellan och känna sig trygg:

* Tre som jag vet är bra val ur denna aspekt:
Adamo
Telia
Glocalnet

* Följande företag vet jag kan svartlistas:
Tele2

Men hur är det med alla andra? Tänker inte minst på BBB-monstret som gått ut brett med ADSL-erbjudanden?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-24 22:01
Ursprungligen av iJohannes:

Har nu tuggat igenom denna tråd och kan bara berömma dig, Adamo-Kalle, för att behålla lugnet och tålamod i alla dina svar till Skatan. Jag förstår hans frustration men han är bra... trångsynt som svär och gastar över dig och inte förstår att ni som alla andra leverantörer lider av Skanovos ineffektivitet.
?

Håller med! Har själv jobbat som tekniker och haft många ilskna kunder i telefon som skällt på saker som legat utom min kontroll. Alltid jobbigt att komma ikläm som supportpersonal

/Kalle

Bevaka tråden