Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mardrömsforum

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av Taz_1999
Jag kommer att fortsätta basha Macnytt vid varje tillfälle

Uhh. Varför?

  • Medlem
  • 2004-01-17 18:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Taz_1999

Jag kommer att fortsätta basha Macnytt vid varje tillfälle och det finns inget du kan göra åt det,
/Ola

Låter lite tarvligt tycker jag…

  • Avstängd
  • 2004-01-17 18:34

99mac är skitfult. det har jag sagt förut. sen är drygt 50% av användarna rent skräp i mina ögon.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2004-01-17 19:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av Taz_1999

Jag kommer att fortsätta basha Macnytt vid varje tillfälle och det finns inget du kan göra åt det,
/Ola

Stryk under det, läs igen, och försök förstå innebörden av vad du precis sa.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-01-18 00:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av iGnu
99mac är skitfult. det har jag sagt förut. sen är drygt 50% av användarna rent skräp i mina ögon.

Du har aldrig funderat på att starta Elitistforum eller något i den stilen?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Peter Esse
Stryk under det, läs igen, och försök förstå innebörden av vad du precis sa.

Jag raderar mina inlägg och lämnar denna tråd. Jag ber Peter Esse om ursäkt för mina oförskämdhet att framföra en åsikt om MacNytt, något jag naturligtvis inte gjort mig förtjänt av att göra. Jag som bara var mitt inne om ett långt långt skeende som utifrån betraktat kunde uppfattas på ett annat sätt böjer mig för Peter Esses genialitet i argumentation och fantastiska sakkunskap i skeendet. MacNytt är gud bland webbplatser och vi andra dödliga skall buga i dess närvaro och även i närvaro av varje person som deltagit i den, särskilt i Peter Esses. Nu råder åter friden på jorden och inga andra webbplatser än MacNytt behövs.

/Ola

oj är klockan så mycket, dags och stänga dagiset kanske?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Taz_1999
Jag raderar mina inlägg och lämnar denna tråd.
[...]
/Ola

Kan du inte förklara saker och ting för oss som inte besöker eller har koll på vare sig MacSverige eller MacNytt istället?

Alla som gillar BetaLounge.com börjar för övrgt på plus i alla diskussioner.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Merovech
Kan du inte förklara saker och ting för oss som inte besöker eller har koll på vare sig MacSverige eller MacNytt istället?

Alla som gillar BetaLounge.com börjar för övrgt på plus i alla diskussioner.

Jag tror att det står klart nu att detta inte kommer att ske. Att han kommer att basha macnytt vid varje tillfälle som ges samt ordvalet hatar och efterföljande tydliga ovilja till att förklara detta hat, tyder på att ämnet är något infekterat. Han har redan deklarerat sin ovilja till att motivera sin åsikt på ett sätt som mångt och mycket liknar det sista "döende svanen"-inlägget.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2004-01-18 09:02

Huruvida 99mac är fult eller inte skiter jag faktiskt ganska mycket i, jag är inte här för få en konstnärlig upplevelse. Än har jag inte kräkts på utseendet så helt fel kan det ju inte vara.
Vad gäller användarnas värde börjar jag närma mig iGnu. Vad f*n är det med folk här inne? Vad håller ni på med? Mac-Sverige är så litet att sånna här fåninga påhopp och fiendskap är riktigt dumt. Att dessutom ta eventuella heta potatisar i ett forum är ju bara _så_ fånigt! Väx upp och tala ut om det i person istället, det här gör ju ingen glad!

Kanske hela ämnet för tråden är något lågnivåmärkt? Björnström skulle teoretiskt kunna göra en blunder han med menar jag. Utan tydlig motivering till vilka brister som avses på ett forum blir det sandlåda direkt enligt mig. Jag skulle själv om jag pratade om ett forum på detta sätt, faktiskt meddela det andra forumet att denna tråd finns för att minimera risken för att allt för sura miner skulle uppstå senare. Det är naturligt att sådant här kan uppfattas som skitsnack bakom ryggen och är ett givet bränsle för nya eller gamla konflikter.

Jag utesluter inte att det går att titta på brister på andra forum på ett sjysst sätt. Mina erfarenhet säger mig dock att oddsen talar emot.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2004-01-18 10:04

Själv tycker jag denna tråd definitivt hör till "LIvsstil". Vilket jag inte saknar.

Att sen Herr Björnström själv startat den får väl tas som att han antingen saknar livsstilsforumet eller att han gör ett test. Jag hoppas på det sista.

Att kvaliteten på 99Mac forum närmar sig ett lågvattenmärket är rätt tydligt, det blir massor av inlägg på frågor som - Vilket operativ är bäst? - men när någon behöver hjälp vid kniviga situationer med sin Mac, lyser dem allt oftare med sin frånvaro. Om det är så att problemen blir svårare och färre kan svara eller om dom som kan inte har tid pga icke relevanta ämnen, det vet jag inte.

Det kanske inte är inläggen som skall hållas koll på av moderatorerna utan ämnena?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2004-01-18 10:16

Jo, denna tråd var lite onödig, men det är ju svårt att som moderator radera admins trådar

Jag vet att saker är på G, vi får hoppas att det innebär åtgärder som höjer kvalitén.

Alla diskussioner kan spåra ur och flyta iväg in i offtopic-land.

Jag startade diskussionen för att visa ett exempel på ett dåligt fungerande forum - sedan visade 99mac en av sina sämre sidor.

  • Medlem
  • 2004-01-18 15:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Alla diskussioner kan spåra ur och flyta iväg in i offtopic-land.

Jag startade diskussionen för att visa ett exempel på ett dåligt fungerande forum - sedan visade 99mac en av sina sämre sidor.

Får jag då fråga vad du menar med "ett dåligt fungerande forum"?

Vad skulle du tyckt om jag länkat till den här tråden och gjort som dig?

Jag söker inte bråk, undrar bara varför du är så pass negativ.

Ni på 99mac.se hade väl inte tusentals besökare direkt, eller hade ni? Får gärna dela med er av hemligheterna isf.

Mvh,
Mario

  • Medlem
  • 2004-01-18 15:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av fj0
Får jag då fråga vad du menar med "ett dåligt fungerande forum"?

Vad skulle du tyckt om jag länkat till den här tråden och gjort som dig?

Jag söker inte bråk, undrar bara varför du är så pass negativ.

Ni på 99mac.se hade väl inte tusentals besökare direkt, eller hade ni? Får gärna dela med er av hemligheterna isf.

Mvh,
Mario

Ditt forum funkar ju inte, jag postade, men inlägget försvann.

  • Medlem
  • 2004-01-18 15:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Ditt forum funkar ju inte, jag postade, men inlägget försvann.

#1. Du skrev i guideforumet, och det du skrev är definitivt ingen guide.
#2. Det du skrev ser jag som barnsligt och det tillför ingenting därför anser jag att det inte passar. Du försöker ju få det att se ut som logon är stulen, vilket den _inte_ är. Jag ska fråga personen, men dom är bara lika, inte identiska, det är mycket här i världen som är likt annat, bara för det betyder det inte att folk kopierat det...

Väldigt negativ inställning ser jag här, känner inte för att delta i diskussionerna om detta är allt "ni" har att säga.
Kom inte med "vi bjöd inte in dig heller" eftersom jag kom hit för att försvara mig eftersom ni smutskastar mig.

  • Medlem
  • 2004-01-18 15:46

Jag är inte negativ, jag visade bara på likheterna....

Och som sagt, jag tror att ditt forum behövs och jag önskar dig lycka till. Jag skall gärna bidra...

  • Medlem
  • 2004-01-18 15:51

Du kan skriva i Macintoshforumet, inte i guideforumet, om jag missförstod vad du försökte uppnå med inlägget ursäktar jag.

Jag skäms över 99mac ibland.
Trådar som denna är orsaken.
Gnäll, omotiverad kritik och påhopp hör inte hemma här tycker jag.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Pettersson
Jag skäms över 99mac ibland.
Trådar som denna är orsaken.
Gnäll, omotiverad kritik och påhopp hör inte hemma här tycker jag.

Tål att upprepas!

Vi tar och stänger denna tråd nu, motivering känns överflödig. Allmän uppmaning: Strunta i dessa verbala slagsmål och hjälp till och gör 99mac till en trevlig plats istället. Är det jättesvårt, eller ens mycket att begära?

Bevaka tråden