Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fulkultur om nya Star Trek

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den tredje Star Trek-filmen om den nya alternativa verkligheten har haft premiär och Fultur pratar igenom vad det här handlar om egentligen.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-07-21 14:52
Ursprungligen av Redaktionen:

Den tredje Star Trek-filmen om den nya alternativa verkligheten har haft premiär och Fultur pratar igenom vad det här handlar om egentligen.

Läs hela artikeln här

Kanonfilm Jakob, såg vi samma film

Ursprungligen av cubeis:

Kanonfilm Jakob, såg vi samma film

Efter att ha pratat igenom filmen med @jakobnilsson känner jag att jag vill se den igen. Men jag håller fast vid att jag tycker det är den bästa av de tre som hittills släppts och jag ser fram emot den fjärde!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-07-21 19:03
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Efter att ha pratat igenom filmen med @jakobnilsson känner jag att jag vill se den igen. Men jag håller fast vid att jag tycker det är den bästa av de tre som hittills släppts och jag ser fram emot den fjärde!

Helt klart håller med dig Mer pengar har spenderats i denna film det märktes tydligt jämfört med dom två tidigare. Bra regissör också måste jag få säga, sen kan man tycka vad man vill om handlingen men så är det med dom flesta filmer. smaken är som .....
Jag såg den i 2D för 3D är inte min grej men jag fick ändå lite avatar vibbar här och där i filmen, vad tyckte du Ida ?

En bra ide att se om filmen kanske följer jag ditt exempel. Jag hade med mig en sann star trek kompis vid min sida vi skrattade gott åt spock skämten, dom var ju klockrena. Hans gåvor mm som visade sig vara lite smått radioaktiva lol..

Spänningen fanns där från första början i denna film och fina miljöer (viktigt) tycker jag ,så jag njöt hela filmen det var länge sen det var så på bio för mig i alla fall.

Jag kan varmt rekommendera denna film till alla 99mac vänner

Ursprungligen av cubeis:

Helt klart håller med dig Mer pengar har spenderats i denna film det märktes tydligt jämfört med dom två tidigare. Bra regissör också måste jag få säga, sen kan man tycka vad man vill om handlingen men så är det med dom flesta filmer. smaken är som .....
Jag såg den i 2D för 3D är inte min grej men jag fick ändå lite avatar vibbar här och där i filmen, vad tyckte du Ida ?

En bra ide att se om filmen kanske följer jag ditt exempel. Jag hade med mig en sann star trek kompis vid min sida vi skrattade gott åt spock skämten, dom var ju klockrena. Hans gåvor mm som visade sig vara lite smått radioaktiva lol..

Spänningen fanns där från första början i denna film och fina miljöer (viktigt) tycker jag ,så jag njöt hela filmen det var länge sen det var så på bio för mig i alla fall.

Jag kan varmt rekommendera denna film till alla 99mac vänner

Gick på Imax 3D och såg den, men vet inte om det gav något extra egentligen. Det var dock väl avvägd 3D, lite extra djup men inget trams som kommer flygande mot publiken eller så. Det är alltid jobbigt med de där extra glasögonen för mig som redan har glasögon så blir det ett biobesök till väljer jag nog bort 3D.

Undrar hur många år vi får vänta på film 4 nu då...

Ursprungligen av cubeis:

Helt klart håller med dig Mer pengar har spenderats i denna film det märktes tydligt jämfört med dom två tidigare. Bra regissör också måste jag få säga, sen kan man tycka vad man vill om handlingen men så är det med dom flesta filmer. smaken är som .....
Jag såg den i 2D för 3D är inte min grej men jag fick ändå lite avatar vibbar här och där i filmen, vad tyckte du Ida ?

En bra ide att se om filmen kanske följer jag ditt exempel. Jag hade med mig en sann star trek kompis vid min sida vi skrattade gott åt spock skämten, dom var ju klockrena. Hans gåvor mm som visade sig vara lite smått radioaktiva lol..

Spänningen fanns där från första början i denna film och fina miljöer (viktigt) tycker jag ,så jag njöt hela filmen det var länge sen det var så på bio för mig i alla fall.

Jag kan varmt rekommendera denna film till alla 99mac vänner

Jag såg den också i 2D - fick en perfekt plats i mitten långt fram i en ganska liten salong

Jag lät kanske negativ i podden, men jag hatade inte filmen. Tyckte den var betydligt bättre än Into Darkness, och ungefär lika bra som första filmen.

Den är vad den är, nämligen en dum actionfilm. Jag kan gilla det ibland, men oftast tröttnar jag. Det jag alltid har tyckt mest om med Star Trek är att de inom ramen för Science Fiction kört många olika genrer - ett avsnitt kan vara en deckare, ibland är det komedi, ibland klassisk Scifi typ "veckans okända livsform". Även de gamla filmerna är varierande - The Voyage Home är tidsresekomedi med 80-talsflair, First Contact är zombiefilm (Borgs = rymdzombies).

De nya filmerna verkar ha bestämt sig för att vara rymdaction, men med en stark ensemble av skådespelare. Som jag sa i avsnittet är kemin mellan karaktärerna det bästa. Jag längtar bara lite efter gamla Star Trek som kunde överraska

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-07-22 14:55
Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag såg den också i 2D - fick en perfekt plats i mitten långt fram i en ganska liten salong

Jag lät kanske negativ i podden, men jag hatade inte filmen. Tyckte den var betydligt bättre än Into Darkness, och ungefär lika bra som första filmen.

Den är vad den är, nämligen en dum actionfilm. Jag kan gilla det ibland, men oftast tröttnar jag. Det jag alltid har tyckt mest om med Star Trek är att de inom ramen för Science Fiction kört många olika genrer - ett avsnitt kan vara en deckare, ibland är det komedi, ibland klassisk Scifi typ "veckans okända livsform". Även de gamla filmerna är varierande - The Voyage Home är tidsresekomedi med 80-talsflair, First Contact är zombiefilm (Borgs = rymdzombies).

De nya filmerna verkar ha bestämt sig för att vara rymdaction, men med en stark ensemble av skådespelare. Som jag sa i avsnittet är kemin mellan karaktärerna det bästa. Jag längtar bara lite efter gamla Star Trek som kunde överraska

Du har ju helt klart en poäng där Jakob Jag vill dock förståligt inte gå så djupt i min analys av filmen och dess handling (ditt jobb) min uppgift som biobesökare var bara att njuta av själva filmen samt upplevelsen utan 3D glasögon, bara det är en njutning för mig lol.
Helt klart lite mer action från första början som tar ett litet tag om biobesökarna med det kraschade skeppet så bra underhållningsvärde för mig som lite star trek fan, framförallt om man jämför med film ett och två.
Därför kanske jag låter lite väl positiv i mina omdömen för trean är så mycket bättre än dom två tidigare filmerna. Så kan det ju va.
Samtidigt hade jag lågt ställda förväntningar på denna film efter dom tidigare, så jag blev extra boostad i det fallet också lol..

Ida se gärna 2D versionen nästa gång om du kan en upplevelse bara i sig i dessa påtvingade 3D tider. Man kan slappna av mer samt njuta av biogodis och mer enkla roliga detaljer i filmerna som man riskerar missa när man är mitt i 3D djup och annat.

Stor risk att det kan ta ytterligare 3 år innan fyran dyker upp Ida. Varför varför ska dom plåga oss star trek fan .

Senast redigerat 2016-07-22 16:10
1
Bevaka tråden