Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad har du för musmatta?

Tråden skapades och har fått 91 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-13 18:39

Jag har en Panther musmatta i tyg, men jag föredrar mattor i plast. Min favorit är en rund vit matta med en stor svart fylld cirkel i mitten från Ordning & Reda. Ingen lyxmatta men den funkar och är snygg.

  • Medlem
  • 2003-11-13 22:44

Nalle Puh och Tiger som motiv. Disneyversionen.

Nån som vet varman kan få tag på en vit, rund musmatta?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-14 10:45

Jag fick en hel bunt blå musmattor med en leverans från Dustin för ett antal år sedan, så de kör jag till vardags. Annars har jag kvar ett par mattor från MacPower (en blå och en grå) men de tar jag fram endast vid speciella tillfällen

Kör på "Dan Wolgers huvud" - visserligen numrerad begränsad upplaga men eftersom jag inte räknar med att den kommer att bli värd någon större summa så använder jag den.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-11-16 13:54

Den här har jag:

I verkligheten får man nöja sig med en färg. Min är grå.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-16 14:02

Jag har en grön och ful reklammatta i tunt tyg, däremot är den riktigt skön.
Men nu använder jag inte musen särskillt mycket alls, använder mer trackpaden på min iBook.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-11-18 13:53

Trackballs funkar ju bäst utan musmatta, men optiska möss funkar dåligt direkt på våra NKR-möbler. Muspekaren lever rövare över hela skärmen om man inte har matta.
Jag kör M$ Trackball Explorer, jättebra!

  • Medlem
  • 2003-11-19 01:28

4 mm MDF-platta.

"eurostore.adobe.com" tunn reklammatta i 16:9 format från Adobe, funkar bra med optisk mus.

har nån ifrån typsnittsfabriken Emigre.

"design is a good idea" står det på den..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-19 10:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
Nån som vet varman kan få tag på en vit, rund musmatta?

Ordning & Reda. Vit/svart med stor prick i mitten. Ren och snygg.

Här hittar ni en bild på min musmatta. Gjord i Titan av Apple. En av de dyrare kan jag tänka mig.

En god fortsättning önskar
Richard

Senast redigerat 2005-01-17 02:47
  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-01-02 15:59

Använder en musmatta från det gamla företaget Digital som blev uppköpta av compaq som blev uppköpta av HP
Den är nog 15 år nu, har haft den sen den första datorn jag hade, en 286:a från just Digital.

Ser nu när jag tagit kort med blixten att den är skitigare än vad jag trodde, säkert en stor bakterihärd. Menmen vad ska man göra när det inte finns bättre musmattor, den är otroligt skön och om jag hittar en som är lika skön köper jag den kanske, i värsta fall håller nog den här i ytterligare 15 år

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-01-02 16:31
Ursprungligen av DuddeSr:

Här hittar ni en bild på min musmatta. Gjord i Titan av Apple. En av de dyrare kan jag tänka mig.

En god fortsättning önskar
Richard

Var har du fixat den musmattan ifrån?
Den var nice

Ursprungligen av basic:

Var har du fixat den musmattan ifrån?
Den var nice

Den är rätt lik en powerbook Ti

Ursprungligen av Kristofer:

Den är rätt lik en powerbook Ti

Det är faktisk bildskärmsdelen till en TiBook 400. Den råkade ut för en smärre olycka. "Underdelen" används som en OSX Server. BT musen ville bara slira på mitt IKEA bord, så detta fick bli min nya musmatta. Fungerar ypperligt.

Richard

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-21 09:53

Finns det någon macmata att få tag i? (Var hittar man din runda, PJW?) Gärna svart med något lagom promac budskap iofs...

Jag har en med fittskägg på.

  • Medlem
  • 2003-11-21 10:43

Har man överblivna musmattor kan man skicka dem hit:

http://www.jimbo.se/

Iofs ett rätt kul ställe att kolla musmattor på.

Själv har jag en noname från Clas Ohlson, men den har sån där gel som handlovsstöd. Trivs rätt bra med den.

På jobbet har jag däremot ingen riktigt och måste göra något åt det. En från Olsson datatillbehöer med en kalender från år 2000.

Dåligt med reklammattor nu för tiden!

/Frans

  • Medlem
  • 2005-01-02 00:32

Letar efter en vit musmatta

Letar efter en vit musmatta som passar till apple optical mouse. Typ som PJW's. Bumpar tråden för att se om det har hänt nåt på marknaden.

/zeyni

Denna, reklam för Kid A (skiva av radiohead)

Aha! Lungt den grymmaste musmattan!

Q-Pad Gamer XXXL med Warcrafters tryck. Tillsammans med Logitechs MX-möss är denna kombo oslagbar i Photoshop (och i de mesta annat också iofs)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-02 21:08

Jag kör med Apples musmatta med reklam för Mac OS X 10.3 Panther. Den med X-loggan alltså.

På Jobbet: Ingen.
Hemma: Samma som Mondo. Som jag mest irriterar mig på att den är liten...

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-03 13:19

Har ett guinness glas Men den behövs inte längre egentligen sen jag införskaffade en Logitech MX1000. Men den e ju så fiiiin

  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 01:40

Jag har en func. Jag har den för att musen glider fint på den och den är tyst.

Om jag går in på macoteket store och är riktigt snäll, kan jag få en sån fin panthermusmatta då, Mondo?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-02 19:52

en mini persiskmatta från designtorget, inte särskilt bra men snygg (och dyr).

Bevaka tråden