Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Z600..nån som testat?

Tråden skapades och har fått 86 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av carpark
SE T610 är helt klart världens snyggaste telefon..men ville ha en bättre display o lite nyare telefon...så...

oh nej..uppfäld är Z600 en fröjd!!

Har jag också haft.. Å nej inte snygg inte heller bekväm att ha i byxfickan.. För stor och klumpig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-21 20:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av carpark
hur wappar man egentligen?..måste man koppla upp sig till vodafone live! då?

och hur gör man sen?...hmm

Har du redan börjat pilla?? Eller? :eek:
Har inte du satt den på 12 timmars laddning först, som man ska?

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-10-21 20:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av carbon
Har du redan börjat pilla?? Eller? :eek:
Har inte du satt den på 12 timmars laddning först, som man ska?

hmm..tror jag inte du behöver med det batteriet.....det är ju redan halvladdat när man får det....tror det är en annan sorts batteri...

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-10-21 20:49

hmm...tre timmar står det iof i boken..fan..laddade bara en timme.....men men...

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-10-21 20:57

Dethär med Vrally är ett meck...hade gärna sett det i telefonen....hmmm

köpte du också vodafone live-versionen?

hur får man bort Live snabbknappen nere i höger hörn på skrämen? man har ju redan en snabbknapp på telefonen

Citat:

Skrevs ursprungligen av carpark
hur får man bort Live snabbknappen nere i höger hörn på skrämen? man har ju redan en snabbknapp på telefonen

Ja du. Den sitter där den sitter. Det är samma skit på T610. Enligt Vodafone själva går det inte att ta bort den men enligt andra ska det gå att flasha om den till original men ingen butik jag pratat med vill göra det.

Jag stör mig ibland på den där liveblobban för om man byter tema är den fortfarande där- röd och ful. Sen förlorar man Mer-funktionen där i första skärmen som bl a slår på blåtanden. Sista gången jag köpte Live!mobil.

Lustigt nog har telia inte sabbat mobilerna på detta sätt med sitt telia go...

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
NEJ DU!!

Smaken är som baken.. men tycker inte Ericsson har haft någon direkt snygg design på några modeller.

Har själv haft de flesta mobiler på marknaden, Ericsson också.. varje gång blir man besviken.. eller är de så fula så man tröttnar kanske:-)

Z600 är kantig och ful.. i uppfällt läge ser den ju helt konstig ut!

X70 Är rundare och finare, Samsung SGH S300M är också den grymt snygg... men som sagt smaken är som baken.

Aseater i all ära men jag har svårt för de telefoner de tillverkar. Visst, de är snygga många av dem. Inget snack om det. Däremot tycker jag de saknar känsla för detaljer:

Inkomplett och/eller dåligt fungerande T9 som inte ändrar små/stora bokstäver automatiskt t ex, bristfällig kalender, dålig adressbok, usel eller obefintligt macstöd, megausel standby och taltid och allmänna småsaker.

Dvs alla funktioner jag söker hos en mobil. Självklart är inte alla dåliga på allt men det märks att Nokia, Siemens och SonyEricsson har mer erfarenhet av att göra mobiler för det är där jag hittar de jag vill ha.

Skönt att jag sett typ 5pers med Z600 Vodafone LIVE edition idag..
Folk verkar ha vallfärdat till Vodafone för o få tag i en Z600 Men UJ vilka fula menyer och vilket fult rött skal den kommer med från Vodafone då. Inte Paul Smith där inte.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-10-21 22:39

hmm...ah de röda är fan fula. ser plastigt ut........börjar nästan ångra mig. T610 istället....hmm

Så det är alltså bara genom Vodafone som man kan köpa Z600 i dagsläget?

Skulle aldrig vilja köpa en bunden telefon. En får allt vänta tills den kommer ut i fri version.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-10-21 22:55

jo den finns nog i fri version eller?

Inte för att jag vill ge mig in och diskutera design men 7250 är nog bland det snyggaste som gjorts hittills. Men... vad jag reagerade på på sidan ovan var följande text:

"Nokia 7250i-telefonen har en XHTML-läsare som ger bättre och färgstarkare grafikåtergivning när du surfar mobilt.
"

Hrrrmmmm.... Vad är en XHTML-läsare och på vilket sätt skulle XHTML kunna ge bättre och färgstarkare grafikåtergivning? Och bara ifall man surfar mobilt dessutom - kan man surfa o-mobilt med en mobil?

Nä, trött, skall nog lägga mig i stället för att klanka på den här sidan

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-10-22 00:22

hmm...skulle nog vilja säga tvärt om att det är en av de fulaste mobiler som gjorts....

  • Medlem
  • 2003-10-22 01:49

Jag tycker att den ser något billig och bräcklig ut i verkligheten, man tror att den skall gå sönder om man tar i den, T-610,an känns mer gedigen.

Sedan är jag inte så imponerad av Nokias kreativa placering på knappsatsen.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-10-22 03:01

...ska försöka byta min mot en T610 imorrn....det måste man väl kunna...?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-22 03:13

Ja, bara den är i nyskick så bör det gå bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-22 09:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av carpark
...ska försöka byta min mot en T610 imorrn....det måste man väl kunna...?

Vad jag förstått ska T610 vara långsammare i menyerna. Lämna tillbaks och vänta på T630 som borde vara uppsnabbad. Satt och lekte igår kväll, riktigt trevligt. Ska fixa med Bluetooth och synkning nu.

Bytte dock skal till det blåmetallic som följde med, röda färgen var schysst, men Vodafone-logon gjorde att det blev lite för mycket.

Citat:

Skrevs ursprungligen av carpark
...ska försöka byta min mot en T610 imorrn....det måste man väl kunna...?

Var den inte så bra

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-10-22 12:21

..mm bytte idag till en blå T610...kom till insikt att det var den jag ville ha....ville ha den innan 630 kom också för den är fan så mycket fulare. tycker menyerna är snabba nog..och snyggare än på vodafone-live-z600...

bytte till en utan vodafone live! ...skönt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-22 13:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av carpark
..mm bytte idag till en blå T610...kom till insikt att det var den jag ville ha....ville ha den innan 630 kom också för den är fan så mycket fulare. tycker menyerna är snabba nog..och snyggare än på vodafone-live-z600...

bytte till en utan vodafone live! ...skönt.

Oj, så du bytte alltså... Hmm.. okej.
För du tyckte T610 var snyggare än Z600 och för att den du köpte nu (T610) var inte låst till Vodafone, eller?

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-10-22 14:48

ja precis....speciellt att den är snyggare och mindre. ...z600 kändes enorm när den var uppfälld.......tänkte inte på det direkt..och flip...gillar inte det direkt. så ah...är nöjd med bytet......

man kan ha telefonen på medans man monsterladdar right?

gillade inte riktigt silvret på z600 heller...eller designen.....kom på det först en dag senare.....lätt o falla för frästelsen!

hah. nä men z600 e grym men prioriterar snygghet framför funktion..

och att den är tunnare...det är en stor grej om man har den i fickan hela tiden..

Citat:

Skrevs ursprungligen av carpark
ja precis....speciellt att den är snyggare och mindre. ...z600 kändes enorm när den var uppfälld.......tänkte inte på det direkt..och flip...gillar inte det direkt. så ah...är nöjd med bytet......

man kan ha telefonen på medans man monsterladdar right?

gillade inte riktigt silvret på z600 heller...eller designen.....kom på det först en dag senare.....lätt o falla för frästelsen!

hah. nä men z600 e grym men prioriterar snygghet framför funktion..

och att den är tunnare...det är en stor grej om man har den i fickan hela tiden..

Snygg ? vad är snyggt om man tycker T610 är snygg så förstår jag varför du tycker Nokia 7250 Samsung SGH S300M är Fula!

Att folk köper Ericsson begriper jag inte, jag kan ge Ericsson pengar för att de skall överleva men vill inte ha någon av deras mobiler..

Finns det inget konto där man kan föra över lite pengar som stöd för lite bättre designutforskning inom Ericsson

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-10-22 15:23

fan...ska alltid ha problem med sjukdomar på nya produkter.....T610:an vibrerar inte när den ska vibrera och att stänga av ökande ringsignal funkar inte....:mad:

tur till vodafone imorrn igen..kul

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-10-22 15:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Snygg ? vad är snyggt om man tycker T610 är snygg så förstår jag varför du tycker Nokia 7250 Samsung SGH S300M är Fula!

Att folk köper Ericsson begriper jag inte, jag kan ge Ericsson pengar för att de skall överleva men vill inte ha någon av deras mobiler..

Finns det inget konto där man kan föra över lite pengar som stöd för lite bättre designutforskning inom Ericsson

ooh....tycker helt tvärt om.......nokia ger jag inte mycket för.......SEsons design är ju på topp...stilrent och vackert....kompakt och bra. nokia är plast plast plast.....

Ok, jag tror vi har era ståndpunkter rätt klara nu vad gäller SE-design vs. Nokia-design.

Citat:

Skrevs ursprungligen av carpark
ooh....tycker helt tvärt om.......nokia ger jag inte mycket för.......SEsons design är ju på topp...stilrent och vackert....kompakt och bra. nokia är plast plast plast.....

Men de funkar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-22 17:47

Någon som vet när "extra" skalen till Z600 kommer ut? Tänker egentligen främst på det silvriga skalet för det vill jag absolut ha till min Z600 som jag köpte igår.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-10-22 18:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Men de funkar

rände fram o tillbaka till centralen två gånger (en timme var) för att få telefonen bytt och sen få insett att det var mig det var fel på från början och inte telefonen. FAN

  • Medlem
  • 2003-10-22 18:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av carpark
fan...ska alltid ha problem med sjukdomar på nya produkter.....T610:an vibrerar inte när den ska vibrera och att stänga av ökande ringsignal funkar inte....:mad:

tur till vodafone imorrn igen..kul

Så du upptäckte att vibratorn inte fungerar när telefonen är på laddning? Det vet väl alla?

/majk

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-10-22 19:30

.......tur för dig att jag har ätit och är lugn!

shit vilken dag...

Bevaka tråden