Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många iCloud-konton kan man ha på en enhet?

Tråden skapades och har fått 54 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Begränsningen verkar handla om ur många konton som kanskapas från en enhet.

Det borde ju vara hur enkelt som helst att gå runt. Bara att skapa kontot på webben, från en helt annan dator?

https://appleid.apple.com/account?localang=sv...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-29 09:34

Ja men att man ska behöva gå till grannen för att fixa det låter ju löjligt...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Begränsningen verkar handla om ur många konton som kanskapas från en enhet.

Det borde ju vara hur enkelt som helst att gå runt. Bara att skapa kontot på webben, från en helt annan dator?

https://appleid.apple.com/account?localang=sv...

Helt klart, men det verkar ju mysko att det gäller under hela livstiden. Ponera att man köper en fetare iMac, som man sen låter gå i arv till barn, som sen säljer den. Det är ju inget konstigt att en Mac skulle kunna ha 3 ägare eller fler under sin livstid. På detta viset skulle man till exempel inte ens kunna skapa 1 Apple-ID per ägare. Jag är säker på att jag har skapat minst 4 på min gamla MBP. 3 till ungarna (det första till ena dottern blev tokigt - varför kan man inte ändra ålder i efterhand?) samt 1 till frugan. Detta med ett antal månader mellan varje.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-29 09:41

Jag tror också att jag har skapat fler, men....
Apple skriver ju dock att de förbehåller sej rätten att begränsa det, inte att de har begränsat det. Alltså om de ser ett missbruk kan de begränsa det på just den maskinen. Nu har jag inte läst så mycket om detta så jag kan ha fel

Ursprungligen av kenjon:

Ja men att man ska behöva gå till grannen för att fixa det låter ju löjligt...

Kanske behövs det inte en annan enhet. Man kan kanske göra det från den aktuella enheten, fast från webben, och inte från iCloud-inställningarna.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-29 10:05

Undrar varför Apple har lagt in begränsningen då, om det ändå är så lätt att gå runt...

Man kanske inte ska fördjupa sig i detta pga ev. tabubelagt. Ajö mr Bean.

Senast redigerat 2015-10-29 11:16

Mr bean har ju tydligen blivit avstängd. Betyder det att hela denna tråd är bara rent strunt och inget att bry sig om eller varför blev han avstängd?Började följa den då det lät så otroligt märkligt att man skulle ha en sån här begränsning

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-29 10:15

Länken i inlägg #28 säger ju att det är så...

  • Medlem
  • International user
  • 2015-10-29 10:39
Ursprungligen av NicklasC:

Mr bean har ju tydligen blivit avstängd. Betyder det att hela denna tråd är bara rent strunt och inget att bry sig om eller varför blev han avstängd?Började följa den då det lät så otroligt märkligt att man skulle ha en sån här begränsning

Mr Bean har enbart 7 synliga inlägg, han hade registrerat sig igår. Om han inte är avstäng på egen begäran verkar det inte klokt.

Ursprungligen av calinou:

Man kanske inte ska fördjupa sig i detta pga tabubelagt...

Vem säger att det är tabubelagt?

Så länge frågan behandlar något inom forumets ämnesområde så är det väl fritt fram, även om det råkar vara en fråga där Apple får kritik.

Senast redigerat 2015-10-29 12:58

TS är avstängd pga andra anledningar än denna tråd, fortsätt gärna att diskutera ämnet, inte varför TS är avstängd.

Nu är jag lite orolig inför mitt byte från Windows till OS X.
Vi är 4 stycken i vår familj. Alla har varsin iPhone med varsitt konto.
Kan vi alla använda en iMac? Eller bara 3?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-10-29 12:51
Ursprungligen av Fantomen81:

Nu är jag lite orolig inför mitt byte från Windows till OS X.
Vi är 4 stycken i vår familj. Alla har varsin iPhone med varsitt konto.
Kan vi alla använda en iMac? Eller bara 3?

Du kan skapa fyra eller fler användarkonton i OS X. Varje användare i OS X kan ansluta till sitt redan skapade iCloud-konto för synk av meddelanden, anteckningar, kontakter, osv. Varje användare kan göra lokal backup av sin iphone på iMacen via iTunes om man inte bara vill förlita sig på iCloud-backup. Denna tråd gäller bara hur många iCloud-konton man kan skapa från en mac. Åtminstone är det vad jag tror den handlar om... Att TS inte kunde logga in med sitt gamla konto verkade märkligt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-29 13:06

Detta låter ju rent vansinnigt.

Man kan alltså använda hur många iCloud-konton som helst på en och samma Mac men när det gäller just skapandet/registrerandet av dessa iCloud-konton så tillåter inte Apple att man skapar fler än tre stycken från en och samma Mac?

Det borde verkligen uppmärksammas i media i så fall.

Ursprungligen av IngoX:

Du kan skapa fyra eller fler användarkonton i OS X. Varje användare i OS X kan ansluta till sitt redan skapade iCloud-konto för synk av meddelanden, anteckningar, kontakter, osv. Varje användare kan göra lokal backup av sin iphone på iMacen via iTunes om man inte bara vill förlita sig på iCloud-backup. Denna tråd gäller bara hur många iCloud-konton man kan skapa från en mac. Åtminstone är det vad jag tror den handlar om... Att TS inte kunde logga in med sitt gamla konto verkade märkligt.

Det är viktigt här också att skilja på användarkonto på datorn och iCloud-konto. Detta är 2 helt olika saker. Om de som ska använda datorn redan har iOS-enheter är ju sannolikheten att de redan har iCloudkonton ganska stor. Annars skapar man helt enkelt ett iCloud på sin iOS-enhet.

Svar från apple-support

Ursprungligen av Mr Bean:

Hej,

Köpte mig en ny 27" iMac i dag för 32,000 kr som nu mer eller mindre är värdelös. Anledningen heter Apple och iCloud.

Låt mig ta det från början. Jag har en Apple-ID sedan länge som jag har köpt musik, film etc till hela familjen. Nu när ny dator skulle införskaffas var det hög tid för frugan och barnen att få egna Apple-ID. Skapade därför tre stycken efter installationen etc och när jag skulle logga in med mitt egna gamla Apple-ID på den nya datorn så står det att "kontogränsen är uppnådd".

Ringde till Apple som säger att man bara kan göra tre stycken Apple-ID, och det vet jag, men jag visste inte att datorn blir "låst" till dessa och att man inte kan logga in med ett som man redan har. Att logga in på iTunes, iCloud.com, hantera Apple-ID via datorn går men inte om man går in via inställningar och iCloud.

Problemet är att jag vill nyttja iCloud för att lagra saker men det går nu inte. Måste föra över det jag vill lagra från datorn till telefonen och gå den vägen för där kan jag logga in men det är tidskrävande och jobbigt.

Just nu hatar jag Apple och iCloud!

Jag kontaktade apples support för att reda ut detta. För dig som är intresserad så kan du läsa chatthistoriken nedan.

Dold text:

Thursday, Oct 29, 2015 12:56 PM
Duration: 50 minutes 8 seconds
Christoffer:
Tack för att du kontaktar AppleCares chattsupport. Jag heter Christoffer. Hur kan jag hjälpa till?
Christoffer:
Hej Erik!
Jag:
Hej! Jag har fått information om att det bara är möjligt att logga in med 3 st apple-id:n på en ios/osx enhet, sedan är den 'låst' och inte möjlig att logga in på med fler användare. Stämmer detta?
Christoffer:
Okej, då förstår jag varför du kontaktar oss! Att få sin iOS-enhet låst är ju inte alls bra så vi ska se över vad som gäller i detta fall!
Jag:
Ja, precis. Om detta stämmer så är det ju något som är bra att veta.
Christoffer:
Du kan enbart vara ansluten med ett Apple-ID till din iOS-enhet åt gången och du kan logga in med så många Apple-IDn du vill på din iOS-enhet utan att den blir låst. En iOS-enhet kan dock bli låst till ett Apple-ID om du laddar ner tidigare köp från för många Apple-IDn till enheten allt för ofta. Om du till exempel har ett eget Apple-ID som du använder på din iPhone för att köpa spel till den och sedan loggar in med andra Apple-IDn på telefonen så kan telefonen låsas till ett av dem på grund av uppehovsrättsskäl.
Christoffer:
Jag ska ge dig ett konkret exempel. Om du har köpt spel till din iPhone från App Store med ditt Apple-ID och sedan loggar in på en kompis Apple-ID för att ladda ner hans/hennes tidigare köp till telefonen så kommer telefonen att bli kopplad till det Apple-IDt i 90 dagar innan du kan ladda ner tidigare köp från ett annat Apple-ID. Anledningen till att din iPhone blir låst till hans/hennes Apple-ID är för att man inte ska kunna ladda ner saker som kostar, gratis, från andra personers konton.
Jag:
Okej. Ja men det låter ju helt förståeligt. Är det samma sak som gäller på datorer också?
Christoffer:
Ja, detta gäller även för Mac-datorer. Om du har gjort köp med ditt Apple-ID på din dator och laddar ner köp från ett annat Apple-ID så kommer datorn att kopplas till det senaste kontot i 90 dagar.
Jag:
Okej. Så det är ingenting som gör att datorn blir låst till vissa konton under hela sin livstid?
Christoffer:
Nej, det finns inget som kan låsa en iOS-enhet eller en Macdator till ett Apple-ID för alltid. Detta är den enda begränsningen som finns för våra enheter när det kommer till Apple-ID.
Jag:
Okej, men det låter ju bra.
Jag:
Jag fick nämligen denna information 'Låt mig ta det från början. Jag har en Apple-ID sedan länge som jag har köpt musik, film etc till hela familjen. Nu när ny dator skulle införskaffas var det hög tid för frugan och barnen att få egna Apple-ID. Skapade därför tre stycken efter installationen etc och när jag skulle logga in med mitt egna gamla Apple-ID på den nya datorn så står det att 'kontogränsen är uppnådd'. Ringde till Apple som säger att man bara kan göra tre stycken Apple-ID, och det vet jag, men jag visste inte att datorn blir 'låst' till dessa och att man inte kan logga in med ett som man redan har. Att logga in på iTunes, iCloud.com, hantera Apple-ID via datorn går men inte om man går in via inställningar och iCloud. Problemet är att jag vill nyttja iCloud för att lagra saker men det går nu inte. Måste föra över det jag vill lagra från datorn till telefonen och gå den vägen för där kan jag logga in men det är tidskrävande och jobbigt.'. Men då stämmer inte det?
Jag:
Och hur fungerar det om jag skaffar en dator som är tänkt att alla i familjen kan använda (vi är 5 stycken)? Är det då bara en av dessa användare som kan ladda ner program till den datorn, annars blir den låst till ett av dessa apple-id:n i 90 dagar?
Christoffer:
Jag ska faktiskt höra med vår senioravdelning angående denna fråga. Om du har olika användare på datorn så ska du kunna använda enskilda Apple-IDn på de alla och en användare ska enbart bli låst om du använder flera Apple-IDn på den. Jag är osäker på om det går att det finns en gräns på att man kan använda enbart tre stycken Apple-ID per användare för iCloud och iTunes så jag ska ringa till dem för att höra om detta.
Christoffer:
Har du ett telefonnummer som de kan nå dig på om de skulle vilja ta över ditt ärende och prata direkt med dig?
Jag:
Jag har inte möjlighet att prata i telefon just nu och den närmsta tiden, så skulle föredra att fortsätta kommunikationen över internet som chat/mail, eller liknande.
Christoffer:
Alright! Jag håller på att prata med dem just nu angående detta. Häng kvar här i chatten i några få minuter så återkommer jag alldeles strax med svar om vad som gäller för Mac-datorer med iCloud, iTunes och Apple-IDn.
Jag:
Okej, inga problem. Här i chatten har jag tid att hänga kvar länge
Christoffer:
Tack för att du väntade Erik! Jag har varit i kontakt med vår senioravdelning och det jag sa tidigare stämmer. Om du ska köpa en Macdator som ska användas av dig och fyra familjemedlemmar så kan alla ha varsin användare på den datorn och använda sitt eget Apple-ID på deras användare. Det är enbart användare som kommer att bli låst till ett Apple-ID om användaren loggar in med någon annans Apple-ID för att hämta dess tidigare köp.
Christoffer:
Det finns en gräns för hur många iCloudkonton som en enhet kan skapa. Det går enbart att skapa tre stycken iCloud-mailadresser (e-postadresser med domänen @iCloud.com) på en Macdator. Detta för att man inte ska kunna använda en Apple-mail om man inte är kund hos Apple. Jag tror att det var det som personen syftade på.
Christoffer:
Den personen som gav dig information fick förmodligen sin dator låst för att han/hon enbart hade en användare där hans/hennes familjemedlemmar använde sitt Apple-ID. Om alla familjemedlemmar byter Apple-ID för att hämta sin köp på en och samma användare så kommer datorn att bli låst till ett av dessas konton i 90 dagar innan användaren kan byta Apple-ID
Jag:
Okej. Så själva begränsningen ligger alltså i att man max kan skapa 3 st apple-id:n per apple-produkt man köper?
Christoffer:
Begränsningen är att man enbart kan skapa tre stycken Apple-IDn med domänen ”@iCloud.com” per apple-produkt. Man kan skapa hur många Apple-IDn man vill på vår hemsida men ej med en e-postadress som slutar på @iCloud.com. Det går alltså att skapa flera Apple-IDn på en Mac via vår hemsida men om man vill skapa dem via iCloud-tjänsten på datorn för att ha ett Apple-ID som slutar på ”@iCloud.com” så finns det en begränsning på att enbart tre stycken sådana konton kan skapas.
Jag:
Okej. Kanon. Tack så mycket för hjälpen att reda ut detta. Nu kan jag känna mig lugn över att fortsätta med mina apple-datorer
Christoffer:
Ingen fara Erik. Jag fick själv lära mig något nytt idag när jag pratade med vår senioravdelning. Hehe, ja det kan du absolut göra!
Christoffer:
Du får ha en fortsatt trevlig torsdag nu! Hej då!

Senast redigerat 2015-10-29 13:56
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-10-29 13:38

Stort tack @Erik Sjölund, detta klargjorde ju syftet med begränsningen!

Citat:

Det finns en gräns för hur många iCloudkonton som en enhet kan skapa. Det går enbart att skapa tre stycken iCloud-mailadresser (e-postadresser med domänen @iCloud.com) på en Macdator. Detta för att man inte ska kunna använda en Apple-mail om man inte är kund hos Apple.
...
Begränsningen är att man enbart kan skapa tre stycken Apple-IDn med domänen ”@iCloud.com” per apple-produkt. Man kan skapa hur många Apple-IDn man vill på vår hemsida men ej med en e-postadress som slutar på @iCloud.com. Det går alltså att skapa flera Apple-IDn på en Mac via vår hemsida men om man vill skapa dem via iCloud-tjänsten på datorn för att ha ett Apple-ID som slutar på ”@iCloud.com” så finns det en begränsning på att enbart tre stycken sådana konton kan skapas.

Ursprungligen av Erik Sjölund:

Jag kontaktade apples support för att reda ut detta. För dig som är intresserad så kan du läsa chathistoriken nedan.

"...Begränsningen är att man enbart kan skapa tre stycken Apple-IDn med domänen ”@iCloud.com” per apple-produkt. Man kan skapa hur många Apple-IDn man vill på vår hemsida men ej med en e-postadress som slutar på @iCloud.com. Det går alltså att skapa flera Apple-IDn på en Mac via vår hemsida men om man vill skapa dem via iCloud-tjänsten på datorn för att ha ett Apple-ID som slutar på ”@iCloud.com” så finns det en begränsning på att enbart tre stycken sådana konton kan skapas..."

Och där fick vi svaret. Det går alltså att skapa hur många konton som helst, om man använder befintliga mailadresser. Begränsningen gäller bara att skapa konto och samtidigt skapa en ny iCloud-mailadress.

Och då hade jag rätt angående att skapa via webben vs. iCloud-inställningarna.

Tråden har alltså skapat "panik" helt i onödan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-10-29 13:47

Jag föreslår att moderator ger denna tråd en bättre rubrik, så den blir mer sökbar. Eller varför inte ett #nyhetstips ? Med credit till den grävande journalisten @Erik Sjölund

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-10-29 13:54

Om man följer grundtanken: en person, med en email har ett datorkonto, skapar ett AppleID inloggad på sitt datorkonto/iPryl, som denne använder på sin(a) enheter så blir det inget strul.
Finns Familjedelning som är generöst mot inköp inom hushållet.

Märkligt att en enda användare " MR Bean " kan registrera sig - och skapa så mycket oreda på en och samma dag. Kanske inte ens hade/har en iMac...... Farväl " mister böna ". ??

  • Medlem
  • Borås
  • 2015-10-29 18:45

Jag var aldrig orolig
Det lät ju verkligen helt sjukt i början.

Ursprungligen av Erik Sjölund:

Jag kontaktade apples support för att reda ut detta. För dig som är intresserad så kan du läsa chatthistoriken nedan.

Dold text:

Thursday, Oct 29, 2015 12:56 PM
Duration: 50 minutes 8 seconds
Christoffer:
Tack för att du kontaktar AppleCares chattsupport. Jag heter Christoffer. Hur kan jag hjälpa till?
Christoffer:
Hej Erik!
Jag:
Hej! Jag har fått information om att det bara är möjligt att logga in med 3 st apple-id:n på en ios/osx enhet, sedan är den 'låst' och inte möjlig att logga in på med fler användare. Stämmer detta?
Christoffer:
Okej, då förstår jag varför du kontaktar oss! Att få sin iOS-enhet låst är ju inte alls bra så vi ska se över vad som gäller i detta fall!
Jag:
Ja, precis. Om detta stämmer så är det ju något som är bra att veta.
Christoffer:
Du kan enbart vara ansluten med ett Apple-ID till din iOS-enhet åt gången och du kan logga in med så många Apple-IDn du vill på din iOS-enhet utan att den blir låst. En iOS-enhet kan dock bli låst till ett Apple-ID om du laddar ner tidigare köp från för många Apple-IDn till enheten allt för ofta. Om du till exempel har ett eget Apple-ID som du använder på din iPhone för att köpa spel till den och sedan loggar in med andra Apple-IDn på telefonen så kan telefonen låsas till ett av dem på grund av uppehovsrättsskäl.
Christoffer:
Jag ska ge dig ett konkret exempel. Om du har köpt spel till din iPhone från App Store med ditt Apple-ID och sedan loggar in på en kompis Apple-ID för att ladda ner hans/hennes tidigare köp till telefonen så kommer telefonen att bli kopplad till det Apple-IDt i 90 dagar innan du kan ladda ner tidigare köp från ett annat Apple-ID. Anledningen till att din iPhone blir låst till hans/hennes Apple-ID är för att man inte ska kunna ladda ner saker som kostar, gratis, från andra personers konton.
Jag:
Okej. Ja men det låter ju helt förståeligt. Är det samma sak som gäller på datorer också?
Christoffer:
Ja, detta gäller även för Mac-datorer. Om du har gjort köp med ditt Apple-ID på din dator och laddar ner köp från ett annat Apple-ID så kommer datorn att kopplas till det senaste kontot i 90 dagar.
Jag:
Okej. Så det är ingenting som gör att datorn blir låst till vissa konton under hela sin livstid?
Christoffer:
Nej, det finns inget som kan låsa en iOS-enhet eller en Macdator till ett Apple-ID för alltid. Detta är den enda begränsningen som finns för våra enheter när det kommer till Apple-ID.
Jag:
Okej, men det låter ju bra.
Jag:
Jag fick nämligen denna information 'Låt mig ta det från början. Jag har en Apple-ID sedan länge som jag har köpt musik, film etc till hela familjen. Nu när ny dator skulle införskaffas var det hög tid för frugan och barnen att få egna Apple-ID. Skapade därför tre stycken efter installationen etc och när jag skulle logga in med mitt egna gamla Apple-ID på den nya datorn så står det att 'kontogränsen är uppnådd'. Ringde till Apple som säger att man bara kan göra tre stycken Apple-ID, och det vet jag, men jag visste inte att datorn blir 'låst' till dessa och att man inte kan logga in med ett som man redan har. Att logga in på iTunes, iCloud.com, hantera Apple-ID via datorn går men inte om man går in via inställningar och iCloud. Problemet är att jag vill nyttja iCloud för att lagra saker men det går nu inte. Måste föra över det jag vill lagra från datorn till telefonen och gå den vägen för där kan jag logga in men det är tidskrävande och jobbigt.'. Men då stämmer inte det?
Jag:
Och hur fungerar det om jag skaffar en dator som är tänkt att alla i familjen kan använda (vi är 5 stycken)? Är det då bara en av dessa användare som kan ladda ner program till den datorn, annars blir den låst till ett av dessa apple-id:n i 90 dagar?
Christoffer:
Jag ska faktiskt höra med vår senioravdelning angående denna fråga. Om du har olika användare på datorn så ska du kunna använda enskilda Apple-IDn på de alla och en användare ska enbart bli låst om du använder flera Apple-IDn på den. Jag är osäker på om det går att det finns en gräns på att man kan använda enbart tre stycken Apple-ID per användare för iCloud och iTunes så jag ska ringa till dem för att höra om detta.
Christoffer:
Har du ett telefonnummer som de kan nå dig på om de skulle vilja ta över ditt ärende och prata direkt med dig?
Jag:
Jag har inte möjlighet att prata i telefon just nu och den närmsta tiden, så skulle föredra att fortsätta kommunikationen över internet som chat/mail, eller liknande.
Christoffer:
Alright! Jag håller på att prata med dem just nu angående detta. Häng kvar här i chatten i några få minuter så återkommer jag alldeles strax med svar om vad som gäller för Mac-datorer med iCloud, iTunes och Apple-IDn.
Jag:
Okej, inga problem. Här i chatten har jag tid att hänga kvar länge
Christoffer:
Tack för att du väntade Erik! Jag har varit i kontakt med vår senioravdelning och det jag sa tidigare stämmer. Om du ska köpa en Macdator som ska användas av dig och fyra familjemedlemmar så kan alla ha varsin användare på den datorn och använda sitt eget Apple-ID på deras användare. Det är enbart användare som kommer att bli låst till ett Apple-ID om användaren loggar in med någon annans Apple-ID för att hämta dess tidigare köp.
Christoffer:
Det finns en gräns för hur många iCloudkonton som en enhet kan skapa. Det går enbart att skapa tre stycken iCloud-mailadresser (e-postadresser med domänen @iCloud.com) på en Macdator. Detta för att man inte ska kunna använda en Apple-mail om man inte är kund hos Apple. Jag tror att det var det som personen syftade på.
Christoffer:
Den personen som gav dig information fick förmodligen sin dator låst för att han/hon enbart hade en användare där hans/hennes familjemedlemmar använde sitt Apple-ID. Om alla familjemedlemmar byter Apple-ID för att hämta sin köp på en och samma användare så kommer datorn att bli låst till ett av dessas konton i 90 dagar innan användaren kan byta Apple-ID
Jag:
Okej. Så själva begränsningen ligger alltså i att man max kan skapa 3 st apple-id:n per apple-produkt man köper?
Christoffer:
Begränsningen är att man enbart kan skapa tre stycken Apple-IDn med domänen ”@iCloud.com” per apple-produkt. Man kan skapa hur många Apple-IDn man vill på vår hemsida men ej med en e-postadress som slutar på @iCloud.com. Det går alltså att skapa flera Apple-IDn på en Mac via vår hemsida men om man vill skapa dem via iCloud-tjänsten på datorn för att ha ett Apple-ID som slutar på ”@iCloud.com” så finns det en begränsning på att enbart tre stycken sådana konton kan skapas.
Jag:
Okej. Kanon. Tack så mycket för hjälpen att reda ut detta. Nu kan jag känna mig lugn över att fortsätta med mina apple-datorer
Christoffer:
Ingen fara Erik. Jag fick själv lära mig något nytt idag när jag pratade med vår senioravdelning. Hehe, ja det kan du absolut göra!
Christoffer:
Du får ha en fortsatt trevlig torsdag nu! Hej då!

Se där, det brukar bli tydligt när man får informationen direkt ifrån, eller via, en senior advisor. Det har bara hänt mig en gång som jag blivit besviken på kunskapen hos en senior advisor. Åtskilliga gånger av sk. vanliga advisor.

Har lärt mig att vill man ha tydliga svar, särskilt i komplicerade frågor, så är det lika bra att kräva en senior advisor direkt. Man brukar inte bli nekad. De flesta som inte har full koll på vad man frågar om vill inte framstå som idioter utan skickar då gärna vidare efter kollat upp det med en senior adv, om man frågar.

Toppen jobb av Eric Sjölund att ta detta i chat som kan läsas av andra.
Nu är det ju verkligen förståeligt, men informationen skulle ändå vara tydligare säger jag utan att värdera TS eftersom det inte finns någon info om varför han blev avstängd.

Tyckte ju att det lät alldeles för ologiskt för att vara sant. Så kunde inte annat än att gå till botten med det

Bevaka tråden