Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykten om Quicktime 7

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Så här säger han " en divx på datorn kan bli bra mycket bättre än en stationär dvd... däremot är dvd på datorn det absolut bästa..."

Är det nån skillnad mot tidigare resonemang?

Ciryon

Typ ej. Man kan ju vända på det och säga att en DVD på en dator är ändå mycket bättre än en DivX kopia på en dator.

Han är lite ute och cycklar..

Citat:

Skrevs ursprungligen av NoBody
Rätt. Om ni studerar vanliga användare som nu upptäckt piratkopierad film och TV-program på nätet, finns inte en enda som vill ha DivX.

Alla vanliga användare vill ha .mpg eller .bin/.cue eftersom de vet att detta kan de dra och släppa på sitt CD-brännarprogram och få ut en eller två CD-skivor de kan spela i sin DVD.

Inte allt för svårt. Det funkar. Tar bara några minuter. Alla har CD-brännare. Det kostar bara några kronor per skiva. Det kan spelas upp i en DVD-spelare.

Kvaliteten på filmen eller TV-programmet är långt mindre intressant än möjligheten att kunna se filmen enkelt på TVn eller låna ut den till kompisar och släktingar.

Jag kan inte begripa att Apple inte lagt in stöd för att producera SVCD direkt från iMovie?

PS. Och jag hoppas ingen börjar tjata om KISS och andra spelare som "klarar" eller "kommer att klara" DivX och MPEG-4. Bla, bla, bla. Vanliga användare kommer aldrig att köpa dem.

Tyvärr, är har du fel.. Min syrra som precis skaffat sin första dator köpte sig en denver dvd-spelare som även kan spela divx häromdagen. Eller räknas inte såna som henne?

När kommer Ogg Vorbis!?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
När kommer Ogg Vorbis!?

Eftersom Ogg Vorbis är ett rätt så krångligt projekt med fram och tillbaka mentalitet + att flera stämningar om patentintrång verkar hänga i luften så tror jag knappast inte Apple vill röra det. Däremot kan du ju ladda hem tredjepart komponenter till Quicktime. Voila! Så har du stöd för Ogg Vorbis.

Bevaka tråden