Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mentor till redigerare

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-02-13 22:40

Jag har fått en förfrågan om jag skulle kunna vara mentor åt en person som jobbar som redigerare, Indesign, för en tidning som kommer ut i en upplaga på 20000 ex sex gånger per år.

Personen i fråga är nyanställd men behöver tydligen få en del handgriplig vägledning. Jag ställer mig tveksam till att jag har tid att ägna mig åt uppgiften eftersom jag jobbar som prepressoperatör och denna handledning måste ske på ordinarie arbetstid.

Uppdraget ska utföras i Stockholm eller dess närmaste omgivningar. Uppsala t.ex. går bra.

Om någon känner sig kallad eller har uppgift på lämplig person för uppdraget kontakta mig per mail ulf@ulams.nu.

Kan man inte bara hänvisa personen till detta forum?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-14 23:39

Vad exakt är det han/hon vill ha hjälp med?

  • Medlem
  • 2004-02-15 16:12
Ursprungligen av jonas18z:

Vad exakt är det han/hon vill ha hjälp med?

En mentor är en handledare och uppfostrare. Personen som efterfrågas ska ha god och mångårig erfarenhet i text- och bildredigering och ha ingående kunskap i Indesign.

Rätt person för uppdraget behöver nog inte ställa några frågor utan förstår ändå vad det hela handlar om.

Jag kan inte gå in på några detaljer utan den som är intresserad får kontakta mig på den epostadress jag uppgivit.

Uppdragets omfattning i tid går inte att fastställa men uppdragsgivaren betalar ersättning i tid eller en summa enligt överenskommelse.

1
Bevaka tråden