Jag har använt AOL på OS X då och då senaste året eller är det närmare två? Tycker att det blir något begränsat efter ett tag men att kliva in i AOLs virtuella bygge med alla dessa små fönster på skärmen var i alla fall en kul erfarenhet. Kostnade är inte så farligt stor men samtidigt tycker jag i alla fall inte det är värt det i längden.

Men det var djävulusiskt svårt att som ickeamerikan bli uppkopplad och få tag på programsviten med kontokortskollar osv och sedan trassel med att ringa till några sorts knutpunter på väg mot Amerika för att få uppgifter till AOLs personal som skötte inkopplingen. Vid den tidpunkten fanns det en Amerikansk och en ickeAmerikansk variant av deras messenger tjänst. För att komma åt AOL-programmet och kunna regga sig var man tvungen att ha den amerikamska varianter. Ja, struligt var det i alla fall. Hur är det idag är det någon här som kört på AOL för OS X?

Vad gäller IE så använder jag Safari främst men omväxlar lite med OmniWeb och har IE eller Netscape endast när det blir tvunget. Safari fungerar väldigt bra här i alla fall.