Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jobba som programmerare i Swift.

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2017-07-02 19:04

Försöker lära mig Xcode och Swift men otroligt mycket att hålla reda på.

Någon här som jobbar som programmerare och kan ge tips?

Vill gärna jobba som programmerare för iPhone och iPad.

Ursprungligen av larsp777:

Försöker lära mig Xcode och Swift men otroligt mycket att hålla reda på.

Någon här som jobbar som programmerare och kan ge tips?

Vill gärna jobba som programmerare för iPhone och iPad.

Kan du programmera i största allmänhet, d.v.s i något annat högnivåspråk (Java, C#, C/C++,...)? I så fall borde det inte vara några jätteproblem att ta in Swift eller Objective-C för den delen.
Mitt tips är att skaffa en bok & gå igenom den. Då lär man sig snabbt hur Apple byggt upp sina API:er & hur man hittar i deras API referenser.

Om du inte är van programmerare sedan innan gäller i stort sett samma approach. Skaffa en bra bok och gå igenom den steg för steg. Det viktigaste är att ta det lugnt & jobba metodiskt igenom hela boken för att skaffa sig en bra grund innan man drar igång drömprojektet. Risken är ofta att projekten sväller och blir ohanterliga om man inte på förhand har en plan för hur man ska realisera alla större delar. Man behöver inte kunna alla detaljer på förhand, men de stora bitarna måste man ha en tanke för.

Tycker man det är tråkigt att läsa kan man säkert hitta bra videos på YouTube eller liknande, men personligen tycker jag att en bok slår allt i sådana här lägen när man vill ta allt i sin egen takt och förstå alla steg.

Lycka till!

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2017-07-03 10:29
Ursprungligen av HåkanE: