Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari skall kosta?

Tråden skapades och har fått 74 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Ariel:

Nu har det gått ett år sedan tråden startats, Safari är fortfarande gratis.

Japp, och då känns det ju bra att man redan för ett år sedan sa att man inte alls trodde på det.
*kämpar-mot-jantelagen-som-säger-att-man-inte-får-vara-stolt-över-att-ha-rätt*

som vanligt framstår de flesta som gjorda av pengar i det här forumet!

Ursprungligen av statemachine:

som vanligt framstår de flesta som gjorda av pengar i det här forumet!

Borde skapas en donerings fond till arbetslösa. Så, alla välbetalda. Sätt n lite cash på xxxxx-xxxx-xxx-xx

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-03-07 08:33

Det verkar vara en vanlig, men dålig, tradition på det här forumet att ta upp gamla trådar.
Vad tycker folk om det egentligen? Jag fattar inte vitsen..

  • Oregistrerad
  • 2005-03-07 08:39
Ursprungligen av amolle:

Det verkar vara en vanlig, men dålig, tradition på det här forumet att ta upp gamla trådar.
Vad tycker folk om det egentligen? Jag fattar inte vitsen..

Vitsen är väl dels att man får lite historiebakgrund och dels inte behöver posta nytt jämt.
Varför är traditionen dålig? Jag tycker den är bra...

Ursprungligen av amolle:

Det verkar vara en vanlig, men dålig, tradition på det här forumet att ta upp gamla trådar.
Vad tycker folk om det egentligen? Jag fattar inte vitsen..

Jag kanske inte tittade så noga då jag lade in mitt ovanstående svar i tråden men jag var iaf inte den som drog liv i den igen - vilket du däremot just gjort och dessutom tvärt emot din egen ståndpunkt i frågan.

Jag tycker precis som Pär att det är bra ibland om gamla trådar kan väckas upp eller iaf att de finns kvar för där har vi en outtömmlig bas av kunskap som kan återanvändas av dem som önskar - så länge man håller diskussionen inom ämnet och nu finns det väl viss risk att vi ligger utanför ämnet så jag avslutar med att säga att ett Safari som kostar inte är någon garanti för att det skulle bli en bättre produkt men på sätt och vis kan man ju säga att det faktiskt kostar något ändå för du måste ju ha MacOS X i maskinen för att kunna köra Safari och det kostar kosing.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

... på sätt och vis kan man ju säga att det (Safari) faktiskt kostar något ändå för du måste ju ha MacOS X i maskinen för att kunna köra Safari och det kostar kosing.

citerar mig själv samt meddelandet jag fick då jag bara försökte posta själva citatet.

Ursprungligen av 99Mac:

Följande fel upptäcktes när meddelandet försökte skickas:

Meddelandet du har skrivit in är för kort. Du måste skriva minst 5 boksväver för att meddelandet skall bli godkänt.

Vad är bosksväver för något?

  • Medlem
  • 2005-03-08 02:02

Jag har faktiskt betalt för Omniweb. ca 200 spänn, värt varenda kürvöre

Jag tycler det är toppen att M$ lagt ner utvecklingen av IE för mac. Helt bortsett från mina svala känslor för M$ så har i ärlighetens namn IE varit en katastrof under X från början till slut. Visst, IE var kanske den bästa webläsaren ett tag under 9 men aldrig under X. Sedan tycker jag väl inte att Safari är så bra heller, men det kan jag ha överseende med eftersom det är en så pass ny produkt. Nej tacka vet jag Firefox! I allmänhet tycker jag att mozillalinjen av webläsare har varit klart bäst under X och på helt rätt spår när det gäller webstandarder och framtidspotential. Bara mina fem sent / Benjamin

Vadå bra att de lagt ner.

Personligen skulle jag tycka att det vore mycket bra om Microsoft Internet-Explorer, MSN Messenger och Windows Media Player kom i exakt samma version som till Windows till Mac OS X, helt gratis.

Givetvis skulle kommer ju inte det hända, men det skulle vara otroligt bra om det skulle ske.

Varför ska ett program som utvecklats av betalda utvecklare vara gratis?

Jag kan tänka mig betala för Safari men då måste den bli bättre än idag.

Ni glömmer en viktig detalj. Ni betalar redan för programmen. När du köper en ny Mac så lär programmen vara inräknade på ett eller annat sätt. Så att säga att man aldrig skulle betala för Safari är en sanning med modifikation, det gör du nog (omedvetet) nästa gång du köper en Mac.

Låter lite konstigt. Webläsare har en tradition av att vara gratis, eller som med Opera att man får stå ut med lite reklam.

Även om jag faktiskt använder Safari mest så är det inte vansinnigt stora skillnader mot t.ex. Firefox. Tycker för övrigt Apple borde göra Quicktime Pro gratis för icke-kommersiellt bruk. Bara fånigt.

Edit: Man kanske skulle läst lite också. Såg inte att tråden var så gammal.

Ciryon

HAHA! Va fjantigt! Vem trodde allvarligt att Apple skulle släppa världens kraftigaste OS utan internetläsare. Inte jag!

hur vore det om adminarna stängde gammla trådar så att de slutar komma upp igen när de inte längre är aktuella

Bevaka tråden