Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Liten tävling för "hackers"...

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Känner mig som en rixpryo !

Klarade första men sen fattade jag ingenting.

- Slice -

PS, ska ta hjälp av en "riktig" hacker för att få lite tips om VARFÖR man ska klara detta!

asså.. jag fattar noll på 8:an *skämmas*

handlar den bara om att gissa eller? *skämmas ännu mer*

  • Oregistrerad
  • 2003-11-04 12:19

SECURITY LEVEL 11, det börjar bli kämpigt :eek:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-04 12:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av jb
Kul tävling, men det är orättvist för oss som sitter på en rutten pc och inte har bra unixverktyg som curl... Får göra på andra, mindre nördiga sätt.

Innan jag kom på att terminalen fanns skrev jag ett kort php-script för att hämta och printa ut. Är det mer eller mindre nördigt?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-04 14:18

Mer

För mig sa det stopp på 13. Får försöka ikväll igen...

  • Oregistrerad
  • 2003-11-04 14:53

På denna länk finns ett liknande "spel". Jag kom inte längre än till andra....:(

http://www.try2hack.nl

  • Oregistrerad
  • 2003-11-04 17:38

Jag har fastnat på vb mecket på try2hack

  • Oregistrerad
  • 2003-11-04 21:13

Så var man fast igen!

Level 15 den här gången...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-04 23:58

Två timmar av min dyrbara tid, ungefär, för att komma till nivå 13 men där tog det tvärstopp!

En helt orelaterad fråga: hur kör man javaprogram i debugger på OS X så att variabler och konstanter kan utforskas?

  • Medlem
  • 2003-11-05 00:56

Jag har också fastnat på 10:an, fattar ingenting.
Har no clue när det gäller java...är förvånad att jag kommit så här pass långt! Men man lär sig vart efter.

Citat:

Skrevs ursprungligen av - Slice -
Känner mig som en rixpryo !

Klarade första men sen fattade jag ingenting.

- Slice -

PS, ska ta hjälp av en "riktig" hacker för att få lite tips om VARFÖR man ska klara detta!

jag klarade också bara första nivån, men jag önskar att jag kunde komma längre. jag önskar också att jag kände fler hackers… Kan vara bra att ha när revolutionen kommer…

  • Oregistrerad
  • 2003-11-06 23:13

Yeehaa! Nån timme här och nån timme där, lite sökning på webben för att lära sig mer, men till slut gick det. Alla 16 nivåer är avklarade. Det här var riktigt skoj. Tack för tipset Ronny!

  • Medlem
  • 2003-11-13 01:40

Level 13 slutade jag på.. kände att jag inte riktigt orkade ge mig på javadebugging / hexediting inatt måste upp tidigt imorgon ju
Mycket trevligt initativ tycker såna här sidor är jätte roliga, tyvärr har jag inget MacOSX att scripta ifrån så jag fick ssh:a en FreeBSD server men det gick fint det med.

För level 12 skrev jag ihop en rolig kombinationsletare riktigt användbart faktiskt..

Citat:

Skrevs ursprungligen av staed
asså.. jag fattar noll på 8:an *skämmas*

handlar den bara om att gissa eller? *skämmas ännu mer*

Har samma problem som du. Sitter fast i nivå åtta och såvitt jag kan utläsa ut källkoden handlar det om gissningar. Misstänker dock att det går att lösa genom att "lista" filerna i katalogen som nivå åtta ligger i. Kommer dock inte på något verktyg som jag kan använda till det. Nåväl. Nu är det i alla fall dags för lite tv tittande.

EDIT: Klarade åttan, försöker lösa nian nu.
EDIT2: Nian var ju busenkel.

Senast redigerat 2003-11-26 16:32
Bevaka tråden