Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Följ Apples keynote med 99mac

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Trist att autounlock bara verkar fungera med watchOS. Jag kommer ju aldrig köpa klockan, så hade ju varit mycket trevligare om de bara kunde fixa så att den även känner av om ens iPhone är i närheten.

  • Medlem
  • 2016-06-13 19:45
Ursprungligen av Erik.dv:

macOS Sierra. There we go!

Ingen Ford på våran gård!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-06-13 19:52

Spontant många bra finesser i macOS. Dock har jag aldrig fallit för Siri...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-06-13 19:56

Auto-unlock borde fungera med iPhone tycker man.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-06-13 19:58

iOS 10 ser ut att vara en galen update. På ett bra sätt.

QuickType på svenska vore trevligt... :/

Bara jag som tänkte på Home appen på hemskärmen? Ser riktigt spännande ut.

  • Medlem
  • 2016-06-13 20:07
Ursprungligen av Chaosstar:

QuickType på svenska vore trevligt... :/

2032 kanske... (Med lite tur)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-06-13 20:17

En sak jag inte förstår är hur mycket tid Apple ger deras musiktjänst. Vad har det egentligen med utvecklare att göra?

  • Medlem
  • 2016-06-13 20:21

Hur länge väntas eventet pågå? Känns inte som att de hinner visa några nya datorer nu.

  • Medlem
  • 2016-06-13 20:23
Ursprungligen av rKID:

Hur länge väntas eventet pågå? Känns inte som att de hinner visa några nya datorer nu.

WWDC är för utvecklare. Det kommer med största sannolikhet inte presenteras någon hårdvara.

  • Medlem
  • 2016-06-13 20:30
Ursprungligen av Dalle:

WWDC är för utvecklare. Det kommer med största sannolikhet inte presenteras någon hårdvara.

Jo, jag vet. Men all denna hajp från höger och vänster om ny Macbook Pro har trots det gjort att en strimma hopp väckts.

  • Medlem
  • 2016-06-13 20:38

Dark mode också tack till iOS!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-06-13 20:39
Ursprungligen av Dalle:

WWDC är för utvecklare. Det kommer med största sannolikhet inte presenteras någon hårdvara.

...och Apple Music har exakt vad med dessa att göra...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-06-13 20:45

...men hårdvara känns väldigt långt bort...

  • Medlem
  • 2016-06-13 20:47
Ursprungligen av Erik.dv:

...och Apple Music har exakt vad med dessa att göra...?

Den frågan får du nog ställa till Apple.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-06-13 21:01

...one MORE thing? Pretty please...?

Så, det enda som lockar mig efter WWDC är väl nya tvOS. Det andra kanske är Maps, men det är för "amerikaniserat". Eftersom många av mina vänner faktiskt inte använder iPhone så blir funktionerna i Messages överflödiga för min egen del. Bilder verkar förvisso lite skoj, men jag är en sån där tråkig jävel som knappt tar bilder, och tar jag bilder så orkar jag inte redigera eftersom jag gör det bra direkt.

  • Medlem
  • 2016-06-13 21:05

WatchOS
TvOS
MacOS

Är iOS 10 den sista versionen innan den också döps om till tex PhoneOS eller liknande? Men visst ökar logiken med plattformsspecifika namn.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-06-13 21:08

Inte en enda hårdvara?

Det var chokerande! Menar det hade vart perfekt tillfälle att visa nya Apple Watch samt nya Macbook Pro i kombination med nya funktioner i nya OS

Men de lär väl dyka upp bara sådär då utan något event alls De lär inte bli samtidigt med iPhone.

  • Medlem
  • 2016-06-13 21:30

Jag är splittrad. MacOS är ett fantastiskt GUI och av allt att döma kommer Sierra bara att göra det bättre. Men, år 2016 och under den polerade ytan är det en UNIX som i mångt och mycket inte har förändrats nämnvärt på 15 år, visst en hel del förbättringar men inget som får en att höja på ögonbrynen. Jag hade verkligen hoppats på ett nytt filsystem i år, men icket. Börjar ge upp nu, kanske detta helt enkelt inte är för mig längre.

Ursprungligen av Erik.dv:

...och Apple Music har exakt vad med dessa att göra...?

Det är onekligen en mjukvarufunktionalitet som hör till iOS och keynoten brukar presentera nyheterna i kommande osversioner.

  • Medlem
  • 2016-06-13 21:44
Ursprungligen av cdecl:

Jag hade verkligen hoppats på ett nytt filsystem i år, men icket. Börjar ge upp nu, kanske detta helt enkelt inte är för mig längre.

Det finns hopp.

http://forums.macrumors.com/threads/live-cove...

  • Medlem
  • 2016-06-13 21:46

Förlåt, nu är jag negativ. Men allvarligt? MacOS Sierra?
Själv ser jag bara en inre bild av en gammal, mattsvart, sönderrostad gammal Ford med nedsliten koppling och blårök i avgaserna. Knappast någonting som jag betecknar med nytt och fräscht.

Vad kommer nästa version att heta? MacOS Trabant?

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-06-13 21:49
Ursprungligen av Dalle:

Förlåt, nu är jag negativ. Men allvarligt? MacOS Sierra?
Själv ser jag bara en inre bild av en gammal, mattsvart, sönderrostad gammal Ford med nedsliten koppling och blårök i avgaserna. Knappast någonting som jag betecknar med nytt och fräscht.

Vad kommer nästa version att heta? MacOS Trabant?

Haha, jag gillade namnet! Jag gillade den gamla utvecklingsstudion som hette Sierra. Och tankarna går mer mot berg än bil

  • Medlem
  • 2016-06-13 21:54

OMG!

https://developer.apple.com/library/prereleas...

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-06-13 22:19
Ursprungligen av cdecl:

Jag är splittrad. MacOS är ett fantastiskt GUI och av allt att döma kommer Sierra bara att göra det bättre. Men, år 2016 och under den polerade ytan är det en UNIX som i mångt och mycket inte har förändrats nämnvärt på 15 år, visst en hel del förbättringar men inget som får en att höja på ögonbrynen. Jag hade verkligen hoppats på ett nytt filsystem i år, men icket. Börjar ge upp nu, kanske detta helt enkelt inte är för mig längre.

Med macOS Sierra kommer en "dev. beta" av ett nytt filsystem som heter APFS (Apple File System).

De hinner ju inte presentera allt på scen!

  • Medlem
  • 2016-06-13 22:26

Tråkigt att det inte blev någon ny hårdvara på keynoten, förhoppningsvis så dyker nåt upp senare via en pressnyhet eller liknande. Fina mjukvaruuppdateringar dock, kan knappt vänta på iOS10 och macOS Sierra.

Men nu måste en ny Macbook Pro ut!!!!

För en gång skull satt jag inte klistrad och såg allt.

Lite gäsp här och där, långtråkigt, gjorde lite annat under tiden och lyssnade i bakgrunden.
Visst det fanns det lite skojiga saker, bättre sync mellan devicer, copy paste, tabs everywhere…etc, toppen.
Men inget överväldigande wow någonstans. ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-06-13 22:57
Ursprungligen av JohannesKBA:

Med macOS Sierra kommer en "dev. beta" av ett nytt filsystem som heter APFS (Apple File System).

De hinner ju inte presentera allt på scen!

http://arstechnica.com/apple/2016/06/digging-...

Bevaka tråden