Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extra Extra read all about it Handelsbanken Safari

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag försvarar inte SHBs speciallösning, men den är relativt lättflyttad från en dator till nästa. Det var det enda jag ville förmedla.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-10 01:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Täpp
Jag försvarar inte SHBs speciallösning, men den är relativt lättflyttad från en dator till nästa. Det var det enda jag ville förmedla.

Där håller jag helt med dig Anders. Flytten i sig är ju inte svår på något vis, iaf. inte på PC (det har flyttats både hit och dit här hemma). Och tydligen inte på mac heller vilket är bra.

  • Medlem
  • 2004-01-10 01:18

Byter till Nordea så snart jag kan.

Någon kanske redan har nämt detta: Men de är försenade (igen?). MacNytt hade "nyheten"

Själv bytte jag till SEB i somras och är sååååå nöjd. Jag tycker SEB's är betydligt mer komplett. T.ex kan jag superenkelt byta fonder i min IPS. Det gick/går inte hos Handelsbanken (vad jag minns).

/Brake6

Jag tror inte Macnytt hade någon "nyhet" faktiskt. Jag visste redan att de flyttat fram till kvartal 1 2004. Hur jag visste det minns jag inte men det kan ha varit MacWorld som skrivit om detta i höstas.

Varför stöds inte Mozilla? Har det dom efterfrågar. Samt fungerar överallt.

  • Medlem
  • 2004-01-11 03:34

För att det inte görs av Microsoft kanske?

SHB är väldigt microsoftigt.

Fick svar nu av supporten.

"Tyvärr har vi drabbats av förseningar som rör lanseringen av Mac OS X lösningen vilket gör att lanseringen skjutits fram till slutet av första kvartalet 2004.

Vår pilotverksamhet har också skjutits fram något. Vi beräknar att detta kommer att bli aktuellt mot slutet av januari/början av februari.

Om Safari uppfyller de säkerhetskrav som ställs samt har den stöd för de funktioner som krävs så kommer vi även att titta på en anpassning mot denna. I nuläget saknas det vitala funktioner i Safari (stöd för kryptografiska moduler) vilket gör att en direkt anpassning mot denna läsare är omöjlig. Apple har dock lämnat information om att det stöd som behövs kommer att implementeras på sikt. Ett stöd för Safari är dock således inte någonting som jag kan utlova i nuläget."

Bevaka tråden