Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple uppdaterar Macbook

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av D_Odell:

Kanske inte helt rätt tråd men ändå.. Undra om de kommande MBPr 15" osv. kommer ha mer än 16gb ram? Läste att Skylake har stöd för 32 eller var det 64? Men min känsla är att Apple inte kommer ge mer minne till MBPr för att det kanske skulle störa försäljningen av iMac? Behöver en laptop med minst 32gig minne. Inte senare än i höst!

Hoppas på 32 GB Ram och 2 TB SSD.

Ursprungligen av Chaosstar:

Hoppas på 32 GB Ram och 2 TB SSD.

Till en rättvis prislapp på 48tkr för instegsmodellen och en halv mille för topp modellen. ?

Nej den konfigurationen får nog vänta till 2040 innan den är nere i en 20tkr

Ursprungligen av Ancientdragon:

Till en rättvis prislapp på 48tkr för instegsmodellen och en halv mille för topp modellen. ?

Nej den konfigurationen får nog vänta till 2040 innan den är nere i en 20tkr

Det blir en Mac PRO isf. Av äldre modell.. Lite uppumpad och 64gb minne..

Ursprungligen av Ancientdragon:

Till en rättvis prislapp på 48tkr för instegsmodellen och en halv mille för topp modellen. ?

Nej den konfigurationen får nog vänta till 2040 innan den är nere i en 20tkr

Varför? Den jag sitter på nu har 16 GB ram och 1 TB SSD och den är flera år.
Hoppas verkligen att vi får se 2 TB SSD.
32 GB Ram är dock inte så viktigt än.

Ursprungligen av Chaosstar:

Varför? Den jag sitter på nu har 16 GB ram och 1 TB SSD och den är flera år.
Hoppas verkligen att vi får se 2 TB SSD.
32 GB Ram är dock inte så viktigt än.

1 TB SSD i en gammal Macbook, då har du satt i den själv.

Över 16Gb RAM är kanske möjligt men ej som standard konfig utan som tillval.

Men jag gissar ju bara

Ursprungligen av Ancientdragon:

1 TB SSD i en gammal Macbook, då har du satt i den själv.

Över 16Gb RAM är kanske möjligt men ej som standard konfig utan som tillval.

Flera år var kanske en överdrift men 16 augusti 2014 köpte jag min MacBook Pro 15” (2,8 GHz 16 GB Ram) 1 TB SSD.

Så kanske får vi med lite tur se 2 TB SSD som tillval i nästa MacBook Pro.
Som jag skrev ovan är jag dock mer tveksam till att det blir 32 GB Ram som tillval.

Ursprungligen av Chaosstar:

Flera år var kanske en överdrift men 16 augusti 2014 köpte jag min MacBook Pro 15” (2,8 GHz 16 GB Ram) 1 TB SSD.

Så kanske får vi med lite tur se 2 TB SSD som tillval i nästa MacBook Pro.
Som jag skrev ovan är jag dock mer tveksam till att det blir 32 GB Ram som tillval.

Kanske, en 1TB SSD i en MBP 15" 2014 gick på närmare 40tkr så 48tkr känns kanske inte helt orimligt om den kommer med tunnare profil, touch iD och 5k skärm.

  • Medlem
  • Hudiksvall
  • 2016-04-27 14:39

Har "smygt" in mac-prylar lite eftersom. iPod, iPad, MacBook Air. Jag får säja att jag är väldigt nöjd.
Dock använder jag fortfarande Androidtelefon och Windows 10-dator till mitt jobb (finns inte programvara för redovisningsbyråer, tyvärr).
Men efter att ha läst lite om bl a nya MacBooken och Apples "system" att styra in oss på trådlöst och molnet, blir jag lite tveksam. Hade tänkt köpa en MacBook Pro och köra mina Windowsprogram via Parallells, men jag är helt beroende av ordentligt med usb-portar och separat laddning. Har mycket inkopplat till datorn (3 skrivare, flera hårddiskar, tangentbord, mus och minst en extra skärm). Kommer att avvakta nästa MacBook Pro och se vad som händer med portantalet. Minskar det så får det bli "Tillbaka till Windows", ökar det så blir jag glad. "Håller tummarna"

  • Medlem
  • Luleå
  • 2016-04-28 06:50

Sådär. Gick till en auktoriserad återförsäljare och beställde en rosa-guld m7 1,3 med 256 SSD som födelsedagspresent till min flickvän. Man får köpa dator efter behov. Min flickvän gillar snygga dyra prylar.
Som mobil laptop avsedd för surfa/skriva/se film är den tillräcklig. Hon har inga perifera tillbehör och kommer inte att skaffa heller så en port räcker till laddning. 256 GB räcker gott och väl som utrymme.

Enda är att det är ngr veckors leveranstid.

Bevaka tråden