Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsam utskrift på skrivaren, vet inte var jag ska felsöka

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Har ett utmärkt fungerande system hemma men med ett bekymmer som jag inte får att fungera bra. Varje gång jag gör utskrifter så tar det otroligt lång tid, typ 10 minuter per sida, att skicka utskriften till skrivaren och den skrivs ut.
Jag har en MacBookpro som är ca 2 år med i7 processor. Skrivaren är en HP LJ1320 som är kopplad via USB på min AirPort extreme (gen 3 tror jag det är). Utskriften i sig fungerar men det tar ju oerhört lång tid så någon del i processen är ju galet. Kollar man i datorn så tar det bara några sekunder där att bearbeta utskriften så det känns som att felet är senare. Jag har ominstallering drivrutinen och då blev det bättre i någon dag men sen samma visa igen. Vet liksom inte var jag ska felsöka när alla komponenter i sig funkar utmärkt i övrigt. Någon som känner igen detta eller har tips var jag ändra något?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-08-29 13:30

Några felsökningstips:
• Koppla med ethernetsladd MBP till AE, förbättring?
• Annan USB-enhet, till exempel extern HD i USB-porten till AE, funkar felfritt med tillfredställande åtkomsttid?
• Skrivaren med USB direkt till MBP, funkar felfritt?
• Fabriksåterställa AE, förbättring?

Ursprungligen av IngoX:

Några felsökningstips:
• Koppla med ethernetsladd MBP till AE, förbättring?
• Annan USB-enhet, till exempel extern HD i USB-porten till AE, funkar felfritt med tillfredställande åtkomsttid?
• Skrivaren med USB direkt till MBP, funkar felfritt?
• Fabriksåterställa AE, förbättring?

Tackar. Blir att testa imorgon. När jag testade skrivaren direkt till MBP förut så fungerade det kanonbra men gör alla tips du nämner så får vi se

Nu har jag testat lite men inget är ju riktigt löst.

Apples supportsida har jag redan testat så den blev jag inte hällt av tyvärr. Har senaste programvara överallt och startat om allt flera gånger. Även haft samma bekymmer med äldre programvaror så någon inställning trodde jag var problemet

Nätverkskabel i MPB saknas på dom nyaste och min är ju en av de nyaste modellerna. Men när jag har gjort en trådlös test på bredbandskollen har jag haft upp till 90 Mbit/s på surfet så nog borde väl det betyda att den delen funkar helt ok?
Försökte hitta något USB-minne att koppla in i AE men hittade bara ett som är för stort och klumpigt. Testade att koppla in min iphone men hur jag sen i datorn ska kunna se om den är inkopplad får jag ju erkänna att jag inte lärt mig ännu (Mac är lite nytt för mig ännu)
Kopplade in skrivaren direkt i datorns USB och då gick det betydligt snabbare. Det har gått snabbare förut men nu är en utskrift klar på nån minut mot tidigare 10. Fast förut har det gått på 5-10 sekunder trådlöst så fortfarande något knas.
Blir väl att fabriksåterställa AE som sista utväg så får vi se om det fungerar efter det

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-31 18:12

Tagit bort skrivaren från Systeminställningarna, och lagt till den igen?
Testa med att skapa en annan användare och se om det blir samma/skillnad.

Nu funkar den som det ska och tar bara några sekunder från att man trycker på skriva ut tills det börjar skrivas ut. Hade inge större lust att nollställa AE så fuskade genom att uppgradera programvaran i den till en äldre och sen tillbaka till den senaste. Sedan dess har det fungerat, får se hur länge nu bara. Tackar för alla tips

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-09-01 18:40

Det var ju ett finurligt sätt att "fabriksåterställa" utan att radera inställningar. Hade du prövat att bara starta om airporten?

Jo jag har provat att starta om den och allt annat också. Inte minst har det ju varit strömavbrott nån gång så då sker det ju med automatik. Föredrar fel när det inte fungerar alls men det har ju trots allt fungerat men oerhört långsamt. Men nu är allt ok så nu rör jag inget förrän det behövs

1
Bevaka tråden