Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Superbowl nästa ?

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .

jag köpte Sophie Zelmanis nya och på skivan står det tydligt att den inte går att "köra" i Mac OS - men - visst gick det!

1. skivbolagen vet inte vad dom sysslar med!

2. har god lust att lämna tillbaks skivan - jag undviker skivor med sånt där kopieringsskydds-tjafs. det fungerar ju sällan ändå...

3. håller med - längtar till iTMS Sverige - eller Europa. Ngt sätt som ger en tillgång till iTMS! En hel platta för 9.99 USD blir ju cirka 70 kronor! det är bättre än 179 kronor :rolleyes: och idag hamnar CDn i hyllan med en gång ändå...lyssnar sällan på CD-skivor längre...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Steve må köra med sitt "amazing, incredible, great, wonderful" hur mycket han vill men för mig personligen har jag svårt att se nåt som smäller högre än iTMS i Sverige. Fy tusan vad jag ser fram emot det. Jag köpte t ex Didos nya skiva och upptäckte sen att macen inte tog emot den så jag kunde inte rippa den pga kopieringsskyddet. Såg senare att den fanns på iTMS och hade gladeligen köpt den där.

Så snabba på er Apple!!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-01-09 11:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Super Bowl XXXVIII will be televised by CBS to an expected 130 million viewers in the United States and a potential worldwide audience of 1 billion viewers. The Super Bowl is annually the nation's highest-rated TV program and the most-watched single-day sporting event

Äh, löjligt lite.

Enligt FIFA hade de 28,8 MILJARDER tittare förra fotbolls-VM.

Ok, kanske inte samtidigt...

Må hända men hur många i USA är intreserade av vår form av fotboll som drar ut bortåt 1 månad innan finalen är över. Det är trots allt i USA som trenderna sätts vare sig man gillar det eller inte. Strunt samma, det är i alla fall ingen liten exponering som reklamköparna får på Superbowl.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Saxat från Macorumors om "sömnpillret MWSF":

[i]Not impressed by MWSF? Well then you're in luck. The usual whiners and crybabies have come pouring out of the woodwork to decry MWSF 2004 as a "snoozefest" among other colorful adjectives; whether you agree with them or not, Apple has heard them loud and clear. i]

Jag vet inte jag tycker det känns rätt att en ryktessajt klankar ner på de som gnäller. Ryktessajterna om nån bidrar ju till att skapa ofantliga förväntningar innan mässor med sina ihopljugna rykten så tacka fan för att folk blir besvikna när inte ens en tiondel av ryktena blir sanna. Kanske skulle de tänka sig för innan de skriver sin svada.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-12 22:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av Macus
Tänk om det är något riktigt stort och revolutionerande på gång som alla användare kan ta del av.

T ex som högerknapp och scrollhjul på musen.

Ja det vore ju banbrytande! Men jag har ett tips till dig: det finns ett system som heter "PC" eller något liknande därute. Ska tydligen ha flera knappar, beigea lådor, stora fläktar och en massa kul. Ahead of its time. Spana in det!

Nä men skämt åsido, Apple och dess tsar Steve lär ju ha en del reella eller symboliska nyheter på g detta stora år The Register, som inte gjort sig kända för mac-fanatism, har diskuterat vad Apple har på lut:

Citat:

columnist Matthew Rothenberg suggested Apple would launch a "device that superficially resembles a large iPod with an 8in diagonal screen, lacks a keyboard, packs USB and FireWire ports, and runs Mac OS X along with a variety of multimedia goodies". The launch window was Macworld Expo San Francisco 2003. Matt's prediction may finally come true next month.
The device is believed to be a mobile, wireless display that communicates with a desktop unit. You can use the LCD either as a desktop display, or as a portable terminal. A touch-screen and Mac OS X's Newton-derived Inkwell technology eliminates the need for a keyboard as you check your email, or listen to music streamed from iTunes running on the base unit.

Inte så dumt? Låter misstänkt likt spekulationerna om Apple Pal som gick heta i somras. Att fira macens tjugoårsjubileum med en extra musknapp låter lite som ett antiklimax, men detta kunde ju vara något (även om jag själv inte riktigt fattar vad den ska vara bra för )

  • Medlem
  • 2004-01-12 23:07

Förbannade trista superboll! Ska det va nåt att bry sig om och ödsla kraft på? Kunde de inte vänta till maj istället och göra en fetlansering under FA-cupfinalen!?!:)

  • Medlem
  • London
  • 2004-01-13 10:12

Tycker man som jag att amerikansk fotboll är rätt kul att titta på så är det speciellt kul under finalen (SuperBowl)...

  • Oregistrerad
  • 2004-01-13 17:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Macus
Tänk om det är något riktigt stort och revolutionerande på gång som alla användare kan ta del av.

T ex som högerknapp och scrollhjul på musen.

Hahaha..

  • Oregistrerad
  • 2004-01-13 17:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av b0bben
Steve sa ju att Pepsi kommer lansera reklamen för de dära gula flaskorna med itunes gifts under superbowl.
Så jag tror det e det enda som kommer visas tillsammans med Apple loggan tyvärr. Tänk om de kör 1984 reklamen? Det hade varit fett.
Själv ska jag kolla på superbowl, men kan tänka mej att svenska kanaler tar bort amerikansk reklam och visar hur bra ett viasat paket e istället :/

Varför skulle det vara fett att visa den? Om de visar något överhuvudtaget hoppas jag det blir något specifikt.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-13 17:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
3. håller med - längtar till iTMS Sverige - eller Europa. Ngt sätt som ger en tillgång till iTMS! En hel platta för 9.99 USD blir ju cirka 70 kronor! det är bättre än 179 kronor :rolleyes: och idag hamnar CDn i hyllan med en gång ändå...lyssnar sällan på CD-skivor längre...

Räkna 10 euro.. = typ 92 spänn. är inte säker på att jag tycker det är värt det när man kan köpa vissa skivor för iaf 130 spänn..

  • Oregistrerad
  • 2004-01-13 21:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
...lyssnar sällan på CD-skivor längre...

Samma här, det låter ju oftast uselt. Bättre att hålla sig till vinylen.

jo - lyssnar hellre på vinyl än cd - och hellre AAC/MP3 än CD

ofta kostar en skiva 179 kronor...då köper jag den hellre för 99 kronor. som med sophie zelmani...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-18 18:01

Vi får inte glömma fenomenet SUPERFLUSH,,,, i samband med Superbowl..

  • Medlem
  • 2004-01-18 22:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fredric
Vi får inte glömma fenomenet SUPERFLUSH,,,, i samband med Superbowl..

Vad är SUPERFLUSH???
något reggat av Apple ?
jag tycker namnet junkyard som Apple reggat låter häftigt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-18 23:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av Dasse
Vad är SUPERFLUSH???
något reggat av Apple ?
jag tycker namnet junkyard som Apple reggat låter häftigt...

Jag vet inte om Apple har reggat det,,,hehe dom kanske borde..

Det är när nästan halva USA laddar sina toaletter med div.....((ja ni vet vad)) och spolar samtidigt under pausen i SuperBowl finalen,, så att alla reningsverk i USA får en gigantisk flodvåg ( (( SuperFlush )) ) med dynga vilket ställer till med rejält för stackarna som jobbar där....

Jag har själv varit aktiv deltagare för några år sedan....;)

//Fred

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-19 00:36

Haha det låter ju som terrorism...:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-22 22:09

eller Toarism

Citat:

Skrevs ursprungligen av rodin
Räkna 10 euro.. = typ 92 spänn. är inte säker på att jag tycker det är värt det när man kan köpa vissa skivor för iaf 130 spänn..

Glöm inte momsen!

  • Medlem
  • 2004-01-24 03:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fredric
Jag vet inte om Apple har reggat det,,,hehe dom kanske borde..

Det är när nästan halva USA laddar sina toaletter med div.....((ja ni vet vad)) och spolar samtidigt under pausen i SuperBowl finalen,, så att alla reningsverk i USA får en gigantisk flodvåg ( (( SuperFlush )) ) med dynga vilket ställer till med rejält för stackarna som jobbar där....

Jag har själv varit aktiv deltagare för några år sedan....;)

//Fred

ja, då skulle jag gå på toa bara för att!!!

Bevaka tråden