Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla in telefon via router?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-03-13 11:23

Jag har bredband och telefoni via Bahnhof och fick med en router med särskild utgång för telefon. Den har jag aldrig använt utan har en Asus RT-AC68U istället. Kan man koppla in telefonen via Asus:en?

Ursprungligen av xms67:

Jag har bredband och telefoni via Bahnhof och fick med en router med särskild utgång för telefon. Den har jag aldrig använt utan har en Asus RT-AC68U istället. Kan man koppla in telefonen via Asus:en?

Inte utan extra hårdvara.

Tänkte skriva skaffa en ATA-box
Sedan såg jag detta.

Citat:

Box
Varför kan jag inte använda en egen SIP-box?

Sedan slutet på 2015 erbjuder Bahnhof endast IP-telefoni till kunder som beställer och kör vår egen box. Det beror på den stora säkerhetsrisken som uppstår annars, då hackare försöker kapa just SIP-boxar för att tjäna pengar på din bekostnad. Bahnhof har därför tagit fram en box med inställningar som är noga testad och hålls uppdaterad med senaste mjukvara och skydd för att garantera den säkerhet som krävs.

Om du använder en egen box/modem eller gör egna inställningar och får ditt modem kapat kan du själv bli skyldig att stå för kostnaderna, som kan uppgå till tiotusentals kronor. Bahnhof lämnar inte ut information om inställningar till egna SIP-boxar. För både din och vår skull vill vi att alla kör Bahnhofs box med Bahnhofs inställningar.

https://www.bahnhof.se/support/category/telef...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-13 18:12

Dåligt tycker jag att Bahnhof inte lämnar ut uppgifterna. Om man begär det (man kan ju vara kunnig inom SIP, köra en egen Asterix t ex) borde man kunna få dem, givet att man då får stå för de kostnader som kan bli om man sätter ett enklare lösenord.
För de som vill ha SIP rekommenderar jag Cellip, jag har även testat Voicetech innan de blev uppköpta.

1
Bevaka tråden