Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Com Hem har problem med OS X

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2003-12-10 22:21

Kommer inte ens till konfigsidan när det blir sådär... Men det som har funkat är: Boota om till OS9... Bota om från nian till OSX voila nu funkar det…

  • Oregistrerad
  • 2003-12-10 22:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av Schuckert
Kompisen på Eriksberg har problem jämt. Dålig hastighet och griniga svarstider, samtidigt som jag får utmärkta prestanda.

Jag skulle nästan kunna tro att jag bor där oxå
Förser dock comhem med fakta så de kan gå på skanova...
Hoppas det hjälper... så småningom...

Det kanske är läge att starta en ny tråd: OS X har problem med Comhem...;)

  • Medlem
  • 2004-01-28 16:23

Starta ny tråd, ... varå?
Com hem (Gå bort ) + OS X + PB = inga problem.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-01-28 23:52

Jag har inte haft problemet om omnämns i tråden tills jag uppgraderade till Bredband 2000 och fick byta ut mitt gamla NeMo Netgame mot ett Motorola modem, efter det så har jag råkat ut för exakt det felet som det diskuteras om.
Jag kör nu en Asus WLan router mot modemet och får en intern ip adress på mitt nätverk och efter det så har jag inte haft några bekymmer.
Jag klurar på om det kanske är ARP tabellen på modemet som blir korrupt av någon anledning.

  • Medlem
  • 2004-01-29 08:53

På tal om "Moto-modemet", känner en !!!PC-kille!!! som jämt har haft problem med Com hems 1000IC, "Moto-modemet" och sin PC.
Det kanske inte är något fel på någons OS X eller MAC utan på "Moto-modemet"?

Kan man inte begära från Com hem att få Nemo-modemet eller har de gått ut?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-01-29 16:02

problemet med nemo modemen är att de inte klarar mer än max runt 1,4 mbit downstream.
btw så fick jag adress konflikt på kontoret igår, har inte hänt förr så jag antar att det är en engångsförteelse. om det händer igen kanske det är någon patch från apple som introducerat en liten bugg.
testar mer på jobbet och återkommer ifall det händer upprepade ggr.

Bevaka tråden