Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte komma ut på internet AirPort med Mac Book. Pro, varken wi-fi eller Ethernet

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-07-31 16:27

Helt plötsligt kan jag inte komma ut på internet med min Mac Book Pro (2016), via Air port eller Ethernet (Ethernet->Thunderbolt 2 adapter sen Thunderbolt 2->Thunderbolt 3 adapter).

Alla andra enheter har inga problem, APT 4, Mac Min wi-fi, IPhone, Ipad, högtalare.
Har försökt med automatisk inställning, får då ett IP som börja på 169....
Försökt med manuellt inställt IP (Airports DHCP-spann, 10.0.1.2-200), och då blir det som den ropar på sig själv, se bifogad bild.
Testa med flera och jämför.

Testat via internetdelning och iPhone vilket funkade för någon dag sedna i England, ingen lycka.
Och nu satt AirPort i bryggläge.

Datorns brandvägg var avställd försöket med stänga på/av ingen lycka där heller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-08-01 09:34

Funkar nu.
Tror att lösningen blev att gå in i Systeminställningar->Nätverk, radera wifi och lägga till en ny wifi.

Strul med internet.

Ursprungligen av ne100:

Funkar nu.
Tror att lösningen blev att gå in i Systeminställningar->Nätverk, radera wifi och lägga till en ny wifi.

Eftersom allt fungerade perfekt innan problemen dök upp borde du inte gått in och rotat i inställningarna utan bara väntat några timmar så hade allt hoppat tillbaks, för din dator ändrar inga inställningar bakom ryggen på dig.
Jag har lärt mig att vänta ut problemen och det har hjälpt. Tidigare höll jag på en halv dag med att joxa med inställningarna som bara gjorde saken värre. Hade du ignorerat problemet igår så hade det hoppat igång idag på morgonen, vilket det också gjorde.

1
Bevaka tråden