Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

v4 Feedback: Design, färger, skins etc

Tråden skapades och har fått 79 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ajdå! Vi kan nog hitta en lösning i utvecklareforumet.

Citat:

det finns många anledningar till att man inte skulle göra det (helst bör knappar och funktioner finnas på samma ställe i olika skins

Även om det finns saker ag personligen skulle vilja ändra på så håller jag med fullt ut, konsekvens är viktigt.

Citat:

Tyvärr krävs det adminkonto för att komma åt inställningarna vilket naturligtiv begränsar vår tillgången till sidorna - men det är något vi får diskutera i utvecklarforumet.

Kan du ändra allt i admin grännssnittet som finns i css filen (tex "style-36863bfe-00001.css" för den vita), eller spottar template motorn ut sig olika css filar beroende på sida/avdelning man är i forumet? om inte är det ju bara spara ett antal sidor lokalt och börja roa sig med css'en...

Japp - du kan ändra allt.

sweet, bara att sätta igång då med andra ord

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-05 00:06

Mappikonerna för att ladda om och gå tillbaka känns väldigt PC. Dessutom känns de inte så självklara direkt. Safaris ikoner tycker jag är mycket mer lättbegripliga. Frågan är ju om de behövs över huvud taget?

Sen har jag ju tidigare sagt vad jag tycker om den bruna färgen. Men ok. Men tillsammans med toalettblått blir associationerna lite för magstarka...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-05 09:05

Jag har upplösning 832x624 och 56k-modem och bilderna är inga problem! Men, det är ju alltid bra med valfrihet, så jag håller med LongSunnyDay om att man borde kunna välja bort bilderna.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-07 13:22
Ursprungligen av Rajje:

Jag har upplösning 832x624 och 56k-modem och bilderna är inga problem! Men, det är ju alltid bra med valfrihet, så jag håller med LongSunnyDay om att man borde kunna välja bort bilderna.

Jag använder 800x600 och då kan jag inte se hela sidan.

Om jag växlar till 832x624 får jag bara 256 färger.

Jag vill alltså kunna se hela sidan med tusentals färger.

Man förlorar inget på att göra kolumn 2 lite smalare, nu är det mest tomrum där.

Bifogad fil behöver du inte titta på - hur tar jag bort den?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-02-05 11:58

tycker att valt typsnitt är svårläst...
Finner mig framlutad & kisande alltför ofta.

(jag har glasögon...)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-02-05 17:43

[QUOTE="Jonaz"]tycker att valt typsnitt är svårläst...
Finner mig framlutad & kisande alltför ofta.

(jag har glasögon...)[/QUOTE

Hey! mycket bättre... Tack snälla admin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-05 22:55

Snälla, gör nått åt den blå färgen

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-02-07 17:24
Ursprungligen av Erik.dv:

Snälla, gör nått åt den blå färgen

Jag håller med... ljusgrått skulle nog göra sig mycket bättre

mörkare än vitt om man säger så

en av flera jag snickrar lite på när jag har tid över, får se om dom blir accepterade nångång...

Det där var riktigt snyggt, johan! Vit text mot svart bakgrund à la ars technica har jag alltid fått ont i ögonen av, men den där mörkgrå färgen verkar fungera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-08 15:14

Jag har upptäckt felet nu med "snabb menyner". De byter typsnitt när man kör en överlay/mouse over. Så borde det nog inte vara. Typsnittet på "valen" när musen inte är över är VERDANA och när man har musen över så är det LUCIDA GRANDE. Det borde vara LUCIDA GRANDE från bröjan så resten av sidan verkar använda detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-08 16:48

Här jag jag gjort ett smärre förslag på saker jag tyckte kunde ändras samt saker folk kommenterat på här.

- Mer utrymme mellan text och "väggar"
- Något smalare sida för att passa en 800 pix bred skärm utan att ha påverkat "datan" så att säga - bara lite mindre vitt till höger o vänster
- Tryckt ner logo bredvid bild -> sparar mycket dö-space
- Fixat med färger och typsnitt
m.m

Notera detta är en skiss jag gjort på en timme och kan förbättras avsevärt. Jag förstår dock att det är ett stort jobb att göra om saker på sen site av denna skala. Men så mycket tid som folk spenderar här så är det nog värt det

  • Oregistrerad
  • 2004-02-08 21:25

Måste säga att jag gillade Eriks förslag väldigt mycket. Framförallt bytet av den babyblå färgen mot något som går mer i ton med kaffesumpen.

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Måste säga att jag gillade Eriks förslag väldigt mycket. Framförallt bytet av den babyblå färgen mot något som går mer i ton med kaffesumpen.

... och snygga pilar efter namnen och lite mer ekonomiskt (och snyggt) sidhuvud. En sån här sida vill jag ha. Var betalar man?

Sidan går nu snabbare, än vid början. Om man vill ha bort bilden överst, så är det lätt om du kör Firebird. Med Adblock så blockerar du bara bort bilden. Kan vara bra för modemsurfare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-08 23:37

Kan även tilläggas att min skiss är lite grovhuggen (om inte det skrevs i förra inlägget). Men grundtanken finns där.

Vem styr design av sidan? "You know were to find me"

  • Oregistrerad
  • 2004-02-13 12:57

Undrar bara varför en del rubriklänkar är fettade och andra inte när jag söker på "Diskussioner"

Bevaka tråden