Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allmän tråd om Apple Watch

Tråden skapades och har fått 903 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Jag tycker personligen att de kunde släppt mer på tyglarna när det kom till watch faces, varför inte möjliggöra att kunna ladda ner watch faces från AppStore? Att utvecklare ska kunna skapa helt egna utseenden på dessa, personligen kommer jag aldrig någonsin ha ett foto som bakgrundsbild i någon av mina watch faces.

Märkligt.

Två nya watch faces med bilder... Inte för mig heller tack.

Ursprungligen av grenhall:

Två nya watch faces med bilder... Inte för mig heller tack.

Jag tror däremot att många kommer att uppskatta möjligheten att använda egna foton som bakgrund. Beroende på hur det blir med komplikationer så kan jag mycket väl använda dem.

Och det är i linje med "vår mest personliga produkt "

Det känns som att watchos 2.0 blir det som många av oss ville ha från början. Tur att det är mjukvara:)

Ursprungligen av zinned:

Jag tycker personligen att de kunde släppt mer på tyglarna när det kom till watch faces, varför inte möjliggöra att kunna ladda ner watch faces från AppStore? Att utvecklare ska kunna skapa helt egna utseenden på dessa, personligen kommer jag aldrig någonsin ha ett foto som bakgrundsbild i någon av mina watch faces.

Märkligt.

Jag fattade det som att 3:e part watch faces skulle komma - och att det skulle finnas möjlighet att själv skapa genom dessa. Rörliga bilder också - som ju redan finns i och för sig - men nya. Kan ha missat ngt.
En stilbild ala iPhone är jag inte intresserad av. Vi får se vad som kommer.

Idag kör jag läder och matchande urtavla.

Ursprungligen av grenhall:

Idag kör jag läder och matchande urtavla.

Snyggt band. Jag väntar på mina adaptrar som väl kommer om någon vecka. Gick på "low-cost" från Hongkong

Ursprungligen av BlackSmp:

Snyggt band. Jag väntar på mina adaptrar som väl kommer om någon vecka. Gick på "low-cost" från Hongkong

Mina adapters är också low-end. Jag väntar på typ 4 olika uppsättningar ifrån olika källor för att utvärdera.

EDIT: @BlackSmp Tack förresten!

Har provat lite olika klockdesigner - men på ngt sätt hamnar man ändå i den först valda - när man fick
 Watch. Färger - motiv - rörligt - monogram - alla varianter. Känner ni likadant - eller ?

Ursprungligen av adress@mac:

Har provat lite olika klockdesigner - men på ngt sätt hamnar man ändå i den först valda - när man fick
 Watch. Färger - motiv - rörligt - monogram - alla varianter. Känner ni likadant - eller ?

Jag har olika urtavlor beroende på aktivitet... Nästan. Jag har ofta Praktisk hemma/privat. På jobbet kör jag med Modulär med fokus påp kalendern. När vi spelar poker Modulär med fokus på tidtagning. Och sedan Extra stor med blå text när jag är på bio:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har olika urtavlor beroende på aktivitet... Nästan. Jag har ofta Praktisk hemma/privat. På jobbet kör jag med Modulär med fokus påp kalendern. När vi spelar poker Modulär med fokus på tidtagning. Och sedan Extra stor med blå text när jag är på bio:)

Vad gäller poker och Modulär. Länsförsäkringar Bank har kommer med Saldokoll till  Watch. Hoppas fler banker följer efter. Den vill jag ha på " Översikt". ?

Ursprungligen av adress@mac:

Har provat lite olika klockdesigner - men på ngt sätt hamnar man ändå i den först valda - när man fick
 Watch. Färger - motiv - rörligt - monogram - alla varianter. Känner ni likadant - eller ?

Den jag gillar mesta är nog den stilrena "Färger" i antingen gult eller orange med väder, datum, månfaser och timer.
Syns bra under alla ljusbetingelser och är stilren nog för själva klockdesignen.

Ursprungligen av adress@mac:

Vad gäller poker och Modulär. Länsförsäkringar Bank har kommer med Saldokoll till  Watch. Hoppas fler banker följer efter. Den vill jag ha på " Översikt". ?

Måste man inte logga in för saldokoll eller låter det sig göras via klockan?

Ursprungligen av adress@mac:

Har provat lite olika klockdesigner

Du som har Classic Buckle. Är du nöjd med det? Är det värt pengarna om man skulle köpa det separat?

Ursprungligen av CekariYH:

Den jag gillar mesta är nog den stilrena "Färger" i antingen gult eller orange med väder, datum, månfaser och timer.
Syns bra under alla ljusbetingelser och är stilren nog för själva klockdesignen.

Måste man inte logga in för saldokoll eller låter det sig göras via klockan?

Det tror jag inte - när det bara gäller saldokoll. Än så länge är det bara Länsförsäkringar som har det - vad jag vet. Har SEB - och skickat meddelande till supporten och frågat.

Ursprungligen av grenhall:

Du som har Classic Buckle. Är du nöjd med det? Är det värt pengarna om man skulle köpa det separat?

Mjuk och skön - fin kvalitet. Tog av det efter en vecka för att sätta på stållänk Hoco. Men läder kommer att åka på till och från under sommaren. Fördelen är ju att det är så lätt att byta - när allt är komplett. Lite varmare och handlederna " svullnar" - då åker läder på igen. Har ingen aning om vad det kostar i original - men skönt - absolut.

Ursprungligen av adress@mac:

Mjuk och skön - fin kvalitet. Tog av det efter en vecka för att sätta på stållänk Hoco. Men läder kommer att åka på till och från under sommaren. Fördelen är ju att det är så lätt att byta - när allt är komplett. Lite varmare och handlederna " svullnar" - då åker läder på igen. Har ingen aning om vad det kostar i original - men skönt - absolut.

Kostar lika mycket som läderloopen du köpte. Men tack för feedbacken. Vill du bli av med det så...

Ursprungligen av grenhall:

Kostar lika mycket som läderloopen du köpte. Men tack för feedbacken. Vill du bli av med det så...

Det var dyrt för ett rent läderarmband - gämfört med loopen - tycker jag. Det är väl det Belgiska skinnet som kostar. Lade tillbaka det i  Watch boxen. Skall ha det i åtanke.

Idag kom mina adaptrar. Ca 90kr från Hongkong. De är lite pillriga att få dit men det går

Hitsch Joker band som jag har haft på min Seamaster

Och med mitt lyxspänne

Synd bara att det är ett 20 mm band

Ursprungligen av BlackSmp:

Idag kom mina adaptrar. Ca 90kr från Hongkong. De är lite pillriga att få dit men det går

Hitsch Joker band som jag har haft på min Seamaster

Och med mitt lyxspänne

Synd bara att det är ett 20 mm band

En bild på armen hör också till....?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-12 15:21
Ursprungligen av BlackSmp:

Och med mitt lyxspänne

Det spännet såg jag en bild på igår eller idag på MacRumors forum, verkar riktigt nice. Har du fler bilder på det?

Ursprungligen av zinned:

Det spännet såg jag en bild på igår eller idag på MacRumors forum, verkar riktigt nice. Har du fler bilder på det?

Jo, det är ett riktigt trevligt spänne.

Det finns i mitt arkiv. Det kommer senare i kväll:)

Jag tror dock att de skickade mig en 38 mm adapter? Adaptern fyller nämligen inte ut hela "skåran" utan det saknas en bit. Själva adaptern är 32 mm bred. Det spelar inte så stor roll eftersom det bara syns ur vissa vinklar men jag blev nyfiken. Glappet är möjligt att se på den undre bilden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-12 16:57
Ursprungligen av BlackSmp:

Jo, det är ett riktigt trevligt spänne.

Det finns i mitt arkiv. Det kommer senare i kväll:)

Jag tror dock att de skickade mig en 38 mm adapter? Adaptern fyller nämligen inte ut hela "skåran" utan det saknas en bit. Själva adaptern är 32 mm bred. Det spelar inte så stor roll eftersom det bara syns ur vissa vinklar men jag blev nyfiken. Glappet är möjligt att se på den undre bilden.

Ser fram emot bilderna

Ja, jag tror också de skickade en 38mm-adapter till dig.

Ursprungligen av zinned:

Ser fram emot bilderna

Ja, jag tror också de skickade en 38mm-adapter till dig.

Helt klart en 38mm men det syns inte i normal användning

Bilder... Jag minns inte var jag köpte denna. Troligen på nätet som så mycket annat men det är länge sedan. När du väl har haft ett sådant här spänne är det svårt att gå tillbaka till vanliga spännen.

Ursprungligen av adress@mac:

Vad gäller poker och Modulär. Länsförsäkringar Bank har kommer med Saldokoll till  Watch. Hoppas fler banker följer efter. Den vill jag ha på " Översikt". ?

Ursprungligen av CekariYH:

Måste man inte logga in för saldokoll eller låter det sig göras via klockan?

Jag har ingen  Watch än, men har Länsförsäkringars app på min iPhone. Snabbsaldot på iPhone fungerar på så vis att man loggar in i appen och aktiverar snabbsaldo, samt väljer vilket konto som ska visas som snabbsaldo. För att se snabbsaldot öppnar man appen (utan att logga in), drar neråt och släpper. Då visas aktuellt saldo för det valda kontot, utan att man behöver logga in i appen. Om man inte loggar in i appen på 90 dagar avaktiveras snabbsaldot.

Jag antar att det fungerar på liknande sätt för  Watch, dvs att funktionen aktiveras i appen när man är inloggad, men sedan kan man se snabbsaldot på klockan utan att logga in.

Så här står det i beskrivningen i App Store:
"Nu kan du som har en Apple Watch använda funktionen snabbsaldo i din klocka. Snabbsaldo visar det tillgängliga beloppet på ditt privatkonto utan att du behöver logga in. Du väljer själv när du vill slå på och av funktionen och vilket privatkonto du vill hålla koll på. Inställningarna för snabbsaldo hittar du i vår app för privatpersoner."

Ursprungligen av Sörppa:

Jag har ingen  Watch än, men har Länsförsäkringars app på min iPhone. Snabbsaldot på iPhone fungerar på så vis att man loggar in i appen och aktiverar snabbsaldo, samt väljer vilket konto som ska visas som snabbsaldo. För att se snabbsaldot öppnar man appen (utan att logga in), drar neråt och släpper. Då visas aktuellt saldo för det valda kontot, utan att man behöver logga in i appen. Om man inte loggar in i appen på 90 dagar avaktiveras snabbsaldot.

Jag antar att det fungerar på liknande sätt för  Watch, dvs att funktionen aktiveras i appen när man är inloggad, men sedan kan man se snabbsaldot på klockan utan att logga in.

Så här står det i beskrivningen i App Store:
"Nu kan du som har en Apple Watch använda funktionen snabbsaldo i din klocka. Snabbsaldo visar det tillgängliga beloppet på ditt privatkonto utan att du behöver logga in. Du väljer själv när du vill slå på och av funktionen och vilket privatkonto du vill hålla koll på. Inställningarna för snabbsaldo hittar du i vår app för privatpersoner."

Ah, ok.

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2015-06-13 21:06
Ursprungligen av BlackSmp:

Idag kom mina adaptrar. Ca 90kr från Hongkong. De är lite pillriga att få dit men det går

Hitsch Joker band som jag har haft på min Seamaster

Och med mitt lyxspänne

Synd bara att det är ett 20 mm band

Vart hittade du dom svarta adaptrarna?

Ursprungligen av JohanJ:

Vart hittade du dom svarta adaptrarna?

Svart adapter

Har folk blivit tokiga ? Hur kan man betala dessa pengar för ett svart sportband 42 mm ?
Dessutom 21 bud och totalt över 3300kr. Kanske trodde dom att klockan ingick.

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2015-06-15 06:27
Ursprungligen av adress@mac:

Har folk blivit tokiga ? Hur kan man betala dessa pengar för ett svart sportband 42 mm ?
Dessutom 21 bud och totalt över 3300kr. Kanske trodde dom att klockan ingick.

Kärleken är blind kallas det. Men visst är dom tokiga.

Ursprungligen av adress@mac:

Har folk blivit tokiga ? Hur kan man betala dessa pengar för ett svart sportband 42 mm ?
Dessutom 21 bud och totalt över 3300kr. Kanske trodde dom att klockan ingick.

Jag tror på det sista. Att de trodde att klockan ingick. Personligen så tycker jag att annonsen var (medvetet?) otydligt formulerad och som gjord för att lura folk. Jag tycker att det, i högsta grad, är tveksamt ha en bild som inkluderar klockan.

Men vansinnigt pris - totalt vansinnigt

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror på det sista. Att de trodde att klockan ingick. Personligen så tycker jag att annonsen var (medvetet?) otydligt formulerad och som gjord för att lura folk. Jag tycker att det, i högsta grad, är tveksamt ha en bild som inkluderar klockan.

Men vansinnigt pris - totalt vansinnigt

Också helt övertygad om att man trodde klockan ingick. 2 budgivare som trissar varandra - utan att kolla ordentligt vad som står. Den säljaren kommer att få problem - och köparen förbannad. Dålig annons.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-15 11:51
Ursprungligen av adress@mac:

Också helt övertygad om att man trodde klockan ingick. 2 budgivare som trissar varandra - utan att kolla ordentligt vad som står. Den säljaren kommer att få problem - och köparen förbannad. Dålig annons.

Det leder ju oss in på den biten - kommer säljaren verkligen få problem? Han har ju beskrivit vad han säljer och köparen ingår kontrakt med att köpa den varan för det priset. Det kan man väl inte dra sig ur för att man har läst slarvigt?

Bevaka tråden