Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Power Mac G5 LÅTER !

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag vill inte ha något med Apple Stor att göra! i forsättning kan Kullande Se mig som stam kund. Inkl mitt fars och mors företag flytar över alla inköp av mac prylar till Kullander & Kullander!

jag tror att lagen säger att leverantören av den felaktiga varan måste få försäka att reparera, alternativt byta ut, den trasiga varan upp till 3 ggr, därefter så är det DITT BESLUT att fatta om du vill ha en ny vara eller pengarna tillbaks...
är dock inte helt hundra på det så kolla med allmäna reklamationsnämnden o konsumentverket för att vara säker...

  • Oregistrerad
  • 2003-11-30 23:50

Jag tror att du målar in dig i ett hörn om du försöker komma "bort" från Apple genom att köpa från Kullander. De är bara återförsäljare, antar jag, och om du får problem med din dator så måste DE gå genom Apple för att få den reparerad, utbytt, häva köp etc etc. Det är ett steg till i processen. Är du säker på att Kullander skulle stå bakom dig till 100% i ett sådant fall så kör hårt i framtiden, men jag vet flera fall där det inte är så lätt för återförsäljarna heller, hur välmenta de än må vara.

För att få ditt datorköp hävt är det tyvärr bara hårt slit som gäller. Ringa typ varje dag, vara sansad, prata med olika personer. Till slut kommer du få köpet hävt.
Jag har, t ex lyckats få en dator (en MDD) återlämnad efter ett halvår, men jobbigt var det. Det är viktigt med "stöd" från servicestället. Om de kan säga att det var en DOA (dead on arrival), och det borde de kunna, så SKA du få häva köpet. Annars gäller nog det som någon sa, att de har tre förök inom rimlig tid att åtgärda felet, och det kommer att bli utdraget kan jag lova.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hellgren
Jag tror att du målar in dig i ett hörn om du försöker komma "bort" från Apple genom att köpa från Kullander. De är bara återförsäljare, antar jag, och om du får problem med din dator så måste DE gå genom Apple för att få den reparerad, utbytt, häva köp etc etc. Det är ett steg till i processen. Är du säker på att Kullander skulle stå bakom dig till 100% i ett sådant fall så kör hårt i framtiden, men jag vet flera fall där det inte är så lätt för återförsäljarna heller, hur välmenta de än må vara.

För att få ditt datorköp hävt är det tyvärr bara hårt slit som gäller. Ringa typ varje dag, vara sansad, prata med olika personer. Till slut kommer du få köpet hävt.
Jag har, t ex lyckats få en dator (en MDD) återlämnad efter ett halvår, men jobbigt var det. Det är viktigt med "stöd" från servicestället. Om de kan säga att det var en DOA (dead on arrival), och det borde de kunna, så SKA du få häva köpet. Annars gäller nog det som någon sa, att de har tre förök inom rimlig tid att åtgärda felet, och det kommer att bli utdraget kan jag lova.

Niklas Hellgren

Kan du säga med vem du pratade med när du fick din MDD hävd efter 6 månader. gärna namn och telefon om du minns vore väldigt tacksamt!

Fick du Pengarna tillbaks eller!

Datorn är en DOA men frågan är hur långt tid man ska hålla på med att få en vara hävd! Och lycka få in det i Applestore huvud!

Jah är god vän med Kullander & Kullande son och chefen!

  • Medlem
  • 2003-12-01 00:07
Citat:

För att du ska ha rätt att häva köpet krävs det att felet är av väsentlig betydelse för dig. När man bedömer felets betydelse tar man hänsyn till vad som är väsentligt just för dig, inte felets betydelse i allmänhet.

Så säger Konsumentverket och KKL. Tror att det brukar finnas en konsumentrådgivare på kommunen som kan hjälpa dig.

Jag ska kontakta en idag ( Måndag ) för att få deras hjälp!

datorn är mycket väsentligt för mig jobbar ju med datorn = Mitt arbetsredskap!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Hunter78
Niklas Hellgren

Kan du säga med vem du pratade med när du fick din MDD hävd efter 6 månader. gärna namn och telefon om du minns vore väldigt tacksamt!

Fick du Pengarna tillbaks eller!

Datorn är en DOA men frågan är hur långt tid man ska hålla på med att få en vara hävd! Och lycka få in det i Applestore huvud!

Jah är god vän med Kullander & Kullande son och chefen!

Eller vilken avdelning vade du pratade
vad det :
Apple stores eller
Apple sales support eller
costumer relation service

eller någon annan.

skriv gärna namn och telefon nr om du kan !

Vad hade du för problem med din dator att du kunnde hävda DOA efter 6 månader ?

  • Oregistrerad
  • 2003-12-01 08:20

Jag hävdade aldrig DOA efter 6 månader, utan egentligen några timmar efter att jag hade fått datorn. Vad jag menar var att det tog 6 månader innan jag till slut fick häva köpet och få pengarna tillbaka.

Det var med den första generationens G4 MDDdatorer. Redan samma sekund jag startade den kunde jag inte acceptera det oljud som kom ifrån nätaggregatet (och även de andra fläktarna).
Datorn åkte in och ut på service hela förra hösten och eftersom applesupport godkänt detta som DOA fick vi pengarna tillbaka efter tre aggregatbyten. Men, som sagt, det tog hela förra hösten. En vecka innan Apple utannonserade deras nätaggregatsbytesprogram var det minsan:)

Jag pratade hela tiden med folk från Apple support

Bevaka tråden