Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac spelsajt

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-16 21:03

Att en PC står i ett hörn och tuggar som en spelserver har jag inget emot. Blir bara en omstart då och då. Macen jobbar jag och spelar på. Fast xplane, du kanske inte kan vara så praktiskt att du kan utnyttja båda världarna?

Nej nej, vi måste ju köpa in xServer G5:s för ändamålet ju. Fan, funkar ju inte annars. :rolleyes:

Jodå att utnyttja båda världarna har jag propagerat förut för men fått skit för det med så...Men man skall vara medveten om att macen som spelmaskin är ingen höjdare och andra sidan är det ju inget som jag behöver tala om det vet ju alla redan eller!?

Men lite märkligt är det ju trots allt när man kollar in vilka problem dom flesta har med sina burkar här på forumet med sina spel. Är det inte Halo så är det Warcraft...Men det går säkert att lösa med all expertis som finns på detta forum,dock tror jag inte att det går att lösa med en mac men det är och andra sidan min åsikt...

Om jag kan så skall jag dra mitt strå till stacken. Jag har ju trots allt lirat spel på den gamla goda tiden "-84 och framåt" men då var det titlar såsom. Falcon, Gato och Fokker Triplane som gällde och utvecklingen går ju som bekant framåt.

Det senaste och sista spelet jag köpte till macen var om jag kommer ihåg rätt Falcon 4.0 helt okej som flygsimulator om man inte har alltför stora krav på realism. Det är ju inte alltför vanligt att ens rote kamrat inte störtar trots att hans bränsletankar är torra som sahara i maj.

När det gäller FPS så är jag en stor fan utav Q1 men det är ju lite för snabbt för dom flesta som är vana med dagens FPS:er där är det ren och skär action från början till slut.

Ett annat höjdarspel som faktiskt fanns att köpa för både mac och pc är ABTF vi är några stycken som lirar det fortfarande och jag har haft turen att lägga beslag på dom efterföljande titlarna som lyder; The Russian Front och Invasion to Normandy dock är dom två senare bara för pc.

Vi försöker hålla oss till en eventuell 99macspelsajt i den här tråden.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2004-01-17 00:38

Jag kör CM 03/04 "as we speak", funkar finfint på G5an. Dessutom är det underbart att kunna köra spelet via ARD. Då kan jag sitta på jobbet och ändå ha ett öga på spelet.
Vad gäller actionlir så måste jag nog säga *gäsp*. Man tröttnar fett. Jag har spelat Halo i typ 30minuter. Räckte finfint.
Man har ju kört den genren i botten. Jag tröttnade helt efter Quake...
Lite synd att MS verkar ha slutat med Close Combat för mac. Liiite jobbigt att behöva ha kvar OS9 bara för det.
Få flygsim slår ju FS2004 (som jag inte provat än). FS2002 körde jag i timmetal innan. Menmen, efter en "äkta" runda med MacBettan så kändes ju inte det lika roligt längre... Fast bra är det, som sjutton. Enda anledningen till att ha PC typ. Nu står den å samlar damm. Typiskt. Trots AthlonXP och Ti4600 å 1GB minne osv så är den för trist för att ha igång...
Ett tips för FS-spelare:
www.swedflight.com
Kolla deras Stockholm City, ESSB med fototexturer av hela Stor-Stockholm!!!

Nu stänger jag den här tråden eftersom folk har sedvanligt svårt att hålla sig till ämnet.

Senast redigerat 2004-01-17 10:31
Bevaka tråden