Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WAP-insamling

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-10-23 22:11

Wirelessly posted (SonyEricssonP800/R101 Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0)

bollman provar en räksmörgås från sin P800! Detta är koolt!

  • Medlem
  • 2003-10-23 22:13

Är det wap.99mac.com som gäller? Fungerar inte för mig.

/majk

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-10-23 22:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av bollman
www.99mac.com/full

Bollman är lite tidigt ute. Det där är inte den "officiella" url:en som fungerar imorgon.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-23 22:23

ja då det gick det ju bättre att komma till inloggningen. Väl där så kan jag dock bara fylla i username... hittar ingen knapp för att komma vidare eller fylla i lösenord

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-23 22:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Bollman är lite tidigt ute. Det där är inte den "officiella" url:en som fungerar imorgon.

ok kanske ska lugna mig lite...;)

Då behöver inte jag börja tjata om mina problem i samma ämne då...;)

I övrigt kan jag bara beklaga att jag inte kunde bidra med en slant till denna tjänst som jag känner att jag kommer utnyttja en del. Men jag ska sponsra 99mac inom en snart framtid...

Dessutom vill jag passa på att tacka Björnström & Co som nu sett till att min mobilräkning kommer stiga dramatiskt...:D

Edit: 99mac heter det visst och inte 99man...

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2003-10-23 22:37

Wirelessly posted (Mozilla/4.1 (compatible; MSIE 5.0; Symbian OS) Opera 6.02 [sv])

OK, här kommer mitt första försök från P800. Ballt!

Hur fasen fick du åäö att fungera Hasse?
Jag sitter och klurar på det just nu...

/M

Kul att det fungerar. Testa igenom allting och kom med ett litet "minitest" tills vi lanserar WAP-tjänsterna på 99mac.

Kanske skriva en FAQ i vår Wiki??

  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2003-10-23 23:08

Wirelessly posted (UPG1 UP/4.0 (compatible; Blazer 1.0))

Test från Treo 180 (Comviq gprs)...

(... och det funkade ju alldeles utmärkt!)

  • Oregistrerad
  • 2003-10-23 23:25

Wirelessly posted (SonyEricssonT68/R201A)

Coola bananer! Mitt nya tidsfördriv helt klart!

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2003-10-23 23:30

Wirelessly posted (SonyEricssonP800/R101 Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0)

Citat:

Originally posted by Martin Belak
Hur fasen fick du åäö att fungera Hasse?
Jag sitter och klurar på det just nu...

/M

Tjena Martin, Det funkar kanske inte med den standardbrowsern på P800. Få se nu: Å Ä Ö, å ä ö. Förra inlägget skrev jag i nya Opera för P800 och P900.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-23 23:35

Wirelessly posted (Nokia3510i/1.0 (03.51) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0 UP.Link/1.1)

Det funkar även med lågupplöst budgettelefon (Nokia 3510i) ! Ingen njutning, men det funkar!

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2003-10-23 23:36

Wirelessly posted (SonyEricssonP800/R101 Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0)

Det gick ju oxå bra... Hmm, hur gjorde du för att inte lyckas med å, ä och ö Martin?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-23 23:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av clabur
ja då det gick det ju bättre att komma till inloggningen. Väl där så kan jag dock bara fylla i username... hittar ingen knapp för att komma vidare eller fylla i lösenord

På min T68i tryckte jag på "alt"-knappen (knappen under Yes, typ "högerklicka", eh..) och valde något för att komma vidare..

  • Oregistrerad
  • 2003-10-23 23:39

Det här är ju superkul! Enda saken som är tråkigt är att man ser att alla har mycket roligare telefoner än vad man själv har..

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-10-23 23:51

Ah, men min P800 vill ju inte vara med å leka med svenska tecken!?

  • Medlem
  • 2003-10-24 00:05

Wirelessly posted (SonyEricssonT68/R502)

Citat:

Originally posted by bollman
Ah, men min P800 vill ju inte vara med å leka med svenska tecken!?

Testar från T68i. Hur skriver man inlägg utan att trycka på quote?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-24 00:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av majk
Testar från T68i. Hur skriver man inlägg utan att trycka på quote?

Testa att trycka på "alternativ"-knappen, under Yes.. där dyker lite alternativ upp..

  • Medlem
  • 2003-10-24 00:45

Om man skriver ett inlägg med Saling clicker och fjärstyr datorn över bluetooth.. räknas det som ett trådlöst inlägg då?

WAP-funktionen är avstängd tills vidare. Vi är inte klara med inställningarna, och vissa säkerhetsaspekter återstår att lösa innan den skarpa lanseringen.

/M

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
WAP-funktionen är avstängd tills vidare. Vi är inte klara med inställningarna, och vissa säkerhetsaspekter återstår att lösa innan den skarpa lanseringen.

/M

Sååå...
...hur går det?

*Hoppar och studsar av förväntan*

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fredrik Dolk
Sååå...
...hur går det?

*Hoppar och studsar av förväntan*

Jag kollar just nu i min T610.. jag kommer bara till förstasidan, den är nog fortfarande avstängd.

Därimot kommer jag lite längre om jag kör i Opera. Där finns en "next"-knapp.
Men jag får upp att lösenordet är ogiltigt.

Funktionen är avstängd pga en säkerhetslucka som vi måste täppa till. Belak är offline pga tentamen imorgon bitti så jag antar att premiären blir på måndag.

Okaj!
Ska bli trevligt att testa 99mac på Tenneriffa...

Kommer det funka även med http webläsare? Alltså helt enkelt 99mac i litet format?

Ciryon

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Kommer det funka även med http webläsare? Alltså helt enkelt 99mac i litet format?

Ciryon

Svaret är tyvärr nej, formatet är WML 1.1. Tror iofs att Opera klarar WML.. men jag vet inte hur kompatibiliteten är.

/M

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-26 21:50

Så... När kommer premiären att ske? Har ju redan fått ett smakprov, det är ju grymt!

Bevaka tråden