Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktivitetsringar

Tråden skapades och har fått 92 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-27 23:56

Här kommer för idag

Dagens igen. Lite dålig fart på förbränningen men jag satt med ett litet projekt till sentimmarna här.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-29 00:15

Här kommer min för tors 28/5, hade noll tid att hantera det vettigt idag :

Där satt den perfekta veckan!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-01 12:58

Min vecka var inte perfekt men här kommer den iaf

Slaktar ju @grenhall i antal steg på söndagen iaf

Ursprungligen av zinned:

Min vecka var inte perfekt men här kommer den iaf

Slaktar ju @grenhall i antal steg på söndagen iaf

Slaktar och slaktar. Jag ser bara en massa halvfulla ringar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-01 14:29

@grenhall 17,5k mot dina klena 9,8k...nästan dubbelt upp ju

Perfekt vecka igen!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-07 22:43

Perfekt vecka här också

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-08 09:08

Vad är det för skillnad på staplarna för stående man ser? Man kan skönja det en aning i min screenshot här ovan, ännu bättre i inlägg #35, dvs att där finns tre tillstånd - Avklarad (helt ifylld), ej avklarad (ej ifylld) och ett tredje som är aningen skuggat. Vad är det för tillstånd?

Ursprungligen av zinned:

Vad är det för skillnad på staplarna för stående man ser? Man kan skönja det en aning i min screenshot här ovan, ännu bättre i inlägg #35, dvs att där finns tre tillstånd - Avklarad (helt ifylld), ej avklarad (ej ifylld) och ett tredje som är aningen skuggat. Vad är det för tillstånd?

Det är när du missat det alternativ inte stått en hel minut.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-08 12:05
Ursprungligen av grenhall:

Det är när du missat det alternativ inte stått en hel minut.

Vad menar du? Att jag får meddelandet om att ställa mig upp (att jag suttit ner en timme) och sedan inte gör det?

Ursprungligen av zinned:

Vad menar du? Att jag får meddelandet om att ställa mig upp (att jag suttit ner en timme) och sedan inte gör det?

Du får bara meddelandet om du suttit ned vid ingången av timmen. Har du gått omkring får du inte det. Däremot tillgodoräknas tiden du gått runt istället.

Men ja om du får meddelandet men inte går omkring. Eller om du gått 10 sekunder sedan satt dig i 59 minuter och 50 sekunder. Då blir den utgråad.

Ännu en perfekt vecka. Detta blir nog en bra månad!

Ingalunda perfekt vecka, men på rörelse och stå blir det bra nästan varje dag. Har svårt att komma loss och få ihop till 30 minuter träning på helgerna med ungar och allt. Igår körde jag dock 1 timmes gräsklippning som 'annan' träning.

,Jag tyckte att detta var en bra början på veckan/dagen:)

Fast egentligen säger det bara hur länge som jag sitter och segar vid frukostbordet innan jag ger mig iväg till jobbet...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-15 09:33
Ursprungligen av pmarriott:

Ingalunda perfekt vecka, men på rörelse och stå blir det bra nästan varje dag. Har svårt att komma loss och få ihop till 30 minuter träning på helgerna med ungar och allt. Igår körde jag dock 1 timmes gräsklippning som 'annan' träning.

Exakt, helgerna är värst om man nu har annat att hinna med mer än att vara ute och leka med grabben. Fast för min del är det värst med kaloriförbränningen och inte motionsringen

Igår hade jag åtta kcal kvar att förbränna och klockan stod på 23.54...det var bara ner o göra 30 situps och sedan var det ned nöd och näppe fixat...perfekt vecka igen

Ursprungligen av zinned:

Exakt, helgerna är värst om man nu har annat att hinna med mer än att vara ute och leka med grabben. Fast för min del är det värst med kaloriförbränningen och inte motionsringen

Igår hade jag åtta kcal kvar att förbränna och klockan stod på 23.54...det var bara ner o göra 30 situps och sedan var det ned nöd och näppe fixat...perfekt vecka igen

Jo, härom kvällen hade jag 29 minuter av 30 träning klara. Bara att göra lite gympa på vardagsrumsgolvet. Frugan tror jag har kommit in i nån sorts kris.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-15 10:07
Ursprungligen av pmarriott:

Jo, härom kvällen hade jag 29 minuter av 30 träning klara. Bara att göra lite gympa på vardagsrumsgolvet. Frugan tror jag har kommit in i nån sorts kris.

Haha, kan tro det

Nån mer som märkt skillnad på hur appen hanterar träning över tid? Jag har haft min klocka sedan slutet av april och i början räknades minsta aktivitet som träning, nu räcker det inte med en lugn promenad längre för att den ska trigga. Tror pulsen måste upp över ungefär 80 i mitt fall. Är tjänsten adaptiv?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-15 11:49
Ursprungligen av papa_keno:

Nån mer som märkt skillnad på hur appen hanterar träning över tid? Jag har haft min klocka sedan slutet av april och i början räknades minsta aktivitet som träning, nu räcker det inte med en lugn promenad längre för att den ska trigga. Tror pulsen måste upp över ungefär 80 i mitt fall. Är tjänsten adaptiv?

Du menar när du kör träningsappen eller bara det som hanteras automatiskt av klockan? Med v1.01 så tas ju inte pulsen alls på samma sätt längre och således måste man ju köra träningsappen för att få bra uppdateringsfrekvens på pulsen.

Ursprungligen av zinned:

Du menar när du kör träningsappen eller bara det som hanteras automatiskt av klockan? Med v1.01 så tas ju inte pulsen alls på samma sätt längre och således måste man ju köra träningsappen för att få bra uppdateringsfrekvens på pulsen.

Det som hanteras automatiskt, träningsappen har jag aldrig kört. Det kan ju även varit en fix i 1.01 som gör att det hanteras annorlunda. Men skillnad är det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-15 12:39
Ursprungligen av papa_keno:

Det som hanteras automatiskt, träningsappen har jag aldrig kört. Det kan ju även varit en fix i 1.01 som gör att det hanteras annorlunda. Men skillnad är det.

Det är en massiv skillnad, dokumenterad sådan, vad det gäller hur pulsmätningen fungerar i v1.0 kontra v1.01. I den senare versionen så mäts inte längre pulsen var tionde minut utan den mäts istället endast när du har haft armen stilla i 10 min.

Kör du dock träningsappen, t ex slår igång "Gång, ute", så kommer den att oavbrutet mäta pulsen tills du avslutar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-18 09:53

Edit: Dumstrut på!

Senast redigerat 2015-06-19 08:45
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-18 10:00

Btw, testade hur den reagerar på om man skulle råka somna ifrån att klara sina ringar för dagen och då dagen efter skruva tillbaka klockan ett dygn. Fungerar utmärkt, datan från gårdagen bibehålls och man fortsätter fylla på den och kan slutföra sina ringar. Därefter är det bara att skruva fram klockan till aktuell dag.

Ursprungligen av zinned:

Btw, testade hur den reagerar på om man skulle råka somna ifrån att klara sina ringar för dagen och då dagen efter skruva tillbaka klockan ett dygn. Fungerar utmärkt, datan från gårdagen bibehålls och man fortsätter fylla på den och kan slutföra sina ringar. Därefter är det bara att skruva fram klockan till aktuell dag.

GÖTT! Jag missade igår på grund av jobb. Ska göra det.

Har noterat vissa svårigheter med att nå målen för rörelse och träning när man sitter i bilen 12 timmar på en dag.

Jag missade laddningen på klockan i natt så den var nere på 5% i morse så jag var tvungen att ladda den innan jag ger mig ut på morgonpromenaden. Vill inte tappa några cirklar

Enda fördelen är att jag fick tillfälle att mäta tiden för en nästa fullständig laddning. Den laddar 70 procentenheter på en timme. Så en fullständig laddning från noll tar ungefär 80 minuter.

Snart dags att ge sig ut. Och i helgen så verkar det som att vi drar vinstlotten i väderlotteriet

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-19 08:40

Här e det skitväder...11° o regn.

Var e sommaren o växthuseffekten?

Ursprungligen av zinned:

Här e det skitväder...11° o regn.

Var e sommaren o växthuseffekten?

Nu låter du som Donald Trump...

Bevaka tråden