Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5 1,8DP + iDVD 4 funkar ej?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-02-15 14:10

Hej,
är det någon här som fått sin G5 att funka med iDVD 4? Jag har testat allt men alltid samma sak händer: innan iDVD ska börja bränna så avslutas programmet plötsligt.

Apple "hade aldrig hört talas om" detta när jag ringde dem i förra veckan.

Tacksam för er hjälp,
Martin

  • Oregistrerad
  • 2004-02-24 12:42

För många, inklusive mig, berodde det på att diskarna är inställda på att gå i vila när så tillåts. DVD´n räknas som hårddisk och hinner följdaktligen inte vakna i tid när det är dags att gå till jobbet. I systeminställningar kolla inställningen för detta.
Det hjälpte i mitt och andras fall.

Lennart

.

  • Medlem
  • 2004-02-25 08:31
Ursprungligen av tcastudios:

För många, inklusive mig, berodde det på att diskarna är inställda på att gå i vila när så tillåts. DVD´n räknas som hårddisk och hinner följdaktligen inte vakna i tid när det är dags att gå till jobbet. I systeminställningar kolla inställningen för detta.
Det hjälpte i mitt och andras fall.

Lennart

.

Hej,
tack för tipset. Detta var en av de första grejerna jag testade men det hjälpte inte då. Nu har jag gått tillbaka till originalmjukvaran som följde med datorn och då fungerar allting.

Lite rädd att uppgradera och förlora funktionalitet igen....men jag ska testa under de kommande dagarna.

/Martin

  • Medlem
  • 2004-03-03 09:13
Ursprungligen av mcia:

Hej,
tack för tipset. Detta var en av de första grejerna jag testade men det hjälpte inte då. Nu har jag gått tillbaka till originalmjukvaran som följde med datorn och då fungerar allting.

Lite rädd att uppgradera och förlora funktionalitet igen....men jag ska testa under de kommande dagarna.

/Martin

OK, ser att Apple släppt en uppdatering till iDVD 4.0.1. Visste väl det Ska kolla i helgen om det funkar som det ska nu.

/M

  • Medlem
  • 2004-03-07 12:45

....för att runda av denna tråd; allt funkar bra med iDVD 4.0.1. Underbar kvalitet jämfört med iDVD3!

/Martin

1
Bevaka tråden