Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lundabor!

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2004-02-17 19:34

Nu har jag läst en del om pubar men inte vilken pub som är påtänkt eller vilken dag som det skall hållas. Kan man tänka sig att man väljer en dag som skiljer sig från Malmös val så är det möjligt att gå på båda om man så vill. Personligen skulle jag föredra en lördag på Bishops Arms. Musiken är låg, personalen kunnig och sortimentet underbart. Går man dit tidigt så är det alltid lediga platser. Eller krävs det speciella arrangemang för att det skall bli ett mac-möte? Jag skulle bara vilja träffa folk, snacka mac och en massa annat också - plus att ta en god öl och slappa lite grann. Är det så det är tänkt?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-17 22:23
Ursprungligen av ariis:

Personligen skulle jag föredra en lördag på Bishops Arms. Musiken är låg, personalen kunnig och sortimentet underbart. Jag skulle bara vilja träffa folk, snacka mac och en massa annat också - plus att ta en god öl och slappa lite grann.

Ja, men det låter ju utmärkt! Jag hänger gärna på den dagen det blir av. Det vore toppen med ett sådant upplägg. Varför komplicera det hela mer än nödvändigt?
Räkna med mig.

Martin Steffen

  • Medlem
  • 2004-02-17 20:04

Tycker också att det kunde vara trevligt med någon form av mac pub i Lund. Träffar annars bara på macanvändare av ren slump. Ändå skall visst Lund vara ganska mac-tätt område. Var åtminstone förr...

  • Oregistrerad
  • 2004-02-19 00:21

Säg ett datum, en tid och en plats då. Agera istället för att bara diskutera

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-02-19 01:29

Jag kanske eventuellt tittar upp på en macpub i Lund också.
Finns det något ställe i Lund som serverar glass med bollar?

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-02-21 15:43

OK då föreslår jag lördagen den 6 mars klockan 1900 på Bishops i Lund. Om några kan säga att dom kommer så bokar jag mittbordet på stället. Man behöver inte äta där det går bra att ta en öl eller kanske två... Blir vi för många så får vi bre ut oss.
Man kan ju göra det till en återkommande grej, den första lördagen varje månad ses man över en öl och lite snack i all anspråklöshet.

För dom som inte vet det så ligger Bishops mitt emot biblioteket i Lund.

Jag tror att dom har glass också. Deras burgare är bra och fish&chips var en av de bästa sist jag provade. Men 40 tal öl och 300 olika whiskey visar ju att dom kan lite grann annat också.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-23 13:14

Kan också meddela att det blir stört omöjligt för mig att komma då. Bishops har väl 20+ årsgräns för att ens få komma in, om jag inte minns helt fel (efter tidigare misslyckade försök). Nu är jag förvisso 19, men det hjälper inte direkt.

  • Medlem
  • 2004-02-24 00:16

Som nybliven forummedlem + macfanatiker + Lundastudent måste jag bara hoppa på denna tråden;) .

En Lundaträff låter trevligt, har faktiskt inte stött på så många macare i Lund.

/A

OT: hörde nyss att Steve Jobs fyller år i dag, Grattis!

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-02-26 21:42

Till The Answr Man - om du kommer med oss andra och vi skall sitta ner och kanske äta nåt och ta en öl så tvivlar jag på att dom slänger ut dig eller ens kommenterar det. Jag har haft med mig vänner under 20 och det har aldrig varit problem med dom. Har du inte gjort bort dig där tidigare med stök och fylla så är du också välkommen. Fast det verkar ju inte som om det vore så många som är intresserade, vi tycks ju bara bli tre.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-26 21:52

attans, jag skulle på konsert den 6:e...

Ursprungligen av slarti:

attans, jag skulle på konsert den 6:e...

Fish på KB?!

Nope, kan inte då - jag hoppas att något annat datum kan komma på tapeten!

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-02-27 18:32

Är söndagen den 7 en bättre dag? Man gör ändå inte så mycket på en söndag...

  • Medlem
  • 2004-02-28 19:54

++m_num_lundabor

Jag är också lundabo... Råkade stava fel till "Lund" när jag reggade mig, så blev det "Grekland". Hur kan man stava så fel? Jag hänger gärna med till Bishops!

Bishops? På lördag? Tja, varför inte.

Finns en hel del mac:are här i Lund! T.ex. alla som hänger i mac-rummet på Datavetenskapliga Institutionen.
Eller dom 7 människor som dyker upp i iTunes här på Kämnärsrätten.

Undrar om man kan dra med Ekelund?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-02-29 11:21

här är en till som har mac o bor på kämnärsrätten

Ursprungligen av ariis:

Är söndagen den 7 en bättre dag? Man gör ändå inte så mycket på en söndag...

Jodå, den sjunde går utmärkt för mig - det är ändå vilodagen

/CX

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-03-07 13:15

OK det är den 7 idag och det var ju inte precis någon anstormning till en Lundaträff. Men jag gå dit i alla fall och tar mig en öl. 19.00 är väl en bra tid för en sådan antar jag. Är det någon som inte har något för sig är ni välkommna dit jag markerar ett bord så att alla hittar rätt. Bishops i Lund alltså, mittemot biblioteket.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-03-08 22:37

Ja ingen kom. Något var fel, antingen var det dagen, tiden eller platsen. Eller också finns det inget intresse egentligen för att träffas i Lund. Någon som har idéer om detta?

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2004-03-08 22:54

fan jag bodde i lund men sthlm åt mig

  • Medlem
  • 2004-03-08 23:05

Tror att många väntade på någon form av "spikat" datum här i tråden. Många verkar ju inte kunna på helgerna. Hur har ni det med onsdagarna?

Yup, jag väntade på nåt spikat datum... verkade som alla var intresserade men ingen visste definitivt något ställe, datum eller tid..

Så vad säger ni, ska vi försöka få till en lundensisk macpub på någon onsdag nu i mars eller ska vi kanske ta det i första veckan i april? (eller någon annan dag än onsdag om ni så vill men rätt skönt med litet avbrott från den "veckliga" tristessen. )

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-03-10 23:30

Jag kan inte på onsdagar men det spelar ju mindre roll egentligen för det viktigaste är nog att det blir av. Jag spikade på egen hand söndagen fast det var tydligen helt fel. Men det är nog viktigt att vi kommer till skott och verkligen ses, sen kan man kanske finjustera tid och plats. Det finns en hel del macare som inte vill gå med här för det är för abstrakt men om ser att vi finns i verkligheten och har trevligt tillsammans så kanske vi dra med fler Lundabor. Så, kan vi ta oss samman, sluta snacka och göra något nu då?

Vad hände med den här tråden egentligen? Nu drar ju ett nytt läsår igång, varför inte dra igång det här pub-projektet igen!

Ursprungligen av kryddsill:

Vad hände med den här tråden egentligen? Nu drar ju ett nytt läsår igång, varför inte dra igång det här pub-projektet igen!

Drar upp en gamal tråd och instämmer med föregående talare (även om läsåret inte är purfärskt längre)...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-24 14:21

ta er till malmö. där händer det grejer

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-04-05 12:59

Tja!

Bor i Lund och hänger gärna med om det blir nåt. Kan nog ta mig till Malmö nångång också. Alla jag känner har typ flyttat dit senaste året...losers;)

Hmm här snubblar man över en liten tråd om pub i Lund. Kan aldrig vara fel när man bor i Eslöv. Gärna köpenhamn och Malmö med.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-31 16:54

Vi har börjat planera en ny omgång i Malmö om en vecka eller tre. Dock har vi inte spikat något datum ännu. Men om ni vill så kan ni ju hålla koll på en ny tråd.

Bevaka tråden