Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Julklappstips till son

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Han .. kanske är en Hon ??

"Antar" "förmodar" som de flesta gör här på 99mac .. ja just det slips och skjorta var det ja eller knipa ..

Måste alla gilla en & samma sak ???
mitt råd till alla som funderar på SE.. AVSTÅ.

Här kommer ytterligare en som är DYR! snygg och har allt men behöver av en mobiltelefon

Panasonic X-70

(skall springa och köpa den idag "måste ju prova annars har man ju inga belägg för sina kommentarer som andra"

De jag säger och inte säger är från "egen" erfarenhet och det tycker jag att jag har.

Min bror jobbar på GEAB .. Jag själv har haft de flesta förekommande mobiler på marknaden.. Här är ett liten del av dem!

SE:
T-28i
T-68
T-610
Z-600 (testad under 10 dagar)

slutbetyg 1/5

Nokia
2110
3110
5110
6110
8210
8310
7210
7250
6100
6150
6600 (testad under 5 dagar)

Slutbetyg 4/5

Samsung
A800
SGH-S300M
E-700 (testad under 5 dagar)

Slutbetyg 4/5

Panasonic
GD87
X70 köpa idag..

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-11-19 11:07

Intressant Motiv, så du har testat Z-600. Och bara gett den en etta i betyg. Du tycker att jag håller på att göra en riktigt dålig affär då förstår jag. Berätta hur du upplevde telefonen.

Jag måste ju iallafall köpa en SonyEricsson så att den passar till den lilla läckra bilen...

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Han .. kanske är en Hon ??

Sant, men så ändrade jag också inlägget omedelbart till "Nån".

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Måste alla gilla en & samma sak ???

Absolut inte! Men alla är inte ute på korståg heller...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Eva
Intressant Motiv, så du har testat Z-600. Och bara gett den en etta i betyg. Du tycker att jag håller på att göra en riktigt dålig affär då förstår jag. Berätta hur du upplevde telefonen.

Jag måste ju iallafall köpa en SonyEricsson så att den passar till den lilla läckra bilen...

Köp det du känner för.. Gillar man SE överhuvudtaget så lär du inte bli besviken på Z600:an heller. Den har ju alla funktioner, dock tycker jag den är lite för fyrkantig och .. som med min andra SE telefoner, så har jag bytt 3st T68 på garantin, 2st T610 .. så se till att du inte får ett söndagsex.. i dessa butiker bör man se upp

El Giganten
Visa nätrelaterade butiker.

Annars visst bra telefon, men om du måste köpa en svensk så har du ju inte så mkt val.. skulle nog valt T-610:an om jag var tvungen att välja en SE.. du får ju då inte flip telefon men eftersom du inte kan tänka dig någon annan tillverkare så får man kanske ta det så T-610 tycker jag!

mina betyg 1 är inte per telefon utan totalt omdöme!

Eller köp Z600 och använd som joystick endast (det kanske är mer vad SE har tänkt ha sina lurar till;) ) och köp en "mobil" telefon istället Panasonic X70.. där får du med BT headset också. GD87 sålde som smör.. det lär denna också göra.

Vill bara passa på att nämna att SonyEricsson's senaste lurar är riktigt bra. Min T68'a har fungerat klockrent utan några som helst problem. Den fungerar dessutom perfekt med Mac och har stöd för allt som intresserar mig. Nästa nalle blir nog med 3G, under förutsättning att Vodafone har 3G-tjänst och SE har 3G-nalle.

Ciryon

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-11-19 23:36

Eftersom jag har en Z600 (utan bil, är trots allt 38 år, men inte utan ett visst habegär iallafall...) så känner jag att jag bör säga min mening.
Den är en honey.
Ingen jätteerfarenhet av andra telefoner dock. Men skärmen är definitivt bättre än T610, vilket GÖR skillnad i känslan, även om kameran är samma som i T610 (har jag för mig iaf).
Det enda man ska fråga sig - som någon sagt här - är om man tycker det är shit med flip.
Kankse en läcker liten bluetooth-öronsnäcka on the side för killen?
Vidare är Z600 en inomhusblomma. Den är inget man gärna flippar upp i ens duggregn (som man gör utan att tänka med de mindre).
Men en T610 har jag svårt att se som något annat än ett steg bakåt. Inget kul att få nåt som halva befolkningen haft i ett halvår. Z600 är fortfrande färsk (vi talar ju om pastöriserade färskvaror här trots allt) - och det råder väl fortfarande lite shortage på den?
Och som sagt, nästa gång blir det 3G, då är det vatten under bron i vilket fall.

  • Medlem
  • London
  • 2003-11-20 07:47

Fliptelefoner påminner mig om en viss Motorola StarTAC jag hade en gång... Det enda som saknas är en utdragbar antenn.

Men om jag får prova en Z600 kanske jag ändrar mig, man får ju faktiskt en större skärm mm. Tycker dock att 27 mm är lite för tjock för att ha i fickan.

[Edit:] Eva, jag är 27 om du undrar...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-11-20 08:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av boko
Eftersom jag har en Z600 (utan bil, är trots allt 38 år, men inte utan ett visst habegär iallafall...) så känner jag att jag bör säga min mening.
Den är en honey.

Det låter bra. Telefonen är alltså en honey. Precis vad jag ville höra. Nu beställer jag.
Och boko, det är klart att du behöver en bil, samt naturligtvis det gröna skalet till telefonen.
Bilen och telefonen måste ju matcha så att de passar ihop då bilen är inne på "tankning"

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-11-20 15:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Eva
Och boko, det är klart att du behöver en bil, samt naturligtvis det gröna skalet till telefonen.
Bilen och telefonen måste ju matcha så att de passar ihop då bilen är inne på "tankning"

haha ja! Visst! Men... har lite svårt att motivera det på hemmafronten. Står i begrepp att köpa en pb 17", vilken liksom kommer att tala för sig själv när den kommer innanför dörren. Men en leksaksbil? Hmmm, dottern är fortfarande för liten för att jag ska kunna använda henne som förkläde.
Hoppas din son gillar telefonen. Ta den själv annars!

Bevaka tråden