Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 8.4 Ute nu

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2015-06-30 16:50

Som sagt. iOS 8.4 ute OTA.

  • Medlem
  • 2015-06-30 16:53

Nedladdad. Tog inte ens en minut.

Cirka 10-15 minuter efter att den har släppts så fungerar det fortfarande förvånansvärt bra att ta hem iOS 8.4. Precis som för Dalle så tog det mig mindre än en minut att få hem den. Hade väntat mig betydligt längre väntetid vid denna tidpunkt.

Och för oss som kört med iOS 8.4 beta måste ta bort profilen som tillåter att man kör beta och sen startar om telefonen några gånger innan uppdateringen hoppar igång.
Så fungerade det för mig alla fall.

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-06-30 17:21

Någon som har koll på hur det fungerar med dom tre första månaderna med Apple music? Ombeds att göra ett köp på 99kr för att få börja prövoperioden vilken känns konstigt.

Ursprungligen av Heden:

Någon som har koll på hur det fungerar med dom tre första månaderna med Apple music? Ombeds att göra ett köp på 99kr för att få börja prövoperioden vilken känns konstigt.

iTunes vill bara bekräfta att du om tre månader gör ett prenumerationsköp på 99 kronor. Den kommer inte att dra några pengar från ditt konto förrän din fria tid har passerat.

  • Medlem
  • 2015-06-30 17:24
Ursprungligen av Heden:

Någon som har koll på hur det fungerar med dom tre första månaderna med Apple music? Ombeds att göra ett köp på 99kr för att få börja prövoperioden vilken känns konstigt.

Det är 3 månader gratis. Tryck på "Köp" och var glad

Ursprungligen av Heden:

Någon som har koll på hur det fungerar med dom tre första månaderna med Apple music? Ombeds att göra ett köp på 99kr för att få börja prövoperioden vilken känns konstigt.

Behövde inte jag utan efter jag valt att acceptera gratistiden fick jag välja vilken prisplan jag ville ha.
Tolkade det inte som att jag är tvungen att betala något nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-06-30 17:25

Kul att höra hur de testar med radiokanalen. Det verkar vara lite stressigt. Det ligger ute en slinga musik. Lite då och då dyker det in en jäktad röst...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-06-30 17:28

"Vi sätter igång om 37 minuter och din röst hörs på fel ställe hela tiden". Antar att det inte var meningen att den skulle mixas med musikloopen.

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-06-30 17:29
Ursprungligen av oldpeer:

iTunes vill bara bekräfta att du om tre månader gör ett prenumerationsköp på 99 kronor. Den kommer inte att dra några pengar från ditt konto förrän din fria tid har passerat.

Ursprungligen av Ljung:

Det är 3 månader gratis. Tryck på "Köp" och var glad

Ursprungligen av Megolon:

Behövde inte jag utan efter jag valt att acceptera gratistiden fick jag välja vilken prisplan jag ville ha.
Tolkade det inte som att jag är tvungen att betala något nu.

Startade om appen och nu bad dom mig inte att betala, skumt! Nu ska det testas

8.4-uppdateringen gick smärtfritt och lyssnar sen tjugo minuter på uppladdningen till Beats 1-premiären.
10.10.4-uppdateringen verkr däremot ta tid. Nedladdningen har redan automatomstartat en gång. Ca 1.1 GB att ladda ner.

  • Medlem
  • 2015-06-30 17:44
Ursprungligen av HankPank:

8.4-uppdateringen gick smärtfritt och lyssnar sen tjugo minuter på uppladdningen till Beats 1-premiären.
10.10.4-uppdateringen verkr däremot ta tid. Nedladdningen har redan automatomstartat en gång. Ca 1.1 GB att ladda ner.

Ja segare än sirap för att få hem OS X 10.10.4.

iOS: 5 timmars nedladdningstid
OS X:14 timmars nedladdningstid

Blir nog inte att prova det idag då. Om inte farten ökar snart

Tror nog att jag väntar en dag eller två med både iOS och OSX, tills allt har lugnat sig, då detta är en rätt stor förändring av musiktjänsten.

Ursprungligen av CekariYH:

Tror nog att jag väntar en dag eller två med både iOS och OSX, tills allt har lugnat sig, då detta är en rätt stor förändring av musiktjänsten.

Vänta varför? Bara för att du aktiverar Apple Music förstörs inte din musik utan den syns på samma sätt som med iTunes Match.

Ursprungligen av Megolon:

Vänta varför? Bara för att du aktiverar Apple Music förstörs inte din musik utan den syns på samma sätt som med iTunes Match.

Nja, är jäkligt trött och har mycket imorgon så just nu vill jag inte riskera något och imorgon em och kväll är jag upptagen med annat och då måste allt bara funka (inte speciellt musiken utan annat).
Är väl lite larvig men just nu tar jag den "säkra" vägen på både iOS och OSX

Ursprungligen av CekariYH:

Nja, är jäkligt trött och har mycket imorgon så just nu vill jag inte riskera något och imorgon em och kväll är jag upptagen med annat och då måste allt bara funka (inte speciellt musiken utan annat).
Är väl lite larvig men just nu tar jag den "säkra" vägen på både iOS och OSX

Ja du är larvig men med tanke på hur du läser och svara på inlägg behövs 100% koncentration från din sida

Ursprungligen av Megolon:

Ja du är larvig men med tanke på hur du läser och svara på inlägg behövs 100% koncentration från din sida

Pfft

Ursprungligen av CekariYH:

Pfft

Nån mer som tycker det går segt att ladda/starta musik över stream? Både mobilnät och wlan har samma irriterande lagg. Inte GUI-lagg utan själva starten av musiken. Upplever samma på ipad.

I övrigt nöjd med tjänsten, tror konkurrenterna får det ordentligt jobbigt nu. Imponerande utbud av videos och livematerial.

Ursprungligen av papa_keno:

Nån mer som tycker det går segt att ladda/starta musik över stream? Både mobilnät och wlan har samma irriterande lagg. Inte GUI-lagg utan själva starten av musiken. Upplever samma på ipad.

I övrigt nöjd med tjänsten, tror konkurrenterna får det ordentligt jobbigt nu. Imponerande utbud av videos och livematerial.

Nej jag tycker det går blixtsnabbt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-06-30 21:16
Ursprungligen av papa_keno:

Nån mer som tycker det går segt att ladda/starta musik över stream? Både mobilnät och wlan har samma irriterande lagg. Inte GUI-lagg utan själva starten av musiken. Upplever samma på ipad.

I övrigt nöjd med tjänsten, tror konkurrenterna får det ordentligt jobbigt nu. Imponerande utbud av videos och livematerial.

Går ju snabbt för mig.

Det som stör mig rent spontant är om jag tex sökt efter en låt och vill veta de övriga låtarna i de albumet så kan man inte göra som Spotify att man bara klickar på namnet på låten eller artisten /bandet. Då verkar man behöva söka på albumet eller artisten, vilket är rätt omständigt. Kanske jag som inte vet hur man gör? Annars är jag rätt så nöjd

  • Medlem
  • Luleå
  • 2015-07-02 07:41

En fundering.

Har uppdaterat två Air 2 samt en 6+ till 8.4 och jag märker med båda Air 2orna att det nu tar en "hel del" tid att få den ur sleep, i alla fall när den legat en stund. Det tar så pass lång stund att jag hinner tänka "vad f..." innan den tänds, och om jag har fingret på touch id när jag trycker på home-knappen så har den för det mesta hunnit låsa upp och "animerat in" det mesta av ikonerna/appen innan skärmen tänds.

Samma sak händer inte på telefonen, och har också hört om andra modeller där det inte verkar hända.

Är det här nåt som nån sett/upplever?

Tänkte försöka med nån omstart eller två och se om det hjälper men jag tänkte INTE göra nån återställning.

En ganska bra jämförelse mellan en de stora musiktjänsterna, iaf för en lekman inom detta område som mig.
Saxat från Macworld: http://macworld.idg.se/2.1038/1.632664/apple-...

Ursprungligen av Megolon:

Och för oss som kört med iOS 8.4 beta måste ta bort profilen som tillåter att man kör beta och sen startar om telefonen några gånger innan uppdateringen hoppar igång.
Så fungerade det för mig alla fall.

Kör själv med profilen som tillåter beta, men upplever inte det du nämner.

Såja, nu har man fått in 8.4 och 10.4 i alla enheter och påbörjat Apple Musiks 3 månaders. Ska bli kul att testa.
Just nu kör jag med Radio, The Mix Tape och låter bra men lite blandat på vad jag gillar och inte, men i stort sätt nöjd.
När nästa uppdatering kommer för Musik och iTunes ska jag börja testa med spellistor etc också.

Ursprungligen av CekariYH:

Såja, nu har man fått in 8.4 och 10.4 i alla enheter och påbörjat Apple Musiks 3 månaders. Ska bli kul att testa.
Just nu kör jag med Radio, The Mix Tape och låter bra men lite blandat på vad jag gillar och inte, men i stort sätt nöjd.
När nästa uppdatering kommer för Musik och iTunes ska jag börja testa med spellistor etc också.

Strulet med spellistor har ingenting med iTunes eller iOS att göra utan det är servrarna som storknar.

Ursprungligen av Megolon:

Strulet med spellistor har ingenting med iTunes eller iOS att göra utan det är servrarna som storknar.

Jag vet, men vill gå igenom en sak i taget, mycket möjligt att jag börjar leka med spellistor innan om /när jag tröttnat på Radio. Finns ju en hel del att gå igenom och har bara provat en liten del ännu

Ursprungligen av CekariYH:

Jag vet, men vill gå igenom en sak i taget, mycket möjligt att jag börjar leka med spellistor innan om /när jag tröttnat på Radio. Finns ju en hel del att gå igenom och har bara provat en liten del ännu

Jag tycker du verkar onödigt rädd för nya saker

Bevaka tråden