Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allmän tråd om Apple Watch

Tråden skapades och har fått 903 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av adress@mac:

Du är i en god samling hos många som väntar på " Köpa  Watch " på forumet. Här är det bara några som fått den i handen. Lycka till - och hoppas du får den snart.

Får den förhoppningsvis imorgon.

Senast redigerat 2015-05-18 20:23
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-18 19:25
Ursprungligen av j0hanSE:

Idag så kom posten med ett paket ifrån Tyskland, hade väl hoppas på att det varit AW:n men paketet var för litet.
Men nu väntar jag bara på mitt andra paket, hoppas verkligen den hämtas idag!

Du kommer märka stor skillnad på vikten

Spigen-hållaren köpte jag också, mest bara för att ha EN hållare tills jag hittar en vettig. Spigen-hållaren är billig och duger så länge.

Ursprungligen av CekariYH:

Håller med x 2

06.10 - 15.45 10% laddning kvar. Undrar om det drar mer när iPhone går på 3/4G som den oftast gör på jobbet?

Uppdatering: 16.42 "dog den" vid ca 2%, nu satt på på laddning.

Höll laddningen på din klocka i ca 10,5 timme? Då har du pillat massor med den

Just idag har jag haft min igång nu i ca nio timmar och har 47% kvar, har använt den en hel del under dagen.

Ursprungligen av zinned:

Du kommer märka stor skillnad på vikten

Spigen-hållaren köpte jag också, mest bara för att ha EN hållare tills jag hittar en vettig. Spigen-hållaren är billig och duger så länge.

Höll laddningen på din klocka i ca 10,5 timme? Då har du pillat massor med den

Just idag har jag haft min igång nu i ca nio timmar och har 47% kvar, har använt den en hel del under dagen.

Nej, har inte pillat alls mycket på den idag, mindre än de föregående dagarna faktiskt. Ska kavla upp ärmen på min tröja imorgon och se om den tänder skärmen ofta när jag sitter framför datorn och knappar på jobbet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-18 19:42
Ursprungligen av CekariYH:

Nej, har inte pillat alls mycket på den idag, mindre än de föregående dagarna faktiskt. Ska kavla upp ärmen på min tröja imorgon och se om den tänder skärmen ofta när jag sitter framför datorn och knappar på jobbet.

Ok, så kan det ju vara

För övrigt finner jag mig själv med att bli förvånad under en mikrosekund vid de tillfällen man tar telefonen ur fickan, att skärmen inte tänds automatiskt...detta efter att bara haft klockan i tre dagar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-18 19:48

Bra tråd-start! Jag nyttjar min Apple Watch riktigt mycket. Så mkt att sambon nu bara måste ha en.

@CekaryIH Det måste vara något knas. starta om hårt genom att hålla in både digitalkronan och kontakter-knappen.

Jag ligger på 62% just nu med följande:

Användning 1h 46min
Vänteläge 12h 44min.

Då har jag inte varit på gymmet än. Men det borde göra att jag hamnar på runt 50% när jag går och lägger mig vid 12-tiden.

Ursprungligen av zinned:

Ok, så kan det ju vara

För övrigt finner jag mig själv med att bli förvånad under en mikrosekund vid de tillfällen man tar telefonen ur fickan, att skärmen inte tänds automatiskt...detta efter att bara haft klockan i tre dagar

Ursprungligen av grenhall:

Haha, ja, ungefär som när jag tar fram paddan och håller tummen på hemknappen och inget händer

@CekaryIH Det måste vara något knas. starta om hårt genom att hålla in både digitalkronan och kontakter-knappen.

Jag ligger på 62% just nu med följande:

Användning 1h 46min
Vänteläge 12h 44min.

Då har jag inte varit på gymmet än. Men det borde göra att jag hamnar på runt 50% när jag går och lägger mig vid 12-tiden.

Nä, det måste vara något som hände på jobbet, efter att ha laddat den efter att den dog har den bara förbrukat ca 2-3% på 3h på armen.

Får väl köpa en extra laddar-sladd och ha en powerbank i fickan och sticka laddaren under klockan på armen annars

Ursprungligen av CekariYH:

Nä, det måste vara något som hände på jobbet, efter att ha laddat den efter att den dog har den bara förbrukat ca 2-3% på 3h på armen.

Får väl köpa en extra laddar-sladd och ha en powerbank i fickan och sticka laddaren under klockan på armen annars

Tror inte det kommer behövas faktiskt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-18 20:45
Ursprungligen av grenhall:

Jag ligger på 62% just nu med följande:

Användning 1h 46min
Vänteläge 12h 44min.

Jag har ganska precis dubbla användningstiden, 3h och 44min, och ca 11,5h vänteläge. Jag har 42% kvar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-18 21:37

Jag har haft min klocka ett tag nu och kan säga att batteritiden är bra. Har aldrig känt att jag varit på gränsen.
Nu har jag 24% kvar. Användning 3h 55m. Vänteläge 1dag och 5h.

Min Watch måste haft hicka igår, idag har det bara gått åt 14% efter 1h 11m användning och 8h 13m vänteläge.

Äntligen får jag posta här jag med, känns annorlunda att ha en klocka på armen och jag har inte riktigt fått till alla inställningar som jag vill ha dem men det lär ju utkristalliseras allteftersom klockan blir en del av vardagen. Det jag saknar är en messengerapp och jag tycker att vissa notifikationer som dyker upp direkt på telefonen tar en stund att dyka upp på klockan.

Men nu är jag sjukt förväntansfull över vad som kommer att annonseras på WWDC den 8:e, Apple lär ju visa upp och kanske börja skeppa ett native SDK så att apparna blir mindre beroende av telefonen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-19 15:26

Grattis @simulacra

  • Medlem
  • Luleå
  • 2015-05-19 15:48

Vem blir först med att skicka sina hjärtslag till nån man vet sitter och kollar på skräckfilm?

Ursprungligen av json:

Vem blir först med att skicka sina hjärtslag till nån man vet sitter och kollar på skräckfilm?

Haha, tyvärr har ingen av mina vänner en Watch än.

Ursprungligen av simulacra:

Äntligen får jag posta här jag med, känns annorlunda att ha en klocka på armen och jag har inte riktigt fått till alla inställningar som jag vill ha dem men det lär ju utkristalliseras allteftersom klockan blir en del av vardagen. Det jag saknar är en messengerapp och jag tycker att vissa notifikationer som dyker upp direkt på telefonen tar en stund att dyka upp på klockan.

Men nu är jag sjukt förväntansfull över vad som kommer att annonseras på WWDC den 8:e, Apple lär ju visa upp och kanske börja skeppa ett native SDK så att apparna blir mindre beroende av telefonen.

ÄNTLIGEN!

Watch OS 1.0.1 ute för er med klockan nu! Buggfixar och bättre prestanda på vissa appar och framförallt kommer support för SVENSKA med denna uppdatering!

Ursprungligen av iAmFille:

Watch OS 1.0.1 ute för er med klockan nu! Buggfixar och bättre prestanda på vissa appar och framförallt kommer support för SVENSKA med denna uppdatering!

Vad menas med support för svenska? Siri eller vad?

Ursprungligen av CekariYH:

Vad menas med support för svenska? Siri eller vad?

Jag gissar att det är systemspråk på Svenska, vilket ingen frisk människa använder eftersom det låter töntigt

Ursprungligen av simulacra:

Jag gissar att det är systemspråk på Svenska, vilket ingen frisk människa använder eftersom det låter töntigt

Precis. Svenska finns alltså nu som språk på själva klockan.

Fast de har ju lite att göra när det gäller klockan, klockan klarar wifi men använder bluetooth för att föra över uppdateringsfilen vilket innebar 30 minuter bara för att få över uppdateringen och efter det är klart ska den installeras.

Ursprungligen av simulacra:

Fast de har ju lite att göra när det gäller klockan, klockan klarar wifi men använder bluetooth för att föra över uppdateringsfilen vilket innebar 30 minuter bara för att få över uppdateringen och efter det är klart ska den installeras.

Tog ca 15-20m totalt för mig.

Ursprungligen av CekariYH:

Vad menas med support för svenska? Siri eller vad?

Yes. Siri fungerar nu finfint på svenska

Ursprungligen av kafferast:

Yes. Siri fungerar nu finfint på svenska

Ta mig sjutton, det gör det

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-19 20:06

Siri fungerar riktigt bra. Nu måste jag vänja mig vid att prata med en klocka?

Fan vad nice, det gick mkt snabbare än jag trodde att få ut fler Sirispråk, tror vi då att klockan släpps i Norden redan under sommaren?

Lite synd att trappor/antal våningar inte räknas med annat än som steg i kaloriberäkningen, dessutom räknar den fel på antal våningar man totalt har sprungit upp eller ner under dagen.
Har räknat totalt 23 våningar idag men iPhonen får det bara till 11 våningar

Ursprungligen av CekariYH:

Lite synd att trappor/antal våningar inte räknas med annat än som steg i kaloriberäkningen, dessutom räknar den fel på antal våningar man totalt har sprungit upp eller ner under dagen.
Har räknat totalt 23 våningar idag men iPhonen får det bara till 11 våningar

Iofs så är väl precisionen inte exakt men dessutom så räknar man troligen "standardtrappor" i en "standardhöjd" så det är inte fysiska trappor som anges.

Ursprungligen av BlackSmp:

Iofs så är väl precisionen inte exakt men dessutom så räknar man troligen "standardtrappor" i en "standardhöjd" så det är inte fysiska trappor som anges.

Japp, det förstår jag, men våningarna på jobbet är lite högre än vanliga våningar i tex bostadshus så den borde inte missa med ca -50%, tycker iaf jag

Siri vill inte tala om min Watch;

Gick över till svenska som systemspråk och har inte sett några knasigheter än.

Bevaka tråden