Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella 99mactröjor

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av Rajje
Men jag tycker också att en t-tröja skulle bli bättre. Jag gillar inte riktigt pikétröjor eftersom de är jobbiga att ha under en tjockare tröja.

99mac-tröjor ska absolut inte bäras under tjockare tröjor.. det är just därför vi kör med piké

/M

Jag är inte ens övertygad om att jag tycker att det ska vara ett äpple på plagget....

Skulle vilja se nåt kaxigare och fyndigare.

  • Medlem
  • 2003-11-14 19:55

Jag är (och har alltid varit) mycket intresserad av en 99mac-tröja, men det är på gränsen till för dyrt för en fattig student som mig. Blir ju 345 spänn inkl frakt, vilket är lite i det saftigaste laget (speciellt i juletid =).

Hur mycket skänker jag till 99mac om jag skulle köpa? Vore kul att veta.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2003-11-14 20:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
99mac-tröjor ska absolut inte bäras under tjockare tröjor.. det är just därför vi kör med piké

/M

Ett obekräftat rykte vill ihärdigt påskina att Hard Mac Café tänker lägga ut en stickbeskrivning på en illröd, varm HMC-tröja.

Jag skulle gladeligen köpa en om det var en T-shirt.
Och om en T-shirt känns billig eller inte beror ju helt på vilken kvalitet man väljer. Det finns ju andra typer än stadiums sladdriga saker för en femtiolapp.

Angående typsnittsval tycker jag en antikva känns lite "medelålders". Jag ser Apple som något innovativt och häftigt, så jag tycker myriad är mer passande.

I motsats till en del andra gillar jag konceptet med en snygg och stilren modell mycket bättre än en klatschig statement-tröja med stort tryck på magen och en "helrätt" slogan på ryggen. Jag använder i och för sig aldrig kläder med någon form av tryck/logga men i det här fallet skulle jag kunna tänka mig att göra ett undantag.

Jag vill samtidigt slå ett extra slag för första exemplet och är villig att hålla med om poängen i att inkludera .se. Lämna dock gärna MUG utanför. Det skulle förstöra enkelheten och dessutom tror jag inte särskilt många vet vad MUG är för nåt.

Och vi snackar väl brodyr och inte screentryck?

Det här var ju lagom nördigt.....

  • Avstängd
  • 2003-11-14 22:17

gräsligt fula och tråkiga :/ skulle nog hellre faktiskt gå med bar överkropp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-14 23:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
99mac-tröjor ska absolut inte bäras under tjockare tröjor.. det är just därför vi kör med piké

/M

Nej det är klart jag inte skulle täcka tröjan när jag är inomhus och alla kan se den. Men ute börjar det närma sig minusgrader nu...

Förresten så tycker jag nog också att t-tröjor är bekvämare också.

Tillägg: Finns det något som hindrar att ni skulle kunna ha t-tröjor? Om inte kan ni väl starta en omröstning med piké vs T?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Organ
Pikétröjor är ungefär lika hett som midjeväskor. Det är så o-Apple det kan vara.

Goddag...

Nu har du lite fel, tröjorna är likadana som Apples egna Pikétröjor som används vid officiella sammanhang och i t ex AppleStore butikerna.

Citat:

Skrevs ursprungligen av samul
Jag är (och har alltid varit) mycket intresserad av en 99mac-tröja, men det är på gränsen till för dyrt för en fattig student som mig. Blir ju 345 spänn inkl frakt, vilket är lite i det saftigaste laget (speciellt i juletid =).

Hur mycket skänker jag till 99mac om jag skulle köpa? Vore kul att veta.

Frakten går ju inte till 99mac som du säkert förstår. Priset för tröjorna á 295,- inkl moms blir 236kr exkl moms. Vi betalar ca 150kr styck (preliminär siffra) vilket ger cirka 85kr till vår verksamhet (och hanteringen av beställningar - ev returer - skapande av beställningsgränssnitt - hantering av betalningar och det restlager som vi eventuellt får).

Om det finns önskemål om fler 99mac-plagg och intresserade så kan vi naturligtvis ta fram det.

- Vi har aldrig tidigare erbjudit 99mac-tröjor och efter en diskussion med Apple erbjuder vi dessa MUG Pikétröjor.

- Det är fullt möjligt att erbjuda T-shirts och andra typer av plagg i framtiden om det finns tillräckligt många intresserade.

- Det skulle vara möjligt att erbjuda även andra typer av profilmaterial som pennor osv om det finns intresserade.

Målet är att försöka täcka dom kostnader vi har, jag fick en faktura för September månads webhosting på nästan 7000kr för en vecka sedan.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Målet är att försöka täcka dom kostnader vi har, jag fick en faktura för September månads webhosting på nästan 7000kr för en vecka sedan.

...och ett bra sätt är det också, trevliga prylar till mig och pengar till verksamheten...

Kaffemuggar (stora), ölglas (större!!) och kanske brandade speedmaniachassin?

  • Avstängd
  • 2003-11-15 12:10

Jag siar om framtiden.

Väska med plats för PB 17" + iSIGHTkamera kablar cd/dvd-skivor digitalkamera kortläsare.
Axelrem/ryggsäcksremmar.

höll på att glömma iPOD

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Jag siar om framtiden.

Väska med plats för PB 17" + iSIGHTkamera kablar cd/dvd-skivor digitalkamera kortläsare.
Axelrem/ryggsäcksremmar.

höll på att glömma iPOD

Ska 99mac sälja iPods?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-15 15:20

Tja, vad sägs om detta?

Och vad tycker ni om äpple-loggan?
lite inspirerat av the missing bite

(och ja, den är inte helt perfekt i perspektivet)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-11-15 16:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Nu har du lite fel, tröjorna är likadana som Apples egna Pikétröjor som används vid officiella sammanhang och i t ex AppleStore butikerna.

Det struntar jag i. För mig är Apple god smak. Pikétröjor är däremot inte god smak. Det är töntigt och till för brats. Därför låtsas jag som ingenting när jag får höra ovanstående fakta. Ungefär som att du inte vill veta att dina Tigerbyxor som du har tillsammans med din J. Lindeberg pikétröja är tillverkade av kinesiska barnarbetare.

Goddag.

Skönt att vi hittat någon som har absolut rätt i denna fråga.

Hej.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Organ
Pikétröjor är däremot inte god smak. Det är töntigt och till för brats.

Smak är naturligtvis olika beroende på vilken individ som tillfrågas. Martins initiativ är berömvärt och ett bra sätt att se till att det kommer in lite slantar till verksamheten. För lite över 1 år sedan så var vi bortåt 100 personer som på eget initiativ donerade 100 kronor vardera för att Martin skulle slippa ifrån att betala allt ur egen ficka - så ni som inte vill använda en sådan tröja kan ju leta fram hans postgironummer och bidraga till verksamheten som INTE är gratis. Att det sedan finns de på 99mac som konstant vill åka snålskuts och se hela internet som en godisbutik där man fritt kan ta för sig är beklagansvärt.

Olle

Vi tittar på möjligheten att starta en förening - fram tills dess är det bättre att ingen skänker pengar via mitt eget postgiro (något som orsakat lite grymtningar).

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2003-11-15 18:23

Hade det inte varit roligare med en hockeytröja med nummer 99 på ryggen.
Sedan så kunde vi ju komplettera med våra egna namn typ Björnströmsky.

Haha - det var faktiskt ett kul förslag. Frågan är vad dom kostar!

99 var väl Wayne Gretzkys nummer va?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Jag fick en faktura för September månads webhosting på nästan 7000kr för en vecka sedan.

Om det ser ut så varje månad så låter det som att Martin varje år lägger ut 84.000 för att 99mac ska kunna fortleva, jag förmodar att det inte är långt från sanningen med tanke på att där finns en dator som Martin äger. Kanske något att ha i minnet när man diskuterar detta med pike-tröjor.

  • Avstängd
  • 2003-11-15 18:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Vi tittar på möjligheten att starta en förening - fram tills dess är det bättre att ingen skänker pengar via mitt eget postgiro (något som orsakat lite grymtningar).

Jag har grymtat eftersom slantar som hamnar i enskild firma eller AB Hb eller whatever är beskattningsbara.
Som förening så hoppas jag att pengarna rundar hörnet utan att bli beskattade eftersom alla på 99Mac på något sätt betalt skatt och speciellt energiskatt som dessutom meromvärdesbeskattas ( moms ) skatt på skatten Är det lagligt? Vi Sverige som är EU-medlemsstat?? Samtitigt så redovisar Vattenfall en vinst på tre kvartal =
NIO MILJARDER Svenska kronor.
Året innan sålde de ut el till andra länder för att våra vattendammmar var fulla sen när de dränerades så kunde man pungslå
svenskarna Har dessa i i ledningen på Vattenfall , Sydkraft ansvarsfrihet?
Jo med god marginal och "fallskärm"

Nu ska ja ta en pilsner och lugna ner mig nå`n som skall hänga med?

Fan va Svensk jag är.Bedövar mig och håller käft.

Femtusen 99mac,are som skriker bredbandMac åt alla. Kunde vara något nu.

60-talets rebell börjar vakna igen

  • Medlem
  • 2003-11-15 18:52

Självklart är det ett jättebra förslag!
Vad som är ännu bättre är att det framkommit ett större behov och det går att kränga t-shirts med!!!
More money to the site!

Bra tanke av bröderna Björnström att kolla på iden om att göra 99mac till förening...kan vara en bra lösning.

  • Medlem
  • 2003-11-15 18:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Fan va Svensk jag är.Bedövar mig och håller käft.

60-talets rebell börjar vakna igen

Kom igen Pirre ...Vakna!:cool:

Hmm..det där med förening är ingen dum idé faktiskt. Tror det kan vara bra att se till att vi håller nere avgiften och satsar på att få många medlemmar istället. Kan vi få 5000 att betala 10 kronor så får man in 50 000 vilket räcker en bit. En medlemsavgift på 20-30 kronor borde därför räcka. Då kan också alla, även fattiga studenter vara med.

Som förening är det ofta lättare att förhandla fram rabatter hos t.ex. internetlevernatörer.

Hmm. Jo, förening är ju trevligt ur ett ekonomiskt pespektiv.
Problemet med föreningar, sade han medveten om att nacken nu var utsträckt cirka en kilometer i ogästvänlig miljö, är att det är lite väl demokratiska för att effektivt driva t.ex. ett forum i denna storleksordning. Nuvarande ordning, som jag uppfattar som ett fall av upplyst despoti, fungerar däremot utmärkt.

Skulle kanske stiftelse vara en annan möjlig väg?

  • Medlem
  • 2003-11-15 22:56

det finns väl inga jrav på en förening att vara demokratisk? Eller har det med bidrag att göra?

  • Medlem
  • 2003-11-15 23:33

) Din toker!

Bevaka tråden